Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nowe technologie to przyszłość - firmy powinny zmieniać swój model biznesowy

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 15 paź 2019 09:17
Nowe technologie to przyszłość - firmy powinny zmieniać swój model biznesowy
Fot. Pixabay/Gerd Altmann
Nowe technologie to przyszłość - firmy powinny zmieniać swój model biznesowy

Nowa technologia to przyszłość łazienek i całej branży łazienkowej, to trendy, które już się dzieją i których nie sposób zatrzymać - mówi Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, Sales Effectiveness & Consumer Insights w agencji badawczej GfK.

REKLAMA

Czy customizacja oferty łazienkowej to przyszłość tej branży?
Trend rynkowy, który wiąże się z personalizacją produktu jest obszarem, który obecnie zbliża klientów do podjęcia decyzji zakupowych. Już od dłuższego czasu obserwujemy na rynku łazienkowym takie oferty, które pozwalają personalizować online, chociażby baterie łazienkowe czy inne elementy wyposażenia tego wnętrza. To rodzaj doświadczenia klienta, który bardzo go zbliża i czyni lojalnym wobec nowego producenta. W tym wypadku bardzo ważne jest jednak, aby nie budować bariery technologicznej, aby oprogramowanie były proste i maksymalnie intuicyjne. Wówczas takie działanie faktycznie zbliży klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Więcej, w niedalekiej przyszłości łazienka zacznie się customizować jako całe pomieszczenie.

Technologie już nam na to pozwalają. Kolor, oświetlenie, a nawet temperaturę wody w kranie będzie się niedługo dobierać pod konkretnego użytkownika, będzie się ona zmieniać w momencie kiedy ktoś naciśnie klamkę i czytnik linii papilarnych zidentyfikuje danego użytkownika łazienki. Do pracy włączy się coraz powszechniejsza sztuczna inteligencja i inteligentni asystenci głosowi, które to technologie zaczną pomagać użytkownikom łazienki nie tylko w przypadku sterowania AGD (co ma miejsce już teraz), ale także w takich kwestiach jak temperatura wody w łazience, oświetlenie czy każdy inny aspekt wyposażenia i obsługi łazienki.

Jakie rady dla producentów i marek?
Nowa technologia to przyszłość łazienek i całej branży łazienkowej, to trendy, które już się dzieją i których nie sposób zatrzymać. Na pewno jest to czas, w którym producenci już powinni zacząć prace prowadzące do zmiany filozofii i modelu biznesowego. Przykład? Płytki ceramiczne może z czasem przestaną być tylko płytkami, a za pośrednictwem technologii staną się interaktywnymi ekranami. Także w ceramice sanitarnej mamy coraz więcej produktów, które są czymś więcej niż tylko ceramiką.

Producenci już teraz powinni prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad nowymi produktami, tworzonymi z nowych materiałów, w nowych technologiach, zwłaszcza zgodnych z filozofią technologii Smart Home, która jest trendem coraz bardziej widocznym na rynku produktów remontowo-budowlanych. Łazienka nie pozostanie tu „bastionem” tradycji. Przeciwnie – ten, kto szybciej wsiądzie do tego pociągu, w przyszłości wygra większe zainteresowanie klientów. Wszystko, co będzie ułatwiać życie klientowi, będzie się do niego dostosowywać, oferować personalizację w sposób możliwie mało angażujący, bardzo szybko zyska popularność.

Cały wywiad z Marcelinem Matusiakiem do przeczytania w najbliższym wydaniu magazynu branżowego Łazienka 2/2019 - na rynku w listpadzie 2019 r.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA