Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nie jest możliwe funkcjonowanie firmy bez badań rynku

  • Autor: AK
  • 20 cze 2016 08:33
Nie jest możliwe funkcjonowanie firmy bez badań rynku

O znaczeniu w budowaniu pozycji rynkowej firmy badań i analiz rynku mówi Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager w firmie GfK.

REKLAMA

Zasadność badań znajduje potwierdzenie w prosperujących na rynku polskim agencjach i instytutach badawczych, takich jak GfK Polonia. Działamy na rodzimym rynku od ponad 25 lat i z sukcesem, od ponad 15 lat, rozwijamy i realizujemy liczne badania z branży remontowo-budowlanej.

Od kilku lat, z satysfakcją obserwuję wzrost świadomości i rangi badań na szeroko pojętym rynku branży remontowo-budowlanej, w tym branży łazienkowej i wykańczania wnętrz. Mam nadzieję, że w dużej mierze jest to zasługa zespołu, jakim mam przyjemność kierować. Mam również świadomość, że w ostatniej dekadzie polski rynek remontowo-budowlany dynamicznie się rozwija i konkurencyjność firm wzrasta.

Obecne realia rynkowe i istotna rola Internetu zmuszają firmy/producentów/dystrybutorów do podejmowania świadomych, szybkich i trafnych decyzji. Stąd też świadomość i potrzeba wykonywania badań marketingowych, segmentacyjnych, badań konceptów produktów, opakowań, kolekcji, reklam,  elastyczności cenowych i wielu innych, których efekty przekładają się wprost na sprzedaż i rentowność firm.

Każdy „rasowy” manager, marketingowiec czy strateg wie, że badania rynku są podstawą wszelkich decyzji strategicznych i nie wyobraża sobie funkcjonowania firmy bez badań. Niestety ze zrozumiałych, dobrze pojętych względów biznesowych nie mogę podać szczegółów modelowego zarzadzania wiedzą wynikającą z prowadzonych badań rynku branży łazienkowej. Jednak mam głębokie przekonanie, że dla wszystkich oczywistym przykładem jest marka Roca, z którą kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat współpracowaliśmy. Ponadto jedna z sieci DIY regularnie korzysta z danych GfK między innymi w obszarze produktów z działu wyposażenia łazienek.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Panie Marcelinie Szanowny!
    Znów przegina Pan temat w drugą stronę. To nie firma ma badać rynek tylko rynek ma analizować firmę i jak Pan spojrzy z pozycji swojego odbicia w lustrze przyuważy Pan wtedy, że te 25 lat udręki GfK wykorzystane zostały tylko w 2%. Dobrze, że jesteście na powierzchni i trzeba oczy szeroko otworzyć oraz uszy przeczyścić i patrzeć oraz słuchać co w trawie piszczy.
    • _arp, 2016-06-20 15:01:45

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA