Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Marek Baran, BOZ: Ekspozycja partnerska czy własna?

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 07 paź 2014 11:29
Marek Baran, BOZ: Ekspozycja partnerska czy własna?
Marek Baran, dyrektor Centrum Ceramiki, BOZ Rzeszów

Marek Baran, dyrektor Centrum Ceramiki, BOZ Rzeszów mówi o tym jaki typ ekspozycji najlepiej sprawdza się w salonie łazienkowym.

REKLAMA

- Jaki rodzaj ekspozycji w salonie łazienkowym jest lepszym rozwiązaniem - ekspozycja partnerska, czyli danego producenta czy własna?

Należałoby zacząć od tego, że każda skrajność nie jest dobra. Również w przypadku zarządzania ekspozycją. Najbardziej zasadnym jest więc łączenie własnych strategii ekspozycyjnych z polityką merchandisingu producentów.

Staramy się łączyć standardy proponowane przez producentów z własnymi koncepcjami eksponowania towarów tak aby różne zapatrywania producentów na ekspozycję tworzyły na naszych salonach spójna całość i były precyzyjnie poukładanym narzędziem do realizacji celów sprzedażowych.

- Jak eksponować produkty aby uniknąć sytuacji, w której klient ogląda produkt w salonie, po czym kupuje go w Internecie?

Jako prowadzący salony wyposażenia łazienek jesteśmy o tyle w dobrej sytuacji, że mamy możliwość wyboru eksponowania takich produktów, których nie ma w Internecie lub których ceny nie są bardzo zaniżone. Większy problem mają producenci, którzy chcą prezentować produkty w naszych salonach, a których produkty występują w Internecie w cenach uniemożliwiających nam rozsądną konkurencję.

Wniosek jest jeden: musimy skupić się na produktach, którymi możemy konkurować również z Internetem. Oczywiście nie jest to łatwe i często spotykamy się z sytuacją wycen internetowych, którym nie możemy się przeciwstawić. Nie mniej jednak cena nie jest jedynym wyznacznikiem decyzji klienta o zakupie danego towaru.

Dla świadomych inwestorów magnes niskiej ceny nie jest kluczem do sukcesu. Liczy się również pełny serwis jaki salon może zaoferować: obejrzenie produktu w rzeczywistości, kompleksowe doradztwo, w przypadku ceramiki również jej montaż, możliwość łatwej wymiany lub w przypadku popularnych towarów zwrotu, serwis i doradztwo posprzedażowe, itp.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA