Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Balashov, IKEA: Łazienki zwykle urządzamy latem [wideo]

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 21 sie 2014 10:02
Katarzyna Balashov, IKEA: Łazienki zwykle urządzamy latem [wideo]
Katarzyna Balashov z IKEA Retail Poland

O zwyczajach zakupowych i sezonowości sprzedaży w sklepach sieci mówi Katarzyna Balashov z IKEA Retail Poland.

REKLAMA

- Jakie są zwyczaje Polaków, jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrz?

Katarzyna Balashov z IKEA Retail Poland: Przede wszystkim widzimy, że Polacy coraz bardziej się interesują urządzaniem wnętrz. Jest to dla nich coraz bardziej istotne, coraz więcej pieniędzy wydają. Podejmują coraz bardziej świadome wybory, szukają inspiracji, sami wymyślają aranżacje w swoim domu. Coraz mniej boją się oceny innych ludzi, a coraz bardziej lubią wyrażać samych siebie.

- Jakie produkty są kupowane najchętniej, najczęściej?

Właściwie można powiedzieć, że Polacy kupują wszystko, ale takim trendem może być zainteresowanie Polaków do dodatków, które często pozwalają nam w niedrogi sposób zmienić charakter wnętrza. Mogą być to np. tekstylia, mogą to być to świeczki. Polacy też uwielbiają kwiaty, uwielbiają je aranżować w ciekawy sposób.

- Czy jakieś kategorie cenowe szczególnie interesują Polaków?

W Polsce nadal bardzo ważne jest, oprócz jakości, dobra cena. Polacy bardzo świadomie szukają produktów, których cena koresponduje z jakością, więc bardzo świadomie podchodzą do zakupów.

- Czy dostrzegają Państwo zjawisko sezonowości sprzedaży w swoim sklepie?

Jak najbardziej. Jeżeli chodzi o obecny sezon, czyli lato, to bardzo często Polacy poświęcają swój urlop na remont mieszkania i zmieniają często kuchnię, łazienki, też przygotowują pokoje dziecięce na nadchodzący sezon szkolny. Jesień to oświetlenie, a także takie elementy ocieplające wnętrze takie jak np. tekstylia w ciepłych barwach. Myślimy wtedy też o gotowaniu. Święta to ozdoby w typowo świątecznych kolorach, a jesień to z kolei porządki, segregacja. Też często wyrzucamy niektóre rzeczy, pozbywamy się ich, więc wszelkie pudełka czy sprzęty służące do zorganizowania przestrzeni w lepszy sposób.

- Jak będzie wyglądała sprzedaż w następnych miesiącach?

Uważamy, ze odpowiedzialny za wzrost sprzedaży w dużej mierze będą kuchnie. Wprowadziliśmy nowy system mebli kuchennych Metod w kwietniu br. Jest to system pozwalający dopasować kuchnię do każdego wnętrza, na każdy budżet. Już teraz cieszą się kuchnie metod dużym zainteresowaniem, popularnością wśród naszych klientów. Na pewno też wiele nowości będzie w nowym katalogu IKEA, który już 21 sierpnia będzie wprowadzony w Polsce i będzie dystrybuowany we wszystkich miastach, gdzie znajdują się nasze sklepy.

- Które miasta odpowiadają za największą sprzedaż, które mają mniejsze obroty?

To wszystko zależy od poziomu zamożności mieszkańców. Przoduje w dalszy ciągu Warszawa, ale też pozostałe miasta, gdzie znajdują się sklepy IKEA bardzo duże wzrosty zanotują.

- Ile średnio konsumenci wydają podczas jednego pobytu?

Jest to ok. kilkuset złotych, ale musimy wziąć pod uwagę, że do tej średniej wchodzą większe zakupy, jak np. zakupy kuchni, a często też wielu klientów przychodzi do nas po drobne dodatki, właśnie typu świeczki, kwiaty. Średnio jest to kilkaset złotych.

(źródło: Newseria Biznes)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA