Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak uniknąć bałaganu przy wdrażaniu produktu?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 08 lip 2016 11:45
Jak uniknąć bałaganu przy wdrażaniu produktu?
fot. Shutterstock

Michał Kopeć, kierownik działu marketingu ds. rozwoju produktów w firmie Ferro mówi o tym, co musi zawierać dobrze skonstruować brief projektowy - konieczny przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek.

REKLAMA

Brief projektowy jest podstawowym dokumentem w procesie wdrażania nowego produktu. To właśnie w nim zawarte są wszystkie niezbędne informacje i wytyczne dotyczące nowego produktu. Taki sformalizowany, spójny i zwięzły dokument pozwala uniknąć bałaganu i wielu nieporozumień w procesie wdrażania nowego produktu.

Nadrzędną funkcją briefu projektowego jest przekazanie projektantowi wymagań odnośnie nowego produktu i oczekiwań zleceniodawcy wobec projektanta. Dobrze skonstruowany brief musi zawierać zakładane cele projektu, opis produktu, jego najważniejsze cechy (USP), poziom cenowy/kosztowy - pozycjonowanie, opis rynku docelowego – klienta/użytkownika, opis produktów konkurencyjnych. W dobrze skonstruowanym briefie nie może zabraknąć również harmonogramu projektu i jego budżetu oraz oczekiwań stawianych projektantowi.

Nie ma jednej, idealnej metody na tworzenie briefu i nie ma jednego, uniwersalnego szablonu briefu. Na poziom szczegółowości briefu na pewno powinien mieć wpływ poziom skomplikowania projektu. Nie bez znaczenia jest też osoba projektanta / zespołu projektowego. Jeżeli projekt jest przygotowany przez wewnętrzny zespół projektowy bądź zewnętrznego designera na stałe współpracującego ze zleceniodawcą nie ma większego sensu rozbudowywanie części briefu dotyczącej samego przedsiębiorstwa, dostępnych technologii, etc. Natomiast w przypadku, gdy firma rozpoczyna współpracę z designerem musi on poznać jej możliwości techniczne, zaplecze inżynieryjne, potencjał i pozycję rynkową zleceniodawcy, itp.

W firmie Ferro brief projektowy tworzony jest przez interdyscyplinarny zespół pod kierownictwem product managera. Zależnie od stopnia skomplikowania projektu w pracach nad stworzeniem briefu pomagają inżynierowie i technolodzy z Działu Technicznego. Brief projektowy, jako najważniejszy dokument w procesie wdrażania produktu akceptowany jest przez Zarząd.

Michał Kopeć, kierownik działu marketingu ds. rozwoju produktów w firmie Ferro


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA