Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Michał Szydłowski, Sanplast: Chcemy rozwijać produkty pod marki własne sieci handlowych

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 01 kwi 2015 14:00
Michał Szydłowski, Sanplast: Chcemy rozwijać produkty pod marki własne sieci handlowych
Michał Szydłowski, dyrektor handlowy w firmie Sanplast. / fot. Sanplast

Dla zapewnienia sobie stabilnych wzrostów stawiamy na rozwój produkcji nie tylko pod własną marką - zdradza dyrektor handlowy w firmie Sanplast.

REKLAMA

- Sanplast w tym roku podczas targów ISH nie pokazywał swoich produktów, ustępując miejsca na większą ekspozycję wyrobów marki Hoesch. Skąd taka decyzja? 

Michał Szydłowski, dyrektor handlowy w firmie Sanplast: W tym roku na targach ISH nasza Grupa zdecydowała się eksponować przede wszystkim produkty marki Hoesch, która jest ceniona i rozpoznawalna na rynku naszych zachodnich sąsiadów. Okazja ku temu jest wyjątkowa, gdyż marka świętuje 35-lecie oferty kabin parowych i rozwiązań parowych - to wymaga odpowiedniego podkreślenia.

- Jakie są Państwa plany rozwoju na ten rok? 

Sanplast w Polsce stawia na dalsze utrzymanie dynamicznego rozwoju - skupiamy się na strategii budowania pozycji poprzez rozwój oferty produktowej i już na drugą połowę tego roku planujemy świeże wdrożenia. Nie będą to nowe grupy produktów, ale modele i kolekcje w ramach istniejącego asortymentu, np. brodziki oraz umywalki. Dla marki Sanplast istotne będzie rozszerzenie grupy dobrej jakości produktów z linii wyrobów basic. Nasza marka jest już znana z takich rozwiązań, a nowymi wdrożeniami chcemy umocnić te skojarzenia. Z drugiej strony chcemy też w swoim portfolio budować alternatywę dla tego segmentu, tak by umożliwić sobie lepsze pozycjonowanie również w asortymencie z wyższej półki. Generalnie jednak główną strategią jest utrzymanie rozwoju podstawowej oferty marki, która stanowi naszą największą siłę.  

- Na jakie brodziki oraz kabiny jest teraz zapotrzebowanie na rynku? 

Z pewnością ważnym kierunkiem będą inwestycje w nowe modele brodzików, gdyż coraz częściej klienci rezygnują z wanien i zastępują je takimi samymi wymiarami kabin prysznicowych z brodzikami. Dostrzegamy, więc zapotrzebowanie na większe modele.  W przypadku kabin prysznicowych dostrzegamy trend by stawiać na rozwiązania proste w montażu i utrzymaniu czystości. W czerwcu-lipcu planujemy wdrożenie nowej serii, której ważną cechą będzie szybki, łatwy i przyjemny proces montażowy. 

- Zmieni się coś w działaniu, zarządzaniu albo mocach produkcyjnych firmy? 

Od drugiej połowy roku chcemy też się skupić na poprawie procesów logistycznych - rozbudowujemy strefę załadunkową. Akurat w miejscu, gdzie ulokowany jest nasz zakład, nie mamy problemu z przestrzenią. Ale także w ramach istniejącej infrastruktury mamy sporo wolnego miejsca - zyskaliśmy przestrzeń rok temu po wprowadzeniu automatycznych linii do pakowania produktów.  Wykorzystamy ją na doskonalenie procesów logistycznych. 

- Pod koniec ubiegłego roku Grupa Armatura przejęła markę Aquaform, która jest Państwa bezpośrednim konkurentem. Jak to może wpłynąć na Państwa pozycję? 

Na razie trudno powiedzieć, jaki pomysł na Aquaform ma Grupa Armatura. Jest to dla nas wciąż jeszcze zagadką, będziemy to obserwować, gdyż konkurujemy w tych samych segmentach rynku. Nowy właściciel na pewno dostrzegł konieczność zmian w zakresie zarządzania i prowadzanie tej firmy. Z naszego punktu widzenia mogę powiedzieć, że na pewno na rynku zrobi się ciasno i marki takie jak nasza będą musiały szukać nowych pomysłów na uatrakcyjnienie oferty. 

- Jak w ubiegłym roku kształtowała się sytuacja na rynku produktów, które Państwo dostarczacie? 

Uważam, że był to dobry dla nas okres. W kanale sprzedaży tradycyjnej odnotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży, zaś w sektorze sprzedaży w sieciach DIY mamy stabilizację poziomu sprzedaży. Jednak pierwszy kwartał tego roku pokazuje już, że 2015 nie będzie łatwym rokiem - wszystko zależy od tego jak różne wydarzenia, zarówno w Polsce jak i za granicą, zostaną odebrane przez rynek. Dla zapewnienia sobie stabilnych wzrostów stawiamy na rozwój produkcji nie tylko pod własną marką. Chcemy w tym roku mocniej zaangażować się w rozwój produktów pod marki własne sieci handlowych - myślę, że jakość wyrobów Sanplast jest dla nas najlepszą rekomendacją i kartą przetargową, by z sieciami rozmawiać o takiej współpracy. W tym obszarze upatrujemy szans na bardzo dynamiczny rozwój produkcji.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA