Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jacek Stalka, Atlas: Rynek DIY w największym formacie wyczerpał swój potencjał

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 19 marz 2015 10:47
Jacek Stalka, Atlas: Rynek DIY w największym formacie wyczerpał swój potencjał
Jacek Stalka, dyrektor generalny ds. sprzedaży krajowej w firmie Atlas

Jacek Stalka, dyrektor generalny ds. sprzedaży krajowej w firmie Atlas ocenia potencjał rynku chemii budowlanej w nowym sezonie i porównuje go z wcześniejszymi latami.

REKLAMA

W porównaniu z ubiegłymi latami, z pewnością zwiększył się procent udziału tynków wewnętrznych oraz innych produktów przeznaczonych do prac typowo wykończeniowych, co potwierdzają dane GUS – w 2014 oddano o 13% więcej pozwoleń na budowę mieszkań niż rok wcześniej.

Dla nas najważniejsze jest budownictwo mieszkaniowe, mające 70% udziału w rynku. Co równie ważne, w 2014 roku rozpoczęto budowę o ponad 16% więcej mieszkań niż w 2013r. W ostatnich latach, z powodu intensywnie prowadzonych prac termoizolacyjnych, spadł udział systemów ociepleń na rzecz termomodernizacji i renowacji obiektów ocieplanych w latach 90-tych.

Jeśli chodzi o technologię to coraz częściej dostrzegamy świadomość deweloperów w stosowaniu systemowych rozwiązań, zamiast pojedynczo dobieranych materiałów, zwłaszcza w przypadku hydroizolacji, pokryć dachowych, ale też systemów ociepleń, czy wewnętrznych wykończeń.

Poprawki kosztują zbyt dużo, dlatego najwięksi deweloperzy oczekują komplementarnych rozwiązań, które Grupa Atlas w swojej ofercie ma i systematycznie rozwija. Od roku 2014, gdy powołaliśmy do życia dział inwestycji strategicznych, rozpoczęliśmy współpracę z największymi firmami budowlanymi w naszym kraju, jesteśmy coraz częściej wybierani jako dostawca na największe place budowy, bo jako jedni z nielicznych możemy zaproponować tak szeroki asortyment w ramach całej Grupy Atlas.

Struktura rynku materiałów chemii budowlanej

Obecnie rynek jest mocno nasycony wieloma produktami, co powoduje bardzo silną konkurencję między producentami. Ważne, aby inwestorzy, firmy wykonawcze w tym całym pędzie za wynikami nie zatraciły tego, co dla naszej firmy jest tak ważne – jakości produktów.

Nadal wielu producentów nie przestrzega norm, aprobat wprowadzając na rynek atrakcyjne cenowo, ale słabej jakości towary. Rośnie niewątpliwie rynek gotowych produktów – dostępne gładzie i kleje są już mocno zakorzenione w świadomości wykonawców. Praca jest z nimi wygodna, co potwierdzają wyniki sprzedaży.

Zdecydowanie spada ilość ocieplanych budynków metodą lekką i mokrą na rzecz nowych elewacji w szkle, aluminium i innych materiałach. My szczególną uwagę poświęcamy ociepleniom źle wykonanych elewacji w latach 90-tych, produktom dekoracyjnym, posadzkom podłogowym i to, w czym czujemy się najmocniejsi – materiałom do ceramiki.

Rynek dystrybucji – tradycja a DIY

Rynek DIY w największym formacie chyba wyczerpał swój potencjał. Według naszych badań każde kolejne otwarcie marketu wielkopowierzchniowego w danej lokalizacji zabiera obrót przede wszystkim innym marketom sieciowym. Oczywiście nadal dostrzegamy niewielką migrację klientów z małych punktów sprzedaży do sieci, ale na dzisiaj nie ma to już tak dużego znaczenia jak jeszcze kilka lat temu.

Wynika to przede wszystkim z faktu pojawienia się na rynku bardzo sprawnie działających rodzimych lokalnych sieci budowlanych (Majster, Merkury Market, PatioColor, Farbex, Benmar), czy nawet ogólnopolskich, jak np. Mrówka PSB. Poza tym bardzo skutecznie funkcjonują na rynku sklepy detaliczne, o powierzchniach powyżej 1000 kw, które nie należą do żadnej z sieci, a ich elastyczność, sprawność działania oraz niebanalna oferta przyciągają lokalnych klientów.


Marki własne – przesycenie czy możliwość dalszego rozwoju?


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA