Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jacek Stalka, Prezes Zarządu Sopro Polska

Presja cenowa ze strony inwestorów, wykonawców, dystrybucji powoduje spadek jakości wyrobów i tym samym pojawiają się na rynku produkty o niskiej jakości, niespełniające deklarowanych jakości, przez co budujemy w Polsce trochę byle jak - ocenia Jacek Stalka, Prezes Zarządu Sopro Polska.

REKLAMA

- Ostatnie lata to dla branży budowlanej okres wzlotów i upadków. Jak wyglądał rok 2015? Był okresem rozwoju, stabilizacji czy odczuwalnej recesji? Jak sytuacja na rynku wpłynęła na producentów chemii budowlanej?

Jacek Stalka, Prezes Zarządu Sopro Polska: 2015 w Polsce był rokiem wyborów, ale bez znaczącego wpływu na branżę budowlaną. Zmiany w polityce nie wpłynęły na procesy inwestycyjne Polaków, czy ogólny rozwój gospodarczy naszego kraju. Branża budowlana stabilnie się rozwija, program MdM wspiera sprzedaż deweloperom, a Ci ostatni, w wyniku silnej konkurencji, coraz częściej wybierają najlepsze rozwiązania, a niekoniecznie najtańsze.

- Branża budowlana napotkała na kilka przeszkód, które stanowiły barierę w rozwoju, zwłaszcza, w przeciągu ostatnich 3 lat. Co było największym wyzwaniem dla firm z branży w roku 2015? Czy coś okazało się szansą?

Branża niestety nadal nie jest właściwie monitorowana przez odpowiednie służby, które powinny strzec jakości produktów, a właściwie - monitorować, co producenci piszą na opakowaniach, a co do nich pakują. Presja cenowa ze strony inwestorów, wykonawców, dystrybucji powoduje spadek jakości wyrobów i tym samym pojawiają się na rynku produkty o niskiej jakości, niespełniające deklarowanych jakości, przez co budujemy w Polsce trochę byle jak.

- Jakie trendy można było zauważyć w procesie wyboru produktów przez wykonawców i inwestorów w zakresie chemii budowlanej? Czy zmienił się proces decyzyjny klientów? Na co dziś zwracają uwagę?

Szansą dla producentów takich jak Sopro, dla którego jakość systemowych rozwiązań to priorytet, jest stopniowo rosnąca świadomość wykonawców i inwestorów na temat jakości produktów i rozwiązań. Coraz więcej wykonawców świadomie wybiera rozwiązania, bo budują własną renomę na rynku. Z drugiej strony rośnie odpowiedzialność projektantów, dzięki czemu poszukują oni rozwiązań sprawdzonych i niezawodnych.

- W jakim kierunku idą technologie związane z chemią budowlaną? Czym ta gałąź może jeszcze zaskoczyć wykonawców i inwestorów?

Rośnie świadomość izolacji cieplnej i przeciwwilgociowej, a jednocześnie stosowania rozwiązań ekologicznych zarówno w procesie wytworzenia produktu, z którego korzystają wykonawcy, jak i w fazie użytkowania gotowego obiektu. Branża będzie zaskakiwać wykonawców ułatwieniami w aplikacji produktów, takimi jak rozlewne fugi, czy nowymi rozwiązaniami chemicznymi, gdzie wydajność zaprawy 15kg jest wyższa po rozrobieniu z wodą niż tradycyjnego kleju 25kg.

- Jak ocenia Pan możliwości rynku budowlanego w nadchodzący roku? Czy będzie to łaskawy okres dla producentów i wykonawców?

Rok łaskawy nie będzie, bo zmiany zachodzą stopniowo, a konkurencja w branży nadal jest spora. Będą rosły ceny usług, bo dobrzy fachowcy mają zapełniony kalendarz na cały przyszły rok. Szacunki mówią też o wzroście rynku płytek w Polsce na poziomie 16% więc spodziewam się dobrego roku dla Sopro, a nie dla całej branży.

- Jak minął rok 2015 dla firmy SOPRO? Co planują Państwo w nadchodzącym roku?

Wynikowo to był podobny rok dla Sopro jak 2014, chociaż pierwsza połowa roku była nieco gorsza od drugiej. W drugiej części roku dużo czasu poświęciliśmy rozwojowi działu sprzedaży i marketing, dzięki czemu jesteśmy dobrze przygotowani na rok 2016. Wprowadzamy nowe produkty, nowe rozwiązania dla profesjonalistów, co zachęca również dystrybucję do współpracy z naszą firmą.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA