Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nie jest możliwe funkcjonowanie firmy bez badań rynku

  • Autor: AK
  • 20 cze 2016 08:33
Nie jest możliwe funkcjonowanie firmy bez badań rynku

O znaczeniu w budowaniu pozycji rynkowej firmy badań i analiz rynku mówi Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager w firmie GfK.

REKLAMA

Zasadność badań znajduje potwierdzenie w prosperujących na rynku polskim agencjach i instytutach badawczych, takich jak GfK Polonia. Działamy na rodzimym rynku od ponad 25 lat i z sukcesem, od ponad 15 lat, rozwijamy i realizujemy liczne badania z branży remontowo-budowlanej.

Od kilku lat, z satysfakcją obserwuję wzrost świadomości i rangi badań na szeroko pojętym rynku branży remontowo-budowlanej, w tym branży łazienkowej i wykańczania wnętrz. Mam nadzieję, że w dużej mierze jest to zasługa zespołu, jakim mam przyjemność kierować. Mam również świadomość, że w ostatniej dekadzie polski rynek remontowo-budowlany dynamicznie się rozwija i konkurencyjność firm wzrasta.

Obecne realia rynkowe i istotna rola Internetu zmuszają firmy/producentów/dystrybutorów do podejmowania świadomych, szybkich i trafnych decyzji. Stąd też świadomość i potrzeba wykonywania badań marketingowych, segmentacyjnych, badań konceptów produktów, opakowań, kolekcji, reklam,  elastyczności cenowych i wielu innych, których efekty przekładają się wprost na sprzedaż i rentowność firm.

Każdy „rasowy” manager, marketingowiec czy strateg wie, że badania rynku są podstawą wszelkich decyzji strategicznych i nie wyobraża sobie funkcjonowania firmy bez badań. Niestety ze zrozumiałych, dobrze pojętych względów biznesowych nie mogę podać szczegółów modelowego zarzadzania wiedzą wynikającą z prowadzonych badań rynku branży łazienkowej. Jednak mam głębokie przekonanie, że dla wszystkich oczywistym przykładem jest marka Roca, z którą kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat współpracowaliśmy. Ponadto jedna z sieci DIY regularnie korzysta z danych GfK między innymi w obszarze produktów z działu wyposażenia łazienek.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Panie Marcelinie Szanowny!
    Znów przegina Pan temat w drugą stronę. To nie firma ma badać rynek tylko rynek ma analizować firmę i jak Pan spojrzy z pozycji swojego odbicia w lustrze przyuważy Pan wtedy, że te 25 lat udręki GfK wykorzystane zostały tylko w 2%. Dobrze, że jesteście na powierzchni i trzeba oczy szeroko otworzyć oraz uszy przeczyścić i patrzeć oraz słuchać co w trawie piszczy.
    • _arp, 2016-06-20 15:01:45

REKLAMA

REKLAMA