Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Choniawko: W tym roku meble najlepiej sprzedają się na rynkach Niemiec, Słowacji, Czech i Rumunii

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 14 gru 2016 09:46
Katarzyna Choniawko: W tym roku meble najlepiej sprzedają się na rynkach Niemiec, Słowacji, Czech i Rumunii
Katarzyna Choniawko, Aquaform/Grupa Armatura

O sytuacji na naszym krajowym rynku mebli łazienkowych i tendencjach dotyczących sprzedaży eksportowej rozmawiamy z Katarzyną Choniawko, ekspertem marki Aquaform należącej do Grupy Armatura.

REKLAMA

- Czy mogłaby Pani powiedzieć, które rynki mają dla Państwa większe znaczenie – polski czy zagraniczne?

W przypadku marki Aquaform, przychody uzyskiwane są w ok. 70% ze sprzedaży w Polsce i w 30% z eksportu, przy czym 80% z niego jest realizowana na rynku niemieckim. Zauważalny jest duży potencjał, a także potrzeba rozwoju rynków eksportowych.

- Jak tegoroczna wielkość eksportu różni się od lat ubiegłych? Jakie są Państwa pierwsze podsumowania tego roku?

W tym roku notujemy wzrost eksportu na poziomie około 30%. Powracamy powoli ze sprzedażą na rynek rosyjskim po dużym załamaniu w latach 2014 i 2015. Szczególnie dobrze rozwijają się nasze spółki zależne za granicą – na Ukrainie i w Rumunii.

- Jakie kraje są głównymi eksporterami Państwa mebli, czy odnotowali tu Państwo zmiany w stosunku do lat ubiegłych – jakie?

Meble Aquaform i Armatura sprzedają się w tym roku najlepiej w Niemczech, Słowacji, Czechach i Rumunii. Notujemy wzrost sprzedaży w stosunku do lat poprzednich powiązany z ogólnym wzrostem eksportu i nowymi rynkami zbytu.

- A do jakich krajów jest największa dynamika wzrostu eksportu Państwa produktów? Jakie rynki są najbardziej perspektywiczne i dlaczego?

Największą dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2015 roku notujemy na Ukrainie, w Rosji i Czechach. W kwestii planów na przyszły rok, stawiamy na dalszy rozwój sprzedaży w Rosji, Rumunii oraz krajach Bliskiego Wschodu.

- Wracając na nasze rodzime podwórko - czy wzrosło lub zmalało znaczenie któregoś z kanałów dystrybucji mebli łazienkowych na polskim rynku?  Które kanały budują Państwa pozycję na rynku i gdzie odnotowują Państwo największe wzrosty?

Z uwagi na specyfikę działalności firmy Aquaform, ale i całej grupy, do której należy marka, sieć dystrybucji jest bardzo rozbudowana i wieloelementowa. Naszą pozycję na rynku buduje przede wszystkim szeroka dostępność produktów, a to za sprawą współpracy z salonami łazienkowymi, hurtowniami instalacyjno-sanitarnymi oraz marketami budowlanymi. Dążymy do tego, aby nie bagatelizować żadnego kanału, ale zachować pomiędzy nimi równowagę, co umożliwi wzajemne uzupełnianie się.

- Jakie są Państwa prognozy dla polskiego rynku mebli łazienkowych?

Szacuje się, że branża meblarska jest gałęzią rodzimego przemysłu, która w ostatnim czasie odnotowuje jedne z największych wzrostów. Zwiększa się nasza wydajność pracy, osiągamy również coraz lepsze wyniki w zakresie eksportu polskich wyrobów. Wdrażane przez nas rozwiązania z zakresu technologii, jak np. produkcja mebli z pokrytej akrylem płyty MDF, pozwala dostarczać klientom wyroby o zwiększonej odporności i trwałości, które gwarantują funkcjonalność przez lata. W związku z tym, przewidujemy, że w najbliższych latach decydująca na rynku mebli łazienkowych stanie się forma i wzornictwo. Utrzymując wysoki poziom ergonomii i funkcjonalności rozwiązań, producenci będą przykładać większą wagę do odważnej, nowoczesnej stylistyki.

- Jakie są najbliższe plany firmy – rozwojowe, inwestycyjne?

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą ofertę – niedawno wprowadziliśmy na rynek nowe kabiny prysznicowe, wannę, brodzik i parawan, poszerzając tym samym niemal każdą grupę produktową Aquaform. Jednym z planowanych działań jest również wzbogacenie asortymentu w segmencie ceramiki tak, aby móc oferować klientom meble łazienkowe i dopasowane do nich umywalki - stanowiące całościowe rozwiązania aranżacyjne, wyróżniające się nowoczesnym wzornictwem, dostosowanym do wymagań estetycznych naszych klientów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • A w tych wypowiedziach widać frustrację konkurencji.
    • AnyMario, 2017-03-08 00:35:41
  • W tym spojrzeniu widać że ta Pani nic nie wie...
    • Mario, 2017-01-09 08:37:33
  • To istnieje jeszcze coś takiego jak marka Aquaform ?
    • Mario, 2016-12-14 20:56:13

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA