Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Krzysztof Dulban, Excellent: Każdy salon to odrębna historia

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 06 lis 2015 08:52
Krzysztof Dulban, Excellent: Każdy salon to odrębna historia
Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent

Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent mówi o programie "Studio Excellent" i zarządzaniu ekspozycją w salonie łazienkowym.

REKLAMA

- Jak ocenia Pan standardy ekspozycji w polskich salonach łazienkowych?

Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent: W mojej ocenie nie ma jednego standardu. Są salony, które przywiązują dużą wagę do rozwiązań polegających na prezentacji poszczególnych grup produktowych prezentując w jednym miejscu wybrany rodzaj produktów np. wanny, hydromasaże, kabiny prysznicowe, płytki, armatura etc.

Inne salony preferują ekspozycje w boksach prezentując kompleksowe rozwiązanie łazienki jako takiej. Jeszcze inne skupiają się przy pomocy producentów na prezentacji konkretnych marek. Niezależnie od sposobu ekspozycji kluczowy jest jasny przekaz dla klienta ułatwiający mu podjęcie decyzji o zakupie.

- Co wymagało by w kontekście ekspozycji najpilniejszych zmian?

Ważne jest, aby produkty prezentowane w salonach były do siebie dopasowane tak pod względem stylu jak i pod względem segmentu cenowego, a z tym bywa różnie. Sam sposób prezentacji produktowej, funkcjonalnej czy też strefowej w ramach jednej marki to już inna sprawa.

- Wprowadzili program swych ekspozycyjnych stref. Czy we wszystkich Waszych partnerskich salonach strefy te są podobne?

Projekt „Studio Excellent” zrodził w mojej głowie przed kilku laty z myślą o możliwie jak najlepszej prezentacji naszych produktów i rozwiązań w jednym miejscu na możliwie niewielkiej powierzchni, znając ograniczenia większości salonów. Pierwotną ideą było przygotowanie jednego projektu zunifikowanego Studia Excellent, a następnie jego klonowanie go w wybranych salonach w Polsce.

Ta koncepcja szybko została zweryfikowana. Każdy salon to odrębna historia, inne warunki zabudowy, różnorakie towarzystwo ofertowe, generalnie inny klimat. Wszystkie ekspozycje studyjne projektujemy przy ścisłej współpracy z salonem. Moim celem było wpasowanie się do warunków panujących w danym salonie przy zachowaniu spójności w prezentacji naszych propozycji produktowych.

- Kto może zostać Waszym partnerem i taką strefę wprowadzić u siebie – jakie macie kryteria doboru współpracujących salonów?

Od samego początku staramy budować się na klientach z którymi łączy nas historia i podobne spojrzenie na ofertę, w której nie bez znaczenia jest wzornictwo, funkcjonalność i jakość produktów.

- Ile swych stref posiadają Excellent w salonach łazienkowych? W jakich regionach kraju?

Pierwsze Studia powstały w roku 2009 niemal równocześnie w Łodzi i Częstochowie. Dziś posiadamy ponad 40 tego typu ekspozycji na terenie całego kraju. W niektórych regionach Studia jeszcze nie powstały z różnych przyczyn, ale zakładam, że rok 2016 pozwoli pokryć białe plamy i plan w tym zakresie.

- Ile więc jeszcze stref planujecie otworzyć?

Jak wspomniałem wcześniej białych plam jest niewiele, ale nie o ilość lecz jakość tutaj chodzi. Granica plus/minus 50 ekspozycji studyjnych zdaje się być optymalna.

- Jak zarządzacie strefami, jak je kontrolujecie?

Dzięki rozbudowanej strukturze handlowej w terenie, a zatrudniamy ponad 20 aktywnych przedstawicieli handlowych i regionalnych szefów sprzedaży jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować stan naszych ekspozycji i w miarę potrzeby reagować na potrzeby naszych partnerów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA