Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jarosław Leszczyński, Prezes Zarządu, Cermag Sp. z o. o.

Cały okres rozliczeniowy był dla nas bardzo udany, a wzrosty parametrów sprzedażowych rozkładały się równomiernie w układzie miesięcznym - prezes zarządu firmy Cermag Sp. z o.o. podsumowuje ubiegły rok w branży dystrybucji wyposażenia łazienek oraz w swojej firmie.

REKLAMA

To już kolejny rok, w którym Cermag realizuje założone cele sprzedażowe. W 2014 roku wszystkie Spółki naszej grupy polepszyły wyniki w stosunku do poprzedniego okresu, zarówno pod kątem przychodów, jak i marży handlowej, a w efekcie również osiągniętych zysków. Sukcesy sprzedażowe spółki Cermag są pochodną wzrostów w branży płytek ceramicznych, jak również ceramiki i armatury sanitarnej.

Dynamika wzrostu zauważalna była na obu rynkach: B2C i B2B, gdzie udało się zrealizować wiele ciekawych, prestiżowych, a co najważniejsze rentownych kontraktów inwestycyjnych. Warto podkreślić, iż coraz więcej projektów, które zostały wstrzymane kilka lat temu z racji światowego kryzysu, doczekały się w tym roku realizacji, a kolejne leżą już na deskach kreślarskich u projektantów.

W Polsce większość firm handlowych bardzo chwaliła sobie pierwsze półrocze, narzekając na drugą połowę roku. Dla nas cały okres rozliczeniowy był bardzo udany, a wzrosty parametrów sprzedażowych rozkładały się równomiernie w układzie miesięcznym. Wyjątkiem był grudzień, w którym nie udało się uzyskać lepszego rezultatu w stosunku do 2013 roku. Nie było to jednak dla nas zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zmiany w ustawodawstwie na przełomie 2013/2014, które wówczas znacząco napędziły koniunkturę.

Dobre wyniki pozwalają nam rozwijać struktury sprzedażowe. Za pośrednictwem coraz większej sieci przedstawicieli handlowych obsługujemy klientów również poza miejscami, w których zlokalizowane są nasze salony. We wrześniu ubiegłego roku otworzyliśmy nową placówkę w Katowicach - z myślą o obsłudze rynku projektów inwestycyjnych.

Za pośrednictwem swoich salonów docieramy do najbardziej wymagających klientów, których gusty w roku 2014 nadal ukierunkowane były na płytki w kolorach bieli, czerni czy różnych odcieni szarości. Były to przede wszystkim płytki imitujące naturalne okładziny kamienne, betony, drewno, które dzięki nowoczesnym technologiom produkcji bardzo wiernie oddają oryginał.

Producenci prześcigają się w wielkości formatów, jednakże nadal największym zainteresowaniem cieszą się formaty płytek podłogowych nie większe niż 90x90 cm i 30x90 w przypadku płytek ściennych. Warto podkreślić, iż coraz częściej mamy klientów, którzy odważyli się zakupić do swoich wnętrz płytki w formacie 300x150cm, które wyglądają wyjątkowo, nawet w niewielkich pomieszczeniach. W naszej ofercie przeważają płytki pochodzące z importu, głównie z Włoch i Hiszpanii, jednakże nadal spora część odbiorców docenia piękno pochodzące z rodzimej produkcji.

Mam nadzieję, że dynamicznie zmieniająca się sytuacja geopolityczna w Europie, jak również zawirowania na rynkach walutowych, nie wpłyną negatywnie na zachowania polskiego konsumenta w roku 2015, który będzie równie udany jak poprzedni. Ponadto oczekuję, że zmiany do jakich doszło w prawie konsumenckim spowodują, iż sklepy internetowe ze względu na wyższe koszty obsługi klienta, będą utrzymywały racjonalny poziom cenowy.

- Jarosław Leszczyński, Prezes Zarządu, Cermag Sp. z o. o. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA