Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 15 paź 2014 15:07
Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż
Maciej Dobreńko, dyrektor ds. strategii i rozwoju Hiper-Glazur Sp. z o.o. w Szczecinie
Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż
Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż
Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż
Maciej Dobreńko, Hiper-Glazur: Zmiana wizerunku firmy wpływa na sprzedaż

O zmianach w zakresie identyfikacji wizualnej oraz organizacji sprzedaży w salonach Hiper-Glazur opowiada Maciej Dobreńko, dyrektor ds. strategii i rozwoju spółki.

REKLAMA

- Państwa firma przeszła w ostatnim czasie spore zmiany – te najbardziej widoczne to w zakresie wizualnej prezentacji. W jakim zakresie został przeprowadzony rebranding marki Hiper-Glazur?

Maciej Dobreńko, dyrektor ds. strategii i rozwoju w salonach Hiper-Glazur: Zmianę polityki marketingowej zarząd firmy zaakceptował w październiku 2013 roku. Naszym głównym założeniem było odświeżenie wizerunku spółki P.H. Hiper-Glazur. Na proces rebrandigu złożyły się takie elementy jak zmiana logo firmy czy większe zaznaczenie naszej obecności w internecie - stworzenie nowej strony internetowej i rozwinięcie aktywności na portalach społecznościowych.

Doszło też do zmiany wizerunku naszych punktów handlowych: wprowadziliśmy ujednolicenie kolorystyki elewacji wraz z montażem nowych logotypów firmy. Ujednoliciliśmy materiały reklamowe i informacyjne skierowanych do klientów detalicznych, odbiorców hurtowych, a także mediów. Rozpoczęliśmy też kampanię reklamową w regionie mającą na celu zbudowanie świadomości marki Hiper-Glazur.

Ważnym elementem całego procesu, który jest jeszcze w trakcie realizacji, jest również zmiana identyfikacji floty transportowej, a konkretnie samochodów naszych przedstawicieli handlowych, które również nabierają spójnego wyglądu.

Proces odświeżenia jest wdrażany od marca 2014 roku i został bardzo pozytywnie odebrany na rynku. Myślę, że rebranding naszej marki wprowadził świeżość, poprawił rozpoznawalność firmy na rynku i podnosi jej prestiż.

- Czy zmieniło się także coś w zakresie polityki handlowej firmy i wewnątrz salonów?

Zmiana wizerunku powiązana została z intensywną zmianą polityki handlowej w dziale płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek. Jednym z głównych zadań, założonych przez osoby odpowiedzialne za handel w dziale płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek, było podniesienie poziomu sprzedaży, jakości ekspozycji, a także oferowanych produktów. Ważnym aspektem dla nas jest praca nad pokazywaniem klientom różnic przemawiających na korzyść produktów marki „premium” nad produktami marketowymi.

- W jaki sposób pracujecie nad tym by przekonać klientów do produktów premium?

Dla skuteczności tego ostatniego działania ważne były zmiany jakie przeprowadziliśmy w naszych salonach – w zakresie organizacji stoisk, sposobów ekspozycji czy prezentowanej oferty. Nasze salony łazienek zaczęliśmy przekształcać w strefy jeszcze bardziej przyjazne architektom i projektantom. Zlikwidowaliśmy boksy w niektórych salonach, postawiliśmy na bogate ekspozycje płytek ceramicznych ulokowane w specjalnych szafach, płytotece oraz w ekspozytorach producentów. Stworzone zostały również specjalne strefy dla projektantów i architektów.

Salon przy ul. Świerczewskiej 47 to największy, oprócz marketów budowlanych, tego typu obiekt handlowy w Szczecinie. On też przeszedł gruntowną przebudowę - na chwilę obecną znajduje się tam 126 boksów, z czego spora część z nich została całkowicie odnowiona.

Efektem naszej współpracy z firmą Tubądzin było zorganizowanie po raz pierwszy w Szczecinie imprezy z cyklu Tubądzin Design Days 2014. 3 czerwca przyjechało do nas ponad 100 architektów ze Szczecina i regionu.

W najbliższym czasie planujemy przebudowę stanowisk obsługi klienta i wprowadzenie nowego sposobu budowania relacji na linii klient-doradca. Przygotowujemy też ulepszony system współpracy z klientami hurtowymi, ale za wcześnie jeszcze by mówić o szczegółach tego projektu.

- Czy możecie już ocenić, na ile ten proces wpływa na wyniki sprzedaży?

Polityka handlowa i strategia rozwoju firmy na najbliższe miesiące skupia się głównie na dalszej poprawie jakości i formy sprzedaży – notujemy widoczny jej wzrost. Myślę, że udało się nam to osiągnąć poprzez przemyślaną zmianę asortymentu, wprowadzenie wewnętrznych, a co najważniejsze skutecznych działań, mających przeciwstawić się handlowi w internecie. Zwiększająca się ilość sprzedawanych produktów są dla nas potwierdzeniem, że obrany kierunek działań spółki w zakresie handlu płytkami ceramicznymi i produktami do wyposażenia łazienek, jest słuszny.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA