Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 24 paź 2017 09:35
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu

Lata zaniedbań w tym segmencie sprawiły, że potrzeby rynku wyposażenia łazienek dla osób starszych i z niepełnosprawnością są duże. O rozwijającym się segmencie rozmawiamy z Maciejem Jaworskim, dyrektorem handlowym Hewi Polska.

REKLAMA

Jak dużym segmentem rynku są łazienki dla seniorów i osób niepełnosprawnych?

Maciej Jarowski: Trudno dokładnie oszacować wielkość segmentu, niewątpliwie jest to segment ze znaczną dynamiką wzrostu. Przepisy obligują do tworzenia nowych budynków bez barier architektonicznych, zrozumienie dla tych kwestii ze strony wykonawców i inwestorów jest coraz większe.

Z analizy danych GUS wynika, że jesteśmy najszybciej starzejącym się krajem UE. W roku 2015 22,9% ludności Polski była w wieku 60 lat i więcej. Prognozy mówią o tym, że już niedługo bo w roku 2050 ponad 40% Polaków będzie miała 60 lat i więcej. Jeżeli do tego dodamy wieloletnie zaniedbania w dostosowaniach dla osób starszych i niepełnosprawnych zarówno w infrastrukturze publicznej jak i w łazienkach prywatnych to potrzeby rynku są niewątpliwie duże.

Czy głównymi klientami docelowymi są wyłącznie szpitale, domy seniora czy może też coraz częściej klienci indywidualni interesują się produktami z tego segmentu?

MJ: Nasza sprzedaż w 70% jest tak zwaną sprzedażą inwestycyjną. Hewi dostarcza przy współpracy z dystrybutorami nie tylko do szpitali i domów spokojnej starości, ale często do dużych biurowców czy innych obiektów użyteczności publicznej.

Udział sprzedaży dla klienta indywidualnego z roku na rok rośnie, podobnie jak sprzedaż na niewielkie projekty takie jak restauracje, hotele, kliniki. Widać, że zainteresowanie produktami do łazieniek dla seniorów i osób niepełnosprawnych to coraz częstszy temat z jakim spotykają się doradcy na ekspozycjach w salonach łazienkowych.

Jakie rozwiązania do łazienek dla osób 60+ z Państwa oferty cieszą się największą popularnością? 

MJ: Największą popularnością cieszą się produkty, które oprócz funkcji wspomagających osoby starsze i niepełnosprawne wyglądają neutralnie czyli nie stygmatyzują użytkowników. Projektowanie w duchu universal design pozwala na tworzenie przestrzeni funkcjonalnych i estetycznych dla wszystkich użytkowników. Coraz częstszym przypadkiem są tak zwane toalety rodzinne dla niepełnosprawnych, starszych, ale również dla rodziców z wózkiem gdzie można swobodnie wjechać i przewinąć dziecko. Dobrym przykładem universal design są umywalki Hewi, które mają uchwyty w blacie, ogranicza to liczbę sprzętów w łazience.

Chętnie wybieranymi produktami są również poręcze i akcesoria w różnych kolorach. Kolor może ułatwiać użytkowanie poprzez wyraźny dla osób starszych i niedowidzących kontrast. Poliamid w różnych barwach jest też materiałem ciepłym w dotyku i łatwym do utrzymania w czystości, co ma duże znaczenie dla starszych użytkowników.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA