Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Michaal Seum, Grohe: Musimy wprowadzać emocjonalne znaczenia w życie ludzi

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 23 lis 2016 13:25
Michaal Seum, Grohe: Musimy wprowadzać emocjonalne znaczenia w życie ludzi
Michael Seum, wiceprezes ds. wzornictwa w koncernie Grohe

Michael Seum, wiceprezes ds. wzornictwa w koncernie Grohe mówi o rosnącej potrzebie zindywidualizowania i personalizacji w projektowaniu łazienek i o tym, jak korzyści może czasem przynieść przeprojektowanie wzoru.

REKLAMA

- Asortyment baterii z kolekcji Essence w zeszłym roku został przeprojektowany, a niedawno wzbogacony o szerszą gamę kolorów deluxe i najnowocześniejszych wykończeń. 

Najpierw chciałbym wyjaśnić, że pozostajemy absolutnie wierni oryginalnej filozofii produktów o minimalistycznej formie i czystości wzornictwa. Od wielu lat asortyment Essence oferował architektom i projektantom wnętrz klasyczne wzornictwo o prostej
i powściągliwej geometrii.

- Co było impulsem do tej zmiany?

Nasze interakcje z liderami myśli projektowej na całym świecie pokazały nam, że rośnie potrzeba większego zindywidualizowania i personalizacji w projektowaniu łazienek. To dlatego rozszerzyliśmy nasz asortyment o 8 nowych opcji. Dzięki tym nowym opcjom stworzyliśmy niezwykle bogaty zestaw narzędzi dla kreatywnych umysłów pozwalający na ogromną elastyczność. Takie podejście zostało natychmiast zauważone i bardzo dobrze przyjęte przez globalną branżę designerską. Na przykład kolor Hard Graphite, zarówno z wykończeniem polerowanym jak i szczotkowanym, pięknie uzupełnia wiele różnych wnętrz. Od łazienek w marmurze i śnieżnobiałych, przez odcienie jasnego drewna po beton i ciemne płytki matowe, okazuje się, że to wykończenie jest na tyle uniwersalne, że umożliwia projektantom wnętrz tworzenie wymarzonych łazienek, niezależnie od stylu.

- A samo wzornictwo? Czym się różni?

Michael Seum: To nowe wzornictwo Essence polega na tych samych tradycyjnych, delikatnych przejściach i powściągliwej geometrii klasycznej serii Essence, ale przy lekko zmiękczonym i bardziej zhumanizowanym podejściu. Staje się to szczególnie widoczne
w dźwigni baterii: Wprowadziliśmy bardzo niewielkie zwężenie na rączce, co daje użytkownikowi zmysłowe doświadczenie precyzyjnej kontroli. Więc teraz jest większy wybór w asortymencie Essence, ale zadbaliśmy o to, aby zachować ten sam, natychmiast rozpoznawalny, ikoniczny wygląd i wrażenie klasycznej prostoty. Jest w tym silny podtekst konsekwencji!

- Wspomniał Pan o reakcji branży projektowej. Jak przyjęto baterie w nowej wersji?

 Przez ostatnie kilka miesięcy podróżuję po świecie z próbkami Essence i szczerze mówiąc byłem bardzo mile zaskoczony ogromnie pozytywnym przyjęciem i entuzjazmem projektantów na całym świecie. W Europie, na przykład, pewien zespół projektantów wnętrz natychmiast zdecydował się pracować z naszymi nowymi kolorami i wykończeniami, które dają im większą swobodę koordynacji z ich ogólną wizją. Niedawna rozmowa w Tokio z pewnym wybitnym projektantem wywołała podobną reakcję. To było ekscytujące zobaczyć tak potężny entuzjazm dla Essence.

- Powiedział Pan, że zmiany  podyktowały zmieniające się potrzeby w projektowaniu. Jakie to potrzeby?

Przed rozpoczęciem pracy nad każdym nowym projektem – a na pewno zanim przyłożymy pióro do papieru w naszej pracowni – przyglądamy się temu, co dzieje się wokół nas. Nie tylko jeśli chodzi o trendy, ale także bardziej fundamentalne, globalne zmiany. Konsultujemy się z czołowymi analitykami, komentatorami społecznymi i futurologami.
I oczywiście korzystamy z własnych doświadczeń i obserwacji. Tym razem wydawało się, że wszyscy są zgodni co do tego, że rewolucja cyfrowa dramatycznie zmieniła to, jak miliardy ludzi przeżywają swoje życie. Wszystko dzieje się w hiper-tempie. Więc czasami ludzie chcą się na chwilę wycofać. Zwłaszcza w łazience, tradycyjnej oazie prywatnego spokoju i relaksu. Tęsknią za otoczeniem, które wyłamuje się z przewidywalnej jednolitości ery cyfrowej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA