Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 11 sie 2014 15:26
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy
Mariusz Filochowski, wiceprezes zarządu firmy Vinderen Sp. z o.o., do której należy marka płytek Ceramstic
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy
Mariusz Filochowski: Wyprzedzamy trendy

Mariusz Filochowski, wiceprezes zarządu firmy Vinderen Sp. z o.o., do której należy marka płytek Ceramstic mówi o zmianach jakie zaszły na polskim rynku płytek ceramicznych w ciągu ostatnich lat.

REKLAMA

Firma Vinderen z marką płytek ceramicznych Ceramstic pojawiła się na polskim rynku ponad 10 lat temu, od początku oferując produkty premium – takie jak gres polerowany, produkt wówczas prawie nieosiągalny z uwagi na wysoki koszt – w cenie przystępnej dla klientów. Takie założenie strategiczne, do dziś preferowane, szybko zaprocentowało wzrostem popularności brandu, a także dalszym rozwojem naszej oferty.

W 2003 roku, gdy z produktami marki Ceramstic zadebiutowaliśmy na półkach sieci marketów budowlanych, rynek był w okresie potężnego wzrostu produkcji płytek ceramicznych dedykowanych jednak głównie do aranżowania podłóg w łazienkach i kuchniach. Gusta Polaków były zdominowane przez kolory stonowane, bezpieczne i ponadczasowe, czyli beże i brązy.

Ożywienie gospodarcze, a co za tym idzie popyt na materiały dla nowego budownictwa mieszkaniowego, modernizacje starszych mieszkań, jak również rozwój budownictwa użyteczności publicznej (hotele, budownictwo obiektów handlowych) sprawiły, że rozwój branży nabrał rumieńców.

Ofensywa płytek

Płytki ceramiczne z łazienek i kuchni wyszły dalej w obszar powierzchni aranżowanej: na salony, tarasy, galerie, magazyny. Nastąpiła rozbudowa asortymentu i kategorii produktowej. Marka Ceramstic wprowadziła w kolejnych latach nowe linie płytek ceramicznych – płytki rektyfikowane, z nowoczesnym wzornictwem, w innowacyjnych na polskim rynku wymiarach. Początkowo był to rozmiar 30x60 cm, 45x45 cm, a następnie 60x60 cm, wówczas traktowane, jako wyjątkowo duży format.

Przy dzisiejszej skali, jak np. w naszej najnowszej linii premium Ceramstic Design i płytek o wymiarach 120x60 cm, nie wywołuje to tak spektakularnego zaskoczenia, ale wówczas, gdy większość producentów dostarczała na rynek płytki o wymiarach 30x30 cm, robiło wrażenie i już wtedy wyróżniało markę.

Wielkoformatowe płytki typu slim wprowadziliśmy na polski rynek w chwili, gdy jeszcze taki produkt wydawał się tu nierealny. Dodatkowo rozbudowaliśmy asortyment uzupełniając linie produktów szeroką paletą dekorów, mozaik i listew, przy konsekwentnej dbałości o jakość i oferowaną cenę, a co za tym idzie – odpowiedzialność za produkcję dedykowaną, na każdym etapie.

Nowe technologie

Płytki ceramiczne zaczęły w sposób doskonały naśladować materiały naturalne takie jak: kamień, drewno, beton. Stało się to możliwe również za sprawą zaawansowania technologicznego. Nadruk cyfrowy, dzięki któremu odwzorowanie natury czy dowolnego projektu graficznego na płytce ceramicznej stało się bardzo proste, przeniósł całą branżę na wyższy poziom aranżacji. Płytka ceramiczna z produktu użytkowego stała się elementem designu, wysoce cenionym wśród architektów i klientów docelowych.

Wartość płytki na polskim rynku

Producenci płytek ceramicznych dostępnych na rodzimym rynku z jednej strony kreują trendy, zgodne z wzornictwem światowych designerów, a z drugiej podążają za oczekiwaniami Polaków. Niewątpliwie krajowy rynek wypracował sobie na przestrzeni lat bardzo silną ogólną kategorię - dobrej jakości płytek ceramicznych, w nowoczesnym wzornictwie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA