Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Maciej Jaworski, dyrektor handlowy Hewi Polska:

- Na większości ekspozycji łazienkowych w Niemczech są pokazane przykładowe łazienki dla użytkowników 60+. W Polsce rynek premium takich produktów dopiero się rozwija - mówi dyrektor handlowy Hewi Polska.

REKLAMA

- W jakich miejscach (salony, sklepy medyczne, hipermarkety, internet) są dystrybuowane produkty z Państwa oferty dedykowane osobom niepełnosprawnym?  

Maciej Jaworski, dyrektor handlowy Hewi Polska: Produkty Hewi są sprzedawane przez wybrane salony łazienkowe w Polsce. Zależy nam, by klient mógł liczyć na kompleksową obsługę - w naszej opinii bardzo ważne jest doradztwo w projektowaniu i doborze sprzętów w podobnym stylu i wykończeniu, jak reszta wyposażenia łazienki, tak by wnętrze było zarówno funkcjonalne jak i estetyczne. Dużą rolę w sprzedaży naszych produktów odgrywa architekt, który jest ważną pomocą dla inwestora przy wdrażaniu w łazience coraz bardziej pożądanego universal design.  
W dystrybucji naszych produktów skupiamy się wyłącznie na salonach łazienkowych. Wychodzimy bowiem z założenia, że akcesoria pomagające dostosować pomieszczenie do potrzeb osób niepełnosprawnych są składową aranżacji łazienki, a nie sprzętami medycznymi. Dlatego w naszej opinii ich sprzedaż powinna odbywać się przy konsultacji z architektem i kompetentnym doradcą.  

- Jak w kontekście dystrybucji i promocji rozwiązań do takich łazienek prezentuje się rynek polski, a jak niemieckim, z którego wywodzi się Państwa firma? 

Znaczna większość naszej sprzedaży produktów do łazienek bez barier trafia na inwestycje, gdyż rynek klienta indywidualnego w segmencie premium zaczyna się dopiero rozwijać w Polsce. W Niemczech udział sprzedaży produktów Hewi dla osób prywatnych w całości sprzedaży jest znacznie większy, niż w Polsce -niemieccy dystrybutorzy trzymają nasze produkty w magazynach i sprzedają je od ręki. Na większości ekspozycji łazienkowych w Niemczech są pokazane przykładowe łazienki dla użytkowników 60+. Rozwój demograficzny w Polsce jak i u naszych zachodnich sąsiadów, jest taki sam - społeczeństwa się starzeją i problematyka łazienek bez barier, z udogodnieniami dla osób starszych, będzie coraz bardziej istotna również u nas.   

- Uważa Pan, że są kanały dystrybucji, w których wyroby do łazienek dostępnych nie powinny być dostępne, właśnie ze względu na istotność specjalistycznego doradztwa przy ich doborze?  

W zależności od poziomu zaawansowania produktu kanały dystrybucji mogą być różne. Produkty Hewi wpisują się w szerszą koncepcję architektoniczną, są dopracowane technicznie i wzorniczo. Ich zastosowanie niesie za sobą dodatkowe wartości dla inwestora. Trudno do tych wartości przekonać klienta poprzez stronę sklepu internetowego. Wątpię by nasi potencjalni odbiorcy szukali tam tych wartości, które chcemy promować. Jest to możliwe raczej w salonach łazienkowych i we współpracy z architektem.  

- Czy macie Państwo wpływ na to, czy i jak Państwa produkty są pokazywane na ekspozycjach?

Staramy się wpływać na naszych partnerów handlowych, żeby bardziej inwestowali w komunikację związaną z łazienkami bez barier i łazienkami dla osób starszych. W niektórych firmach widać postęp i powstają ekspozycje pokazujące takie rozwiązania, a nawet dedykuje się wybrane osoby do wspierania ich sprzedaży. Jest to rynek, który dopiero się rozwija i trzeba do niego podchodzić perspektywicznie. Rolą specjalistycznego handlu jest również kreowanie nowych rynków w odpowiedzi na wyłaniające się potrzeby odbiorców, które w naszym przypadku związane są z demografią. Dostrzeganie i reagowanie na nowe zjawiska może być źródłem przewagi konkurencyjnej i nową platformą dotarcia do architekta i klienta.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA