Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak eksponować w salonie? Skutecznie – twierdzi Emil Sakowski, Servitor

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 28 sty 2016 13:09
Jak eksponować w salonie? Skutecznie – twierdzi Emil Sakowski, Servitor
Emil Sakowski, dyrektor handlowy w firmie Servitor

Emil Sakowski, dyrektor handlowy w firmie Servitor ocenia, że zysk generowany dzięki aranżacji można oszacować dopiero po 6-8 miesiącach. Jeśli ekspozycja jest trafiona - nie ma potrzeby jej zmieniać.

REKLAMA

- Jak oceniają państwo standardy ekspozycji w polskich salonach łazienkowych?

Zmiany na rynku, postęp technologiczny i gospodarczy jak również świadomość konsumenta, jego dojrzałość i wiedza przy wyborze produktu, zmuszają nas do ciągłych zmian ekspozycyjnych i wystawienniczych w salonach. Coraz częściej można napotkać mniejsze salony tzw. Studia, które odchodzą od tradycyjnych form ekspozycji jakimi są boksy (aranżacje łazienek), na rzecz bibliotek płytek, próbników kolorów, stołów roboczych z dobrym oświetleniem jako miejsce pracy dla projektanta.

W większych salonach oprócz aranżacji łazienek, zarysowuje się podział na strefy np. dział mozaik, duże formaty płytek, płytki deskopodobne, ceramika itp., Mają one ułatwić poszukiwanie i znalezienie odpowiedniego produktu. Dzięki takiej organizacji, klient w szybki sposób znajduje się w odpowiedniej części salonu, nie czując się przytłoczonym czy zdezorientowanym dużą ilością towarów.

W salonach coraz częściej też widać „strefę klienta”, w której to handlowiec i klient mogą na spokojnie porozmawiać na temat inwestycji i oczekiwań.

- Co wymagało by w tych aspektach najpilniejszych zmian?

Nie wszystkie salony wglądają idealnie. Często spotykamy miejsca, w których próbuje pokazać się cały asortyment, gdzie brakuje zarówno dobrego oświetlenia eksponowanego towaru, jak również „oddechu” - wolnego miejsca pomiędzy ekspozytorami.

Wchodząc do takiego pomieszczenia, nie widzimy zmieniających się aranżacji, nowości rynkowych, mamy wrażenie, że czas w tym salonie stanął w miejscu, nie rozwija się, przez to też nie przyciąga klientów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA