Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Krzysztof Brzeziński, Sanitec Koło: Pod względem ilości wdrożeń rok 2014 jest dla nas jednym z najistotniejszych w tej dekadzie

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 23 gru 2014 09:41
Krzysztof Brzeziński, Sanitec Koło: Pod względem ilości wdrożeń rok 2014 jest dla nas jednym z najistotniejszych w tej dekadzie
Krzysztof Brzeziński, szef marketingu w firmie Sanitec Koło

O tym, które etapy wrażania produktów są najważniejsze i od czego zależy liczba wprowadzanych rocznie nowości mówi Krzysztof Brzeziński, szef marketingu w firmie Sanitec Koło.

REKLAMA

- Z jakimi działaniami wiąże się wprowadzanie nowego produktu, jakie są etapy wdrażania produktów?

Krzysztof Brzeziński, szef marketingu w firmie Sanitec Koło: Proces rozwoju produktu jest procesem złożonym. Pierwszy etap to stadium kreatywne polegające na generowaniu i selekcji najlepiej rokujących pomysłów oraz wstępnym projektowaniu i opracowaniu wizualizacji. 

Później następuje testowanie pomysłów oraz analiza ekonomiczna. Jeśli w tej fazie produkt spełnia odpowiednie kryteria przechodzi, po ewentualnej modyfikacji, do zasadniczej fazy industrializacji. Kolejnym stadium jest komercjalizacja. W tej fazie określa się m.in. ostateczne parametry rynkowe produktu, takie jak opakowanie, akcesoria itp., a także planuje się sposób dotarcia zarówno samego produktu jak i informacji o nim do konsumenta (tzw. komunikacja marketingowa). 

- Które z etapów są najtrudniejsze i dlaczego?

Wszystkie etapy rozwoju produktu są istotne dla osiągnięcia dobrego efektu końcowego. Zróżnicowanie poziomu trudności realizacji każdego z etapów będzie zależało od przyjętych dla danego produktu założeń. Z zasady faza rozwoju technicznego (ang. TPD) to najdłuższy i najbardziej żmudny etap, w którym przychodzi skonfrontować wcześniejsze oczekiwania i wizje z rzeczywistością, a to czasem bywa rozczarowujące.

- Od jakich czynników zależy ilość nowości wprowadzanych rocznie?

Ilość wprowadzanych w danym roku nowości powinna być wypadkową poziomu dojrzałości portfela produktów. Inaczej mówiąc, powinna być zależna od fazy cyklu życia, w jakiej znajdują się kluczowe produkty. Kolejnym determinantem jest otoczenie konkurencyjne i zmieniające się potrzeby użytkowników. Kluczowym czynnikiem jest też dostępność zasobów kapitałowych – rozwój produktu wiąże się bowiem z dużymi nakładami.

Pod względem ilości wdrożeń rok 2014 jest dla nas jednym z najistotniejszych w tej dekadzie. Statystyki ilościowe dotyczące nowych produktów nie mówią jednak zbyt wiele o aktywności produktowej na rynku w szerokim ujęciu. Ostatecznie liczą się tylko te produkty, które przetrwają próbę czasu dostarczając konsumentowi nowych doznań,  jakości czy funkcjonalności a producentowi oczekiwanych profitów.

- Dziękuję na rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA