Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Choniawko: W tym roku meble najlepiej sprzedają się na rynkach Niemiec, Słowacji, Czech i Rumunii

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 14 gru 2016 09:46
Katarzyna Choniawko: W tym roku meble najlepiej sprzedają się na rynkach Niemiec, Słowacji, Czech i Rumunii
Katarzyna Choniawko, Aquaform/Grupa Armatura

O sytuacji na naszym krajowym rynku mebli łazienkowych i tendencjach dotyczących sprzedaży eksportowej rozmawiamy z Katarzyną Choniawko, ekspertem marki Aquaform należącej do Grupy Armatura.

REKLAMA

- Czy mogłaby Pani powiedzieć, które rynki mają dla Państwa większe znaczenie – polski czy zagraniczne?

W przypadku marki Aquaform, przychody uzyskiwane są w ok. 70% ze sprzedaży w Polsce i w 30% z eksportu, przy czym 80% z niego jest realizowana na rynku niemieckim. Zauważalny jest duży potencjał, a także potrzeba rozwoju rynków eksportowych.

- Jak tegoroczna wielkość eksportu różni się od lat ubiegłych? Jakie są Państwa pierwsze podsumowania tego roku?

W tym roku notujemy wzrost eksportu na poziomie około 30%. Powracamy powoli ze sprzedażą na rynek rosyjskim po dużym załamaniu w latach 2014 i 2015. Szczególnie dobrze rozwijają się nasze spółki zależne za granicą – na Ukrainie i w Rumunii.

- Jakie kraje są głównymi eksporterami Państwa mebli, czy odnotowali tu Państwo zmiany w stosunku do lat ubiegłych – jakie?

Meble Aquaform i Armatura sprzedają się w tym roku najlepiej w Niemczech, Słowacji, Czechach i Rumunii. Notujemy wzrost sprzedaży w stosunku do lat poprzednich powiązany z ogólnym wzrostem eksportu i nowymi rynkami zbytu.

- A do jakich krajów jest największa dynamika wzrostu eksportu Państwa produktów? Jakie rynki są najbardziej perspektywiczne i dlaczego?

Największą dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2015 roku notujemy na Ukrainie, w Rosji i Czechach. W kwestii planów na przyszły rok, stawiamy na dalszy rozwój sprzedaży w Rosji, Rumunii oraz krajach Bliskiego Wschodu.

- Wracając na nasze rodzime podwórko - czy wzrosło lub zmalało znaczenie któregoś z kanałów dystrybucji mebli łazienkowych na polskim rynku?  Które kanały budują Państwa pozycję na rynku i gdzie odnotowują Państwo największe wzrosty?

Z uwagi na specyfikę działalności firmy Aquaform, ale i całej grupy, do której należy marka, sieć dystrybucji jest bardzo rozbudowana i wieloelementowa. Naszą pozycję na rynku buduje przede wszystkim szeroka dostępność produktów, a to za sprawą współpracy z salonami łazienkowymi, hurtowniami instalacyjno-sanitarnymi oraz marketami budowlanymi. Dążymy do tego, aby nie bagatelizować żadnego kanału, ale zachować pomiędzy nimi równowagę, co umożliwi wzajemne uzupełnianie się.

- Jakie są Państwa prognozy dla polskiego rynku mebli łazienkowych?

Szacuje się, że branża meblarska jest gałęzią rodzimego przemysłu, która w ostatnim czasie odnotowuje jedne z największych wzrostów. Zwiększa się nasza wydajność pracy, osiągamy również coraz lepsze wyniki w zakresie eksportu polskich wyrobów. Wdrażane przez nas rozwiązania z zakresu technologii, jak np. produkcja mebli z pokrytej akrylem płyty MDF, pozwala dostarczać klientom wyroby o zwiększonej odporności i trwałości, które gwarantują funkcjonalność przez lata. W związku z tym, przewidujemy, że w najbliższych latach decydująca na rynku mebli łazienkowych stanie się forma i wzornictwo. Utrzymując wysoki poziom ergonomii i funkcjonalności rozwiązań, producenci będą przykładać większą wagę do odważnej, nowoczesnej stylistyki.

- Jakie są najbliższe plany firmy – rozwojowe, inwestycyjne?

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę – niedawno wprowadziliśmy na rynek nowe kabiny prysznicowe, wannę, brodzik i parawan, poszerzając tym samym niemal każdą grupę produktową Aquaform. Jednym z planowanych działań jest również wzbogacenie asortymentu w segmencie ceramiki tak, aby móc oferować klientom meble łazienkowe i dopasowane do nich umywalki - stanowiące całościowe rozwiązania aranżacyjne, wyróżniające się nowoczesnym wzornictwem, dostosowanym do wymagań estetycznych naszych klientów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • A w tych wypowiedziach widać frustrację konkurencji.
    • AnyMario, 2017-03-08 00:35:41
  • W tym spojrzeniu widać że ta Pani nic nie wie...
    • Mario, 2017-01-09 08:37:33
  • To istnieje jeszcze coś takiego jak marka Aquaform ?
    • Mario, 2016-12-14 20:56:13

REKLAMA

REKLAMA