Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Marek Baran, BOZ: Analiza rentowności ekspozycji to konieczność

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 21 gru 2014 09:49
Marek Baran, BOZ: Analiza rentowności ekspozycji to konieczność
Marek Baran, dyrektor Centrum Ceramiki BOZ w Rzeszowie

O kosztach związanych z aranżacją ekspozycji w salonie, o tym czy są one współmierne do zysków i jak często należałoby wystawę zmieniać mówi Marek Baran, dyrektor Centrum Ceramiki BOZ w Rzeszowie.

REKLAMA

- Które elementy ekspozycji są najbardziej kosztowne?

Sama realizacja ekspozycji i je wykonanie to tylko część wydatków i to wbrew pozorom najmniejsza ze względu na korzystne warunki jakie oferują nam dostawcy. Najbardziej kosztowne jest samo utrzymanie ekspozycji a właściwa kalkulacja powinna również uwzględniać fakt, że ekspozycja powinna również przynieść profity pokrywające koszty magazynowania, logistyki i pozostałych aspektów związanych ze sprzedażą wyeksponowanego towaru. Wszystkie te elementy zestawione razem muszą być korzystniejsze od alternatywnych źródeł przychodów jakie może generować powierzchnia ekspozycyjna.

- Jakie zyski generują aranżacje – czy współmierne do ich kosztów, czy to się opłaca?

To musi się opłacać – w innym przypadku utrzymywanie powierzchni ekspozycyjnych określonych produktów nie miałoby sensu. Stąd bieżąca analiza rentowności określonych obszarów ekspozycyjnych i produktów tam prezentowanych, która skutkuje natychmiastowymi decyzjami operacyjnymi w zakresie wyboru i zmian dotyczących produktów na ekspozycji.

Nie chciałbym mówić o szczegółowych danych liczbowych ale oprócz zwykłej kalkulacji efektywności towarów pokazanych na ekspozycji należy również uwzględniać inne aspekty współpracy z dostawcami: korzystne warunki handlowe, dodatkowe profity rabatowe z tytułu posiadania określonej ekspozycji produktów danego dostawcy, profity marketingowe i partycypacja we wspólnych przedsięwzięciach reklamowych, itp.

- Jak często i kiedy zmieniać ekspozycję?

Czas życia kolekcji płytek czy ceramiki łazienkowej jest coraz krótszy. W przypadku ich ekspozycji już po 2-3 miesiącach można wstępnie oceniać efektywność wyeksponowanych produktów. Maksymalnie długim okresem ‘próby’ (oprócz ewidentnych ‘sukcesów’ lub ‘porażek’) jest 6 miesięcy.

- Jak więc mądrze eksponować?

Zaskakująco, elegancko, ładnie, przestrzennie, nowocześnie – nie ma złotego środka, przede wszystkim skutecznie.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA