Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak wykorzystywać social media? [rozmowa z Michałem Dmitrowiczem]

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 10 sty 2018 10:45
Jak wykorzystywać social media? [rozmowa z Michałem Dmitrowiczem]
Fot. Pexels/Tracy Le Blanc

Coraz więcej firm, również z branży łazienkowej, stawia na obecność w mediach społecznościowych. Co daje bycia w social media? Jak działa kampania w mediach społecznościowych? Rozmawiamy z Michałem Dmitrowiczem, Head of social media team w Ströer Digital Media.

REKLAMA

Czy firma musi być obecna w social media? Czy nie wystarczy strona internetowa?

Michał Dmitrowicz: Wszystko zależy od profilu działalności i branży, jednak w obecnych czasach media społecznościowe zajmują duży obszar działalności w Internecie. Jeżeli kogoś nie ma w mediach społecznościowych to może nie istnieć. 

Niektórzy traktują Facebooka jako Internet sam w sobie - nie szukając w Google, a na Facebooku. Poza tym, na stronie internetowej nie ma możliwości budowania wizji marki i komunikowania się z użytkownikami. Wchodzą oni na stronę sami z siebie i raczej nie robią tego codziennie. W mediach społecznościowych firmy komunikują się z klientami, budują zaangażowanie. 

Sama strona internetowa czy kampania bannerowa są jednostronne i nie dadzą takiego efektu, co dwustronna rozmowa z użytkownikiem. Na stronie klienci nie mogą dać firmie feedbacku (rzadko kiedy traktują poważnie znajdujący się tam formularz). Przez media społecznościowe mogą napisać wiadomość, opublikować post oraz pokazać co zrobili z naszym produktem.

Kiedy mówimy o social media najczęściej mamy na myśli Facebooka, a przecież są również inne platformy. Czy dla firmy działającej w Polsce opłaca się być na nich obecnym? Jak tak, na jakich?

MD: Jak najbardziej, ale to też wszystko zależy od branży, firmy, a także grupy docelowej. Jak przygotowujemy strategie dla różnych firm, to zdarza się, że nie proponujemy Facebooka. Na Facebooku są wszyscy. Jeżeli natomiast chcemy zwrócić uwagę jakiejś konkretnej grupy klientów, to niekoniecznie wybieramy tę platformę. Kiedyś zgłosił się do nas producent telefonów, który chciał trafić z komunikacją do użytkowników w wieku 13-18 lat. Zaproponowaliśmy mu wtedy komunikację na Snapchatcie. 

Jak często aktualizować treści? Czy lepiej postawić na codzienną obecność w social media czy na rzadsze, ale za to ciekawsze treści?

MD: W tym wypadku również odpowiem: zależy. Przyjęło się, że na Facebooku nie postuje się częściej niż raz dziennie - są to niepisane zasady. Są marki, które robią to dwa, trzy razy w tygodniu, niektóre - pięć lub siedem. Należy też zwrócić uwagę, co chcemy komunikować i do kogo. Jeżeli są to osoby starsze, 35+ lub 40, nie powinno się postować codziennie. Ci użytkownicy z reguły nie korzystają z Internetu tak często. Dlatego ważne jest, aby dopasować częstotliwość publikacji pod fanów. 

W jaki sposób firmy z branży łazienkowej mogą budować wizerunek poprzez media społecznościowe?

MD: Obecnie marketing dzieli się na sprzedażowy i komunikacyjny. Sprzedaż jest oczywiście istotna, ale media społecznościowe budują wizerunek marki. Klient wchodzi później do sklepu z płytkami, widzi nazwę firmy i myśli: "O, ja ich ostatnio widziałem, znam to logo, mój znajomy ich polubił!" - tak to mniej więcej wygląda. Czasami wydaje mi się, że jest to swego rodzaju działanie podprogowe. My przekazujemy użytkownikom różne rzeczy, uczymy ich, edukujemy, mówimy: "Słuchaj, jak będziesz szukał płytek do łazienki to zwróć uwagę na to i na to". W mediach społecznościowych możemy ich nauczyć różnych zachowań. Dzięki temu wybiorą nasz produkt.

Dziękuję za rozmowę

Rozmowa ukazała się w magazynie Łazienka 3/2017 jako fragment artykułu "Jak zaistnieć w sieci". Zachęcamy do lektury wydania

Michał Dmitrowicz, Head of social media team w Ströer Digital Media
Michał Dmitrowicz, Head of social media team w Ströer Digital Media


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA