Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kobiety w branży łazienkowej: Elżbieta Pękala, Duravit Polska

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 19 paź 2015 08:58
Kobiety w branży łazienkowej: Elżbieta Pękala, Duravit Polska
Elżbieta Pękala, dyrektor zarządzający i członek zarządu w firmie Duravit Polska

Elżbieta Pękala, dyrektor zarządzający i członek zarządu w firmie Duravit Polska mówi nam m.in. o tym jaką jest szefową i jak jej zdaniem kobiety funkcjonują w branży wyposażenia łazienek.

REKLAMA

- Jakie okoliczności sprawiły, że trafiła Pani właśnie do branży wyposażenia łazienek? Jak wyglądały początki Pani kariery w tej branży?

Kiedy w 98 roku zobaczyłam showroom firmy Duravit w Meissen, byłam mocno zaskoczona jak może wyglądać łazienka i jak wiele uwagi można poświęcić produktom łazienkowym. Zapewne niewiele już osób pamięta jak wyglądała prywatna czy publiczna łazienka 17 lat temu. Nie tylko w łazience, ale we wnętrzach w ogóle niewiele było designu.

Pomyślałam, że fantastycznie byłoby pracować dla takiej firmy. Ponieważ marzenia się spełniają, kilka miesięcy później miałam podpisaną umowę o współpracy. Marzec 1999, targi ISH we Frankfurcie. Taki był początek.

Było bardzo dużo pracy, tysiące przejechanych kilometrów, ciekawe spotkania. Wspominam ten czas jako całkowicie absorbujący, intensywny, inspirujący. Praca z marką Duravit, produktami, ale i współpracownikami od zawsze sprawiała mi wielką radość. To ważne kto stoi za firmą, jakie ceni wartości.

- Jakie były najtrudniejsze momenty Pani kariery? Co przysporzyło Pani na początku najwięcej problemów?

Nie zdawałam sobie sprawy, że w łazience potrzebnych jest tak wiele urządzeń, tak wiele producentów i marek, każda marka ma swoje serie, a każda seria ma swoją nazwę. To było jak uczenie się skałek na lekcji geografii. Chodzi mi o umiejętność szybkiego rozpoznawania produktu.

- Biznes, ale też branża sanitarna, grzewcza, wyposażenia łazienek to świat zdominowany przez mężczyzn. Jak funkcjonuje w nim kobieta?

Produkty Duravit wydają się być stworzone dla kobiet. To kobiety w przeważającej większości decydują o tym co będzie we wnętrzu mieszkania, domu, w tym łazienki. Kobiety szukają inspiracji, konsultują często swoje pomysły z architektami wnętrz, są wrażliwe na kolor, formę, szukają komfortu. Zwracają przy tym ogromną uwagę na praktyczność i ergonomię urządzeń. Wśród architektów wnętrz również dominują kobiety.

Oczywiście często współpracuję z mężczyznami. To oni najczęściej kierują budowami, prowadzą firmy wykonawcze, handlowe, projektowe. Mam nadzieję, że czują się równie dobrze jak ja we wspólnych relacjach. Z mężczyznami pracuje się bardzo dobrze. Konkretne argumenty przekonują. Cenią technologię i inne praktyczne aspekty oferty Duravit. Mam komfort współpracy z kobietami i mężczyznami. Myślę, że płeć nie ma tu znaczenia.

- Czy świat biznesu i rynek wyposażenia łazienek zmienił się w ciągu ostatnich lat, jest być może dziś bardziej przyjazny kobietom?

Branża sanitarna jest dynamiczna. Zmieniają się technologie, produkty, sposób dystrybucji, formy dotarcia do klienta, sposób prezentacji produktów, komunikacja w ogóle. Świat jest w ciągłym ruchu. Myślę, że sprzyja wszystkim, kobietom również. Jeśli tylko chcą angażować się zawodowo, nie powinny z tego rezygnować. Sukces zawodowy daje nam taką samą satysfakcję jak mężczyznom, tylko drogę do niego często wybieramy inną.

- Przed jakimi największymi wyzwaniami jako kobieta biznesu staje Pani dziś?

Moim celem jest dotarcie do użytkownika poszukującego rozwiązań dla swojej łazienki.
Dostarczenie mu wiedzy, która pozwoli mu na świadomy wybór urządzeń. Urządzeń, które przez lata będą mu służyć, dostarczać komfortu i przyjemności użytkowania. Chciałabym, by w Polsce każdy, kto chce mieć produkt Duravit w swojej łazience prywatnej, biurowej czy hotelowej miał go.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA