Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak uniknąć bałaganu przy wdrażaniu produktu?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 08 lip 2016 11:45
Jak uniknąć bałaganu przy wdrażaniu produktu?
fot. Shutterstock

Michał Kopeć, kierownik działu marketingu ds. rozwoju produktów w firmie Ferro mówi o tym, co musi zawierać dobrze skonstruować brief projektowy - konieczny przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek.

REKLAMA

Brief projektowy jest podstawowym dokumentem w procesie wdrażania nowego produktu. To właśnie w nim zawarte są wszystkie niezbędne informacje i wytyczne dotyczące nowego produktu. Taki sformalizowany, spójny i zwięzły dokument pozwala uniknąć bałaganu i wielu nieporozumień w procesie wdrażania nowego produktu.

Nadrzędną funkcją briefu projektowego jest przekazanie projektantowi wymagań odnośnie nowego produktu i oczekiwań zleceniodawcy wobec projektanta. Dobrze skonstruowany brief musi zawierać zakładane cele projektu, opis produktu, jego najważniejsze cechy (USP), poziom cenowy/kosztowy - pozycjonowanie, opis rynku docelowego – klienta/użytkownika, opis produktów konkurencyjnych. W dobrze skonstruowanym briefie nie może zabraknąć również harmonogramu projektu i jego budżetu oraz oczekiwań stawianych projektantowi.

Nie ma jednej, idealnej metody na tworzenie briefu i nie ma jednego, uniwersalnego szablonu briefu. Na poziom szczegółowości briefu na pewno powinien mieć wpływ poziom skomplikowania projektu. Nie bez znaczenia jest też osoba projektanta / zespołu projektowego. Jeżeli projekt jest przygotowany przez wewnętrzny zespół projektowy bądź zewnętrznego designera na stałe współpracującego ze zleceniodawcą nie ma większego sensu rozbudowywanie części briefu dotyczącej samego przedsiębiorstwa, dostępnych technologii, etc. Natomiast w przypadku, gdy firma rozpoczyna współpracę z designerem musi on poznać jej możliwości techniczne, zaplecze inżynieryjne, potencjał i pozycję rynkową zleceniodawcy, itp.

W firmie Ferro brief projektowy tworzony jest przez interdyscyplinarny zespół pod kierownictwem product managera. Zależnie od stopnia skomplikowania projektu w pracach nad stworzeniem briefu pomagają inżynierowie i technolodzy z Działu Technicznego. Brief projektowy, jako najważniejszy dokument w procesie wdrażania produktu akceptowany jest przez Zarząd.

Michał Kopeć, kierownik działu marketingu ds. rozwoju produktów w firmie Ferro


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA