Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Monika Gawanowska: Jak promować markę lub salon łazienkowy na LinkedIn?

  • Autor: Redakcja
  • 10 sty 2020 09:44
Monika Gawanowska: Jak promować markę lub salon łazienkowy na LinkedIn?
Monika Gawanowska, strateg marki, autorka książki "Marka osobista bez tajemnic"
Monika Gawanowska: Jak promować markę lub salon łazienkowy na LinkedIn?
Monika Gawanowska: Jak promować markę lub salon łazienkowy na LinkedIn?

Jednym z błędów, jakie popełniają firmy, jest zakładanie strony firmowej i czekanie. Brak aktywności lub bardzo nieregularna aktywność. Pamiętaj, że w mediach społecznościowych nie jest tak, że każdy post dociera do wszystkich obserwujących. On trafia tylko do ich części - zdradza  Monika Gawanowska, strateg marki, autorka książki "Marka osobista bez tajemnic".

REKLAMA

Czy LinkedIn to dobre medium dla branży łazienkowej?
Wyposażenie wnętrz, w tym łazienek, to obiekt zainteresowań zarówno prezesów, jak i profesjonalistów, którzy stanowią dużą grupę użytkowników na LinkedIn. Zatem obecność na tym portalu pozwala dotrzeć do odbiorców zamożnych (49% osób zarejestrowanych na LI zarabia powyżej 75000$ rocznie). To nie jedyna korzyść. Panuje powszechne przekonanie, że LinkedIn służy do pozyskiwania klientów w branży B2B, a więc umożliwia dotarcie do instytucji, korporacji czy mniejszych firm, które na różnych etapach istnienia i rozwoju potrzebują wyposażenia pomieszczeń biurowych. Poprzez LinkedIn możesz dotrzeć również do architektów i osób z branży budowlanej, z którymi możesz nawiązać współpracę, by oferowały twoje produkty swoim klientom. Kontakty pozyskane na LinkedIn mogą również otworzyć przed firmą szerokie możliwości promocji poza tym medium.

Jak marki lub salony sprzedaży mogą promować się na LinkedIn?
Przede wszystkim należy zacząć od założenia profilu prywatnego. Zastanów się, kto w twojej firmie mógłby być odpowiedzialny za komunikację w tym profesjonalnym medium społecznościowym, kto jest już teraz aktywny w tym portalu i mógłby wesprzeć firmę w budowaniu jej marki. Takie osoby powinny mieć dobrze uzupełnione profile prywatne, które z jednej strony będą magnesem na potencjalnego klienta, a z drugiej strony będą współtworzyć wizerunek firmy. Następnym krokiem będzie założenie strony firmowej, np. konkretnej marki lub salonu sprzedaży. Pamiętajmy, że zarówno profile prywatne jak i firmowe pozycjonują się w wyszukiwarce. Co to oznacza? Jeśli założysz np. stronę firmową i dobrze ją uzupełnisz, zainteresowanym będzie dużo łatwiej odnaleźć twoją firmę. Wystarczy, że wpiszą np. „wyposażenie łazienek Białystok”, a dobrze wypozycjonowana strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym krokiem będzie rozwój sieci kontaktów oraz przyrost liczby obserwujących stronę firmową. W przypadku profilu prywatnego sprawa wydaje się stosunkowo prosta: po zdefiniowaniu celów obecności na LinkedIn oraz grupy docelowej, znajdujemy kontakty za pomocą wyszukiwania zaawansowanego i do wybranych wysyłamy zaproszenia. Dobrze, aby były to zaproszenia spersonalizowane, czyli zawierające krótką wiadomość powitalną. Kontakty do sieci na LinkedIn możesz również pozyskiwać podczas branżowych eventów poprzez funkcję „Znajdź w pobliżu” lub wymianę kodów QR. Albo w najzwyklejszy sposób – poprzez wpisanie w wyszukiwarkę imienia i nazwiska rozmówcy. Często trudno skojarzyć otrzymaną wizytówkę z twarzą, z rozmową, z tym, czym dana osoba się zajmuje i jak może pomóc nam lub jak my możemy pomóc jej. Dostęp do zawodowego profilu tej osoby szybko odświeży nam pamięć, a proste wysłanie wiadomości pozwoli odnowić kontakt i budować relacje.

Jak sprawić, by strona twojego salonu lub marki na LinkedIn była widoczna?
Aby pozyskać obserwujących, trzeba o tej stronie mówić. Zacznij od pracowników. Poproś ich o oznaczenie strony w doświadczeniu zawodowym. Wtedy automatycznie stają się tzw. followersami. Widzą aktualizacje strony, więc mogą je polecać i udostępniać, a tym samym wspierać markę w rozwoju. Informuj o stronie firmowej na LI w innych mediach oraz na swoim profilu, np. w publikacjach. Aby ktoś ją zaczął obserwować, musi wiedzieć, że istnieje. Powinien też dowiedzieć się, co zyska, zaczynając śledzić twoją markę. Możesz też skorzystać z płatnej reklamy, by wypromować treści wśród nowych odbiorców.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA