Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak pachnie salon, czyli o tym jak zapach wspiera sprzedaż

  • Autor: not. Arkadiusz Kaczanowski
  • 04 marz 2015 08:49
Jak pachnie salon, czyli o tym jak zapach wspiera sprzedaż

Aromatyzacja jest zjawiskiem coraz częściej wykorzystywanym w salonach wyposażenia wnętrz w Polsce - wykorzystuje zmysł powonienia do wywołania konkretnych reakcji emocjonalnych, wpływających na decyzje zakupowe konsumentów.

REKLAMA

O wykorzystaniu aromatyzacji w aranżacji przestrzeni handlowej mówi mówi Maksymilian Potz, Właściciel firmy Air Aroma Poland:

Aromatyzacja jest zjawiskiem coraz częściej wykorzystywanym w salonach wyposażenia wnętrz w Polsce. Pozwala ona całkowicie zneutralizować zapachy kleju, folii oraz materiałów z których wykonywane są meble. Marketing zapachowy wykorzystuje zmysł powonienia do wywołania konkretnych reakcji emocjonalnych, wpływających na decyzje zakupowe konsumentów.

Odpowiednio dobrany do specyfiki salonu zapach sprawia, że rośnie chęć nabycia danego produktu, gdyż klienci postrzegają go jako bardziej ekskluzywny i lepszy jakościowo. Badania przeprowadzone na Uniwerystecie w Paddeborn potwierdzają, że osoby robiące zakupy w aromatyzowanym pomieszczeniu wykazały o 14,8% większą gotowość do zakupu, o 18,8% wzrosły ich chęci do komunikacji z personelem i aż o 15,9% wydłużał się ich czas spędzony w sklepie [wg "Badania grupy konsumpcji i zachowań", Uniwersytet w Paderborn, Anja Stöhr].


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA