Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Największy problem w naszej branży to dumping cenowy

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 31 maj 2016 09:38
Największy problem w naszej branży to dumping cenowy
Łukasz Dziwulski, menedżer importu w firmie Aqua Idealna Łazienka.

Łukasz Dziwulski, menedżer importu w firmie Aqua Idealna Łazienka, tym razem opowiada o wyzwaniach i problemach, z jakimi musi się codziennie mierzyć, przy prowadzeniu działalności dystrybucyjnej i sprzedaży produktów wyposażenia łazienek.

REKLAMA

Największy problem to dumping cenowy firm, które reklamują się jedynie najniższą ceną produktu. Na przykład, część firm specjalizujących się w sprzedaży i dystrybucji płytek ceramicznych celowo zaniża ceny wyposażenia, żeby uchodzić za konkurencyjne, nic ich to nie kosztuje bo zarabiają na płytkach.  

Powstają tzw. grupy zakupowe, które zamawiają towar wspólnie uzyskując niską cenę produktu, co nie zwiększa globalnej sprzedaży. Duże jednostkowe zamówienia robią wrażenie na producentach i pomagają uzyskać niższą cenę. Uzyskany dodatkowy rabat przekazywany jest klientom indywidualnym, co osłabia firmy specjalizujące się w sprzedaży i promocji konkretnych towarów.

Kolejny sprawa to sprzedaż internetowa – problem jednoosobowych firm, bez zaplecza magazynowego i finansowego, a oferujących całą masę produktów z branży łazienkowej w bardzo atrakcyjnych cenach, często poniżej faktycznych kosztów zakupu. Dopiero w momencie próby zamówienia produktu poprzez taką firmę, okazuje się, że towar jest niedostępny lub koszt transportu/dostawy jest nieproporcjonalnie wysoki.

Należy pamiętać, że sprzedaż towarów poniżej kosztu zakupu jest niedozwolona, a zawyżanie kosztów dostaw i ukrywanie w nich swojej marży jest nieuczciwą konkurencja dla spółek prawa handlowego i większych firm.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA