Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Marcin Dymarski, Elita: W tym roku zaplanowaliśmy budowę kolejnej fabryki

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 04 marz 2015 10:28
Marcin Dymarski, Elita: W tym roku zaplanowaliśmy budowę kolejnej fabryki
Marcin Dymarski, dyrektor generalny firmy Elita

Marcin Dymarski, dyrektor generalny firmy Elita mówi o działaniach przedsiębiorstwa na polskim i europejskim rynku oraz inwestycyjnych planach na najbliższą przyszłość.

REKLAMA

W zeszłym roku na pewno wszyscy odczuliśmy pozytywne zmiany rynkowe, ale w małym stopniu wynikały one z ożywienia gospodarczego. W naszym przypadku sukces rynkowy był pochodną systematycznego rozwoju oferty produktowej, opartej na nowych, ciekawych designersko rozwiązaniach.

Mam na myśli wszystkie segmenty rynkowe – od produktu ekonomicznego skierowanego do sieci wielkopowierzchniowych, skończywszy na segmencie średnim i średnio-wyższym. Właściwie przygotowana i dopasowana do potrzeb klientów oferta rynkowa ma pozytywny wpływ na nasz bilans roczny. W 2014 r. na rynku krajowym zwiększyliśmy przychody o 20 %, natomiast ogólny przychód całej organizacji wzrósł o ponad 24 %.

W Europie pod własną marką

Jeżeli chodzi o rynki europejskie – naszym rodzimym firmom jest coraz łatwiej zdobywać nowych klientów na tych rynkach, ponieważ w poprzednich latach wypracowaliśmy sobie dobrą opinię - sprawnych i profesjonalnych dostawców. Należy jednak pamiętać, aby rozpatrywać wszelkie zmiany w przychodach i zyskach w dłuższym horyzoncie czasowym.

Idealny model działania to praca nad „przejściem” z pozycji biernego dostawcy na pozycję aktywnego partnera. Takie podejście wymaga jasnego planu, cierpliwości i determinacji w podejmowanych aktywnościach. Podobną drogę w wielu przypadkach przeszła nasza Firma.

W przeszłości 90% naszego businessu w Europie opieraliśmy na projektach skierowanych do konkretnego odbiorcy, z jego logo i nazwą, czyli realizowanych pod innym brandem. Kilka lat temu rozpoczęliśmy sprzedaż produktów pod własną marką do tych klientów, którzy nadal kupują od nas produkty wytwarzane z ich własnym logo.

Dzięki temu systematycznie rozwijamy sprzedaż, a także osiągamy wzrost zysków. W tym procesie jesteśmy bardzo aktywni, mamy międzynarodowy dział sprzedaży, który codziennie pracuje z klientami i stara się poznać ich potrzeby, analizuje ofertę konkurencji oraz szuka optymalnych rozwiązań. Jesteśmy aktywni, nie bazujemy wyłącznie na obecnej ofercie handlowej, ale także opracowujemy i promujemy rozwiązania, które w przyszłości mogą przynieść sukces naszym odbiorcom.

Produkty dopasowane do potrzeb

Na podstawie doświadczeń z rynku europejskiego zbudowaliśmy własny model pracy w Polsce. Wydzieliliśmy struktury sprzedażowe dedykowane do poszczególnych kanałów dystrybucji. Obecnie mamy trzy takie kanały i pracujemy nad stworzeniem kolejnego. Myślę, że kończy się etap, gdzie producent jest jedynie biernym dostawcą produktu na rynek.

Producent musi przejść do roli kreatora, proponować nowe produkty i rozwiązania, szukać potrzeb wśród konsumentów, analizować zmiany rynku, trendy wzornicze oraz prognozować kiedy zaczną one obowiązywać u nas. Wszystko to jeszcze powinien umieć przełożyć na potrzeby klientów docelowych.

W zeszłym roku zakończyliśmy bardzo dużą inwestycję, która trwała od 2008 roku. Zapewniła nam ona sprawne zarządzanie wszystkimi procesami wewnątrz przedsiębiorstwa. Największym osiągnięciem jest to, że możemy sprawnie zarządzać kilkoma tysiącami aktywnych indeksów, a zatem dywersyfikować naszą ofertę z podziałem na kanały sprzedażowe, kraje oraz preferencje klientów. Tworzymy ekspozycje ściśle dedykowane dla danego regionu, miasta czy sieci – tak żeby nasi klienci mieli własną, indywidualną ofertę. To też nas wyróżnia wśród polskich producentów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA