Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Małgorzta Próchniak, Enzo

Jak przygotować dobry landing page dla kampanii reklamowych w internecie doradza Małgorzata Próchniak, ekspert ds. reklamy sieciowej w agencji interaktywnej Enzo.

REKLAMA

Żadna akcja reklamowa w internecie, zwłaszcza nakierowana na użytkowników smatfonów czy tabletów, nie przyniesie świetnych rezultatów, jeżeli nie będzie jej towarzyszył dobrze przygotowany landing page (czyli „strona docelowa” lub „strona lądowania”). Jej wygląd i działanie w znacznym stopniu wpływają na skuteczność kampanii. Dlatego warto analizować pod kątem poniższych zagadnień:

1. Czy strona odpowiada rozwija temat z reklamy?

Nie zmuszajmy użytkowników do poszukiwania interesujących go informacji. Jeżeli oferujesz promocję wanien, reklama powinna odsyłać do szczegółów tej promocji lub do strony z kolekcją wanien, a nie na stronę główną salonu.

2. Czy tekst jest tekstem?

Google nie jest w stanie odczytać obrazków, a flasha nie zobaczy użytkownik iPhone'a – wszelkie dane powinny być w kodzie HTML.

3. Czy treść jest dobrze sformatowana?

Użytkownicy internetu głównie „skanują” teksty i wyłapują najważniejsze, wyróżnione informacje. Zadbajmy o formatowanie.

4 . Czy jasno komunikujesz, czego oczekujesz od użytkownika?

Chcesz, by dokonał rejestracji, wypełnił formularz lub zakupił produkt? Musi być to widoczne od razu po wejściu stronę, a inne elementy nie mogą odwracać uwagi od głównego celu.

5. Czy nie ma za wiele linków?

Ze strony, na którą można dostać się tylko poprzez link z reklamy, najlepiej usunąć zbędne linki. Użytkownik, który z nich skorzysta, może już nie wrócić i tym samym nie wykonać pożądanej akcji.

6. Czy dotarcie do celu jest łatwe?

Złożenie zamówienia wymaga zwykle przejścia przez kilka kroków. 70% osób porzuca koszyk z zakupami przed sfinalizowaniem transakcji. Warto  upraszczać cały proces.

7. Czy da się łatwo mierzyć konwersje?

Trudno będzie optymalizować stronę i kampanie , bez zbierania informacji o efektach. Internet daje narzędzia, by dokładnie mierzyć efekty kampanii.

8. Czy strona prawidłowo działa na urządzeniach mobilnych?

Strona musi mieć mobilny albo responsywny odpowiednik, by dobrze wyświetlała się na ekranach telefonów i tabletów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA