Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 24 paź 2017 09:35
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu
Maciej Jaworski, Hewi: produkty dla seniorów i 50+ to segment z dużą dynamiką wzrostu

Lata zaniedbań w tym segmencie sprawiły, że potrzeby rynku wyposażenia łazienek dla osób starszych i z niepełnosprawnością są duże. O rozwijającym się segmencie rozmawiamy z Maciejem Jaworskim, dyrektorem handlowym Hewi Polska.

REKLAMA

Jak dużym segmentem rynku są łazienki dla seniorów i osób niepełnosprawnych?

Maciej Jarowski: Trudno dokładnie oszacować wielkość segmentu, niewątpliwie jest to segment ze znaczną dynamiką wzrostu. Przepisy obligują do tworzenia nowych budynków bez barier architektonicznych, zrozumienie dla tych kwestii ze strony wykonawców i inwestorów jest coraz większe.

Z analizy danych GUS wynika, że jesteśmy najszybciej starzejącym się krajem UE. W roku 2015 22,9% ludności Polski była w wieku 60 lat i więcej. Prognozy mówią o tym, że już niedługo bo w roku 2050 ponad 40% Polaków będzie miała 60 lat i więcej. Jeżeli do tego dodamy wieloletnie zaniedbania w dostosowaniach dla osób starszych i niepełnosprawnych zarówno w infrastrukturze publicznej jak i w łazienkach prywatnych to potrzeby rynku są niewątpliwie duże.

Czy głównymi klientami docelowymi są wyłącznie szpitale, domy seniora czy może też coraz częściej klienci indywidualni interesują się produktami z tego segmentu?

MJ: Nasza sprzedaż w 70% jest tak zwaną sprzedażą inwestycyjną. Hewi dostarcza przy współpracy z dystrybutorami nie tylko do szpitali i domów spokojnej starości, ale często do dużych biurowców czy innych obiektów użyteczności publicznej.

Udział sprzedaży dla klienta indywidualnego z roku na rok rośnie, podobnie jak sprzedaż na niewielkie projekty takie jak restauracje, hotele, kliniki. Widać, że zainteresowanie produktami do łazieniek dla seniorów i osób niepełnosprawnych to coraz częstszy temat z jakim spotykają się doradcy na ekspozycjach w salonach łazienkowych.

Jakie rozwiązania do łazienek dla osób 60+ z Państwa oferty cieszą się największą popularnością? 

MJ: Największą popularnością cieszą się produkty, które oprócz funkcji wspomagających osoby starsze i niepełnosprawne wyglądają neutralnie czyli nie stygmatyzują użytkowników. Projektowanie w duchu universal design pozwala na tworzenie przestrzeni funkcjonalnych i estetycznych dla wszystkich użytkowników. Coraz częstszym przypadkiem są tak zwane toalety rodzinne dla niepełnosprawnych, starszych, ale również dla rodziców z wózkiem gdzie można swobodnie wjechać i przewinąć dziecko. Dobrym przykładem universal design są umywalki Hewi, które mają uchwyty w blacie, ogranicza to liczbę sprzętów w łazience.

Chętnie wybieranymi produktami są również poręcze i akcesoria w różnych kolorach. Kolor może ułatwiać użytkowanie poprzez wyraźny dla osób starszych i niedowidzących kontrast. Poliamid w różnych barwach jest też materiałem ciepłym w dotyku i łatwym do utrzymania w czystości, co ma duże znaczenie dla starszych użytkowników.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA