Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 19 sie 2014 08:00
Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych
Mirosław Lubarski, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy PSB
Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych
Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych
Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych
Mirosław Lubarski, PSB: Marka własna pozwala uniknąć wojen cenowych

Mirosław Lubarski, członek zarządu i dyrektor marketingu, opowiada o znaczeniu i rozwoju marek własnych w sklepach Grupy PSB.

REKLAMA

Sprzedaż produktów marki własnej lub cobrandowych prowadzimy od ponad dekady. Są zasadnicze dwa powody ich wprowadzenia: wyróżnienie się na tle konkurencji, gdyż takie produkty są dostępne wyłącznie w sieci PSB oraz unikanie wojen cenowych. Presja cenowa w naszej branży jest szczególnie silna.

Nasza oferta obejmuje ponad 100 pozycji katalogowych, co roku przybywa od kilku do kilkunastu wyrobów. Część z nich jest dedykowana  wyłącznie kanałowi  detalicznemu (Mrówki), a część  całej sieci. Produkty te nie przekraczają kilku procent naszej sprzedaży.

W Mrówkach produkty marek własnych pozycjonujemy głównie jako tzw. niską półkę, w hurtowniach i Profi dominują wyroby o średnim pułapie cenowym – są to zasadniczo produkty chemii budowlanej, izolacje termiczne (jako produkty co-brandowe) i akcesoria budowlane.

Jako przykład szerszego spojrzenia na ofertę marki własnej w Grupie PSB, może służyć prowadzona od kilku lat sprzedaż, w składach budowlanych, placówkach PSB-Profi oraz w marketach PSB-Mrówka, wody mineralnej o nazwie „Budowlanka” (pochodzi ona ze znanego uzdrowiska Busko-Zdrój) oraz napoju energetycznego o nazwie „Buldożer”. Roczny popyt na te napoje sięga kilkuset tysięcy litrów – nabywają je zarówno ekipy budowlane (w składach i w Profi) jak i klienci indywidualni (w sklepach Mrówka).

Jeśli idzie o to, kto nam dostarcza tego typu produkty, to zasadnicza część dostawców, zwłaszcza segmentu hurtowego, to nasi wieloletni partnerzy. Gama dostawców marki własnej dla Mrówek ulega stałemu poszerzaniu. 

- Mirosław Lubarski, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy PSB


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA