Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Łukasz Dziwulski, Aqua Idealna Łazienka: Poza dobrą ceną liczy się również serwis posprzedażowy

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 20 maj 2016 13:05
Łukasz Dziwulski, Aqua Idealna Łazienka:  Poza dobrą ceną liczy się również serwis posprzedażowy
Łukasz Dziwulski, menadżer ds. importu, Aqua Idealna Łazienka.

Łukasz Dziwulski, menadżer ds. importu w Aqua Idealna Łazienka, ocenia polski rynek wyposażenia łazienkowego. Opowiada jak się w nim odnaleźć, jak skutecznie konkurować i jakie usługi, oprócz dobrego produktu, oferować klientom.

REKLAMA

Polski, fachowy rynek wyposażenia łazienek oceniam jako bardzo trudny. Polscy klienci są bardzo wymagający, a jednocześnie istnieje bardzo silna konkurencja na rynku, oprócz profesjonalnych firm specjalizujących się w sprzedaży wyposażenia łazienek funkcjonuje ogromna ilość marketów budowlanych, sklepów internetowych, jednoosobowych firm itd.

Jeszcze kilka lat temu rynek był poukładany, istniał poprawny system dystrybucji: producent – dystrybutor - salon sprzedaży. Istniał podział rabatów i upustów, który zapewniał zyskowność sprzedaży wszystkim jego ogniwom.

Pomimo, że rabaty były niższe wypracowywano zadowalający zysk. Nie istniała sprzedaż na zerowej marży w oczekiwaniu na bonus od producenta, czy nawet sprzedaż poniżej ceny zakupu, aby uzyskać bonus.

Obecnie cena zakupu przez "mikro firmy" nie różni się znacząco od ceny zakupu dużej partii towaru na stan magazynowy.

Większość firm oferuje wszystkie dostępne na rynku produkty, nie mając nic poza cennikiem producenta. Nie jest dobre rozwiązanie ponieważ poza konkurencyjną ceną liczy się również serwis "posprzedażowy" oraz doradztwo.

Nasza firma była od początku prekursorem wprowadzania na polski rynek nowych marek, pamiętając o jakości promowaliśmy dobre produkty. Wprowadziliśmy na polski rynek takie marki jak: Aquaform, Dusar, Vitra, Balteco, Wisa, Radaway i wiele innych.

Funkcjonujemy na rynku od 20 lat. Cały czas się dostosowujemy do zmian na rynku, choć nie jest to łatwe. Obecnie należy świadczyć szeroki wachlarz usług od projektowania przez sprzedaż i wykonawstwo, aż po serwis.

Tylko tak można konkurować, przy czym marża na usługach jest obecnie wyższa niż na sprzedaży produktów.

 - Łukasz Dziwulski, menadżer ds. importu w Aqua Idealna Łazienka


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA