Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kobiety w branży: Anna Tępińska-Marcinek, Grupa Paradyż

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 07 gru 2015 10:25
Kobiety w branży: Anna Tępińska-Marcinek, Grupa Paradyż
Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i członek Rady Nadzorczej Spółek Grupy Paradyż

Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i członek Rady Nadzorczej Spółek Grupy Paradyż mówi m.in. o tym, że temat ceramiki zawsze był obecny w jej domu - jej ojciec, Stanisław Tępiński był jednym z pionierów polskiej branży ceramicznej.

REKLAMA

- Jakie okoliczności sprawiły, że trafiła Pani do branży związanej z wyposażeniem łazienek? Jak wyglądały początki Pani kariery?

Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i członek Rady Nadzorczej Spółek Grupy Paradyż: Grupa Paradyż jest firmą rodzinną. Odkąd pamiętam w moim domu temat ceramiki zawsze był obecny. Mój Tata (przyp. red. Stanisław Tępiński - Współzałożyciel Spółek Grupy Paradyż) pracował w branży, początkowo w ramach Zjednoczenia Przemysłu Ceramicznego, budował fabryki, współpracował z najlepszymi ekspertami w zakresie technologii produkcji w kraju i zagranicą, tworzył polską ceramikę.

Pierwsze doświadczenie z gliną miałam w przedszkolu, kiedy to własnoręcznie ulepiłam gliniany dzbanuszek. Podczas wakacji na koloniach zwiedzałam różne zakłady produkcyjne, gdzie mogłam podglądać pracę rzemieślników jeszcze w czasach, kiedy produkcja nie była tak zautomatyzowana. Studiowałam chemię na Politechnice Warszawskiej, a tuż po obronie doktoratu spróbowałam swoich sił w korporacji działającej w branży chemicznej, aby zdobyć doświadczenie poza firmą mojego Taty.

Szybko jednak powróciłam do ceramiki. Wiedząc już, jakie jest moje powołanie, rozszerzałam swoje kompetencje m.in. na Uniwersytecie w Berkeley, w USA. To był fascynujący czas, podczas którego mogłam się wiele nauczyć. W Grupie Paradyż początkowo pracowałam jako Pełnomocnik Zarządu. Od 2004 zasiadałam w Radzie Nadzorczej, a w wyniku sukcesji, od pół roku, jestem Współwłaścicielem, 25-letniego już przedsiębiorstwa, które eksportuje swoje wyroby do 40 krajów na całym świecie.

- Biznes, ale też branża sanitarna, grzewcza, wyposażenia łazienek to świat zdominowany przez mężczyzn. Jak funkcjonuje w nim kobieta?

Jako absolwentka Politechniki, bez problemu i kompatybilnie funkcjonuję w „światach” zdominowanych przez mężczyzn. Pragnę podkreślić jednak, że biznes nie jest ani męski, ani kobiecy. Nie potrzebujemy parytetów. Wnosimy taką samą wartość do danej jednostki organizacyjnej jak mężczyźni – ilość nie jest przecież wyznacznikiem jakości. Kobiety dziś odnajdują się w każdej branży.

Dotyczy to również branży płytek ceramicznych, w której na wielu stanowiskach wymaga się od pracowników poczucia estetyki, dobrego zorganizowania oraz rozumienia potrzeb klienta. W Grupie Paradyż dużą część kadry zarządzającej stanowią kobiety. Wynika to z ich kompetencji oraz profesjonalizmu. Myślę jednak, że czasami powinnyśmy pozwolić sobie również na komfort bycia kobietą, bez kompleksów i na przekór stereotypom płci.

Cieszy mnie fakt, że coraz więcej firm w Polsce umożliwia kobietom godzenie obowiązków zawodowych z rodzinnymi i wprowadza skuteczne rozwiązania ułatwiające powrót na rynek pracy po urlopach macierzyńskich.

- Czy świat biznesu i rynek wyposażenia łazienek zmienił się w ciągu ostatnich lat? Jest być może dziś bardziej przyjazny kobietom?

W obecnym świecie nieustannych i bardzo szybkich zmian, kobiety wypracowały w sobie pewien rodzaj przystosowania ewolucyjnego. Jest nam niestety wciąż tak samo ciężko godzić wiele ról życiowych związanych z prywatną i zawodową sferą życia.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA