Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Michał Kaliciński, Villeroy&Boch: Obserwujemy ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 07 paź 2015 12:08
Michał Kaliciński, Villeroy&Boch: Obserwujemy ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych
Michał Kaliciński, Project Business Manager Villeroy & Boch Polska

Project Business Manager Villeroy&Boch Polska ocenia sytuację na rynku inwestycyjnym w Polsce w ostatnim półroczu oraz zdradza jakie nowości do tego typu łazienek pojawiły się w ofercie.

REKLAMA

‒ Czy pierwsze półrocze tego roku spełniło Państwa oczekiwania, jeśli idzie o liczbę inwestycji i realizacji?

Michał Kaliciński, Project Business Manager Villeroy & Boch Polska: Jesteśmy bardzo zadowoleni, kiedy mówimy o liczbie inwestycji, ich zakresie i rodzaju. Należy jednak podkreślić, że cykl życia każdej inwestycji jest dłuższy niż sześć miesięcy. Ma na to wpływ nie tylko sama finalizacja umowy, ale także długi, skomplikowany proces przygotowawczy, który zazwyczaj trwa od roku do dwóch lat. Inwestycje, które realizujemy teraz, wynikają z pracy włożonej wcześniej.

 ‒ Jak w państwa ocenie wygląda obecnie sytuacja na rynku inwestycyjnym? 

Obserwujemy ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych, co bezpośrednio przekłada się na realizowane przez nas projekty i zapytania ofertowe. Część inwestycji, które w ostatnim czasie były w zawieszeniu, wracają na ścieżkę realizacji. Jak wynika z ostatnich raportów branżowych pierwsze półrocze 2015 roku w Warszawie przyniosło rynkowi biurowemu znaczny wzrost nowej podaży. Firmie Villeroy & Boch czas ten przyniósł 20-procentowy wzrost w zakresie realizowanych inwestycji.

‒ Jakie są Państwa prognozy na drugie półrocze, jeśli idzie o rozwój rynku inwestycyjnego oraz toalet specjalistycznych?

Prognozujemy ciągły rozwój. Inwestycji takich jak hotele i biurowce powstaje coraz więcej, mimo iż np. na rynku warszawskim jest nadpodaż powierzchni biurowych. Inwestorzy jednak cały czas liczą na duże firmy, a wiele z nich jest stale zainteresowanych nowymi powierzchniami biurowymi zapewniającymi lepsze warunki.

‒ Jak by scharakteryzowali Państwo „potrzeby” współczesnego rynku inwestycyjnego?

Cena wciąż jest bardzo ważna, ale nie odgrywa już kluczowej roli. Od jakiegoś czasu inwestorzy poszukują jak największej wartości dodanej. W przypadku toalet po pierwsze są to rozwiązania proekologiczne, które pozwalają zaoszczędzić wodę i prąd. Coraz ważniejszy staje się także design – nad każdym wnętrzem czuwa obecnie architekt. Bardzo istotna jest również marka oraz to, w jaki sposób jest postrzegana. Jeśli inwestorowi uda się zdobyć innowacyjny technicznie, oszczędny, markowy towar, to jest to również wartość dodana dla potencjalnego nabywcy. Dzięki temu dużo łatwiej jest wynająć lub sprzedać taki lokal. Villeroy & Boch spełnia wymienione kryteria i jest elastyczny wobec potrzeb inwestorów.

 ‒ Czy jakieś ciekawe innowacje w tym segmencie, w tym Państwa ofercie, pojawiły się w ostatnim czasie?

Na rynek wchodzi coraz więcej rozwiązań proekologicznych, spełniając oczekiwania inwestorów. Villeroy & Boch wśród producentów ceramiki ma największą liczbę modeli bezrantowych mis ustępowych – technologia DirectFlush. W wyposażonych w nią toaletach woda obmywa dokładnie całe wnętrze misy, jednocześnie zapobiegając wypryskiwaniu wody poza obszar muszli. Rozwiązanie to pozwala także na nieporównywalnie łatwiejsze utrzymanie czystości WC w porównaniu ze standardowymi misami z pełnym rantem. Ponadto pomaga zredukować zużycie wody oraz ograniczyć czas poświęcony na sprzątanie. Kolejną innowacją marki jest technologia CeramicPlus, dzięki której powierzchnia jest chroniona przed nalotem i dłużej pozostaje czysta. Rozwiązania te zyskują na znaczeniu w obiektach komercyjnych, gdy toalet jest wiele i korzysta z nich bardzo dużo osób. Inwestorów, którzy skorzystali z tych rozwiązań, nie trzeba do nich przekonywać przy kolejnych realizacjach. W tym roku w ofercie Villeroy & Boch pojawiły się również wysokiej klasy stelaże podtynkowe ViConnect dopasowane do mis ustępowych marki, a także poszerzono modułową kolekcję Architectura, która tworzy kompleksową ofertę dla architektów, projektantów i inwestorów.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA