O znaczeniu w budowaniu pozycji rynkowej firmy badań i analiz rynku mówi Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager w firmie GfK.
Zasadność badań znajduje potwierdzenie w prosperujących na rynku polskim agencjach i instytutach badawczych, takich jak GfK Polonia. Działamy na rodzimym rynku od ponad 25 lat i z sukcesem, od ponad 15 lat, rozwijamy i realizujemy liczne badania z branży remontowo-budowlanej.
Od kilku lat, z satysfakcją obserwuję wzrost świadomości i rangi badań na szeroko pojętym rynku branży remontowo-budowlanej, w tym branży łazienkowej i wykańczania wnętrz. Mam nadzieję, że w dużej mierze jest to zasługa zespołu, jakim mam przyjemność kierować. Mam również świadomość, że w ostatniej dekadzie polski rynek remontowo-budowlany dynamicznie się rozwija i konkurencyjność firm wzrasta.
Obecne realia rynkowe i istotna rola Internetu zmuszają firmy/producentów/dystrybutorów do podejmowania świadomych, szybkich i trafnych decyzji. Stąd też świadomość i potrzeba wykonywania badań marketingowych, segmentacyjnych, badań konceptów produktów, opakowań, kolekcji, reklam, elastyczności cenowych i wielu innych, których efekty przekładają się wprost na sprzedaż i rentowność firm.
Każdy „rasowy” manager, marketingowiec czy strateg wie, że badania rynku są podstawą wszelkich decyzji strategicznych i nie wyobraża sobie funkcjonowania firmy bez badań. Niestety ze zrozumiałych, dobrze pojętych względów biznesowych nie mogę podać szczegółów modelowego zarzadzania wiedzą wynikającą z prowadzonych badań rynku branży łazienkowej. Jednak mam głębokie przekonanie, że dla wszystkich oczywistym przykładem jest marka Roca, z którą kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat współpracowaliśmy. Ponadto jedna z sieci DIY regularnie korzysta z danych GfK między innymi w obszarze produktów z działu wyposażenia łazienek.