Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Paweł Talarczyk, Zucchetti.KOS: Ze sprzedażą internetową wiąże się wiele emocji, jak i wiele mitów

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 02 lip 2015 23:45
Paweł Talarczyk, Zucchetti.KOS:  Ze sprzedażą internetową wiąże się wiele emocji, jak i wiele mitów
Paweł Talarczyk, prezes Zucchetti Promotions & Trade Sp. z o.o.

Paweł Talarczyk, prezes Zucchetti Promotions & Trade Sp. z o.o. ocenia możliwości rozwoju tej marki w Polsce i mówi o jej współpracy z salonami łazienkowymi.

REKLAMA

- W 2007 roku marki Zucchetti i KOS połączyły swe siły. Jak dziś, z perspektywy ośmiu lat, oceniają Państwo ten ruch, jak wpłynął on na pozycjonowanie obu marek, jakie korzyści im przyniósł?

Paweł Talarczyk, prezes Zucchetti Promotions & Trade Sp. z o.o.: Zucchetti specjalizuje się w produkcji armatury sanitarnej od blisko 100 lat. W dobie pojawiających się na rynku zmian zachowań nabywczych klientów stwierdziliśmy, że oferta podstawowa, obejmująca tylko same baterie nie jest wystarczająca. Praktyka pokazuje, iż na współczesnych rynkach produktów luksusowych niezbędne staje się wyróżnienie poprzez kompleksową ofertę.

Dlatego proponujemy odbiorcom nie tylko samą armaturą sanitarną, ale również produkty komplementarne. Marka KOS odgrywa w tym ważną rolę. Z nią związane są: wanny, umywalki, meble łazienkowe, kabiny parowe, a w ostatni okresie także systemy basenowe. Co więcej, baseny są bardzo uniwersalne: mogą być montowane na zewnątrz lub wewnątrz pomieszczeń, zarówno u klientów indywidualnych, jak i w miejscach publicznych. Takie połączenie wielu produktów otwiera dla marki Zucchetti.KOS nowe rynki.

- Jak ocenia Pan aktualną dynamikę rozwoju segmentu wyposażenia łazienek w Polsce? Jakie są Pana zdaniem możliwości dalszego rozwoju tego rynku w Polsce?

Działamy w sektorze produktów określanych mianem premium. Specyfiką tego rynku jest oparcie się w dużej mierze na uznanej marce. Taką z kolei wypromować nie jest łatwo i wymaga to czasu.

Dlatego na rynku baterii łazienkowych można zauważyć pewną stabilizację. Od szeregu lat funkcjonują na nim w większości te same firmy, których marka w jakiś sposób zakorzeniła się w świadomości zarówno architektów jak i inwestorów.

Cieszymy się, że Zucchetti.KOS zajęło tam swoją ugruntowaną pozycję. Nie oznacza to oczywiście, iż drzwi, do tego grona są zamknięte. Coraz więcej firm aspiruje do niego, w tym firmy z Polski. Najlepszym tego przykładem są ostatnie targi ISH we Frankfurcie, których Polska była współgospodarzem, a przedstawiana tam oferta polskich producentów była bardzo ciekawa.

- Jak będzie rozwijać się na polskim rynku Zucchetti.KOS?

W naszej strategii na najbliższe lata widzimy kontynuację dotychczasowych działań. To zorientowanie na dostarczenie klientowi kompleksowej oferty, ciągłe jej wzbogacanie. To pozycjonowanie w grupie produktów luksusowych, których odbiorcy naturalnie oczekują nie tylko doskonałego designu i bardzo dobrych wartości użytkowych, ale i coraz lepszej obsługi. Tym wyzwaniom musimy sprostać w najbliższej przyszłości.

- Które kanały dystrybucji są w naszym kraju z Państwa perspektywy najważniejsze? Czy są to kanały takie jak w innych krajach Europy? Jaka jest pod tym względem specyfika polskiego rynku?

Zucchetti jest dużą, międzynarodową firmą i działa na rynkach globalnych. Rynki na świecie są bardzo różne, a my jako grupa Zucchetti.KOS dostosowujemy nasze działania marketingowe do danej specyfiki rynkowej. Stąd nierzadko zauważyć można różnice na w lokalnej strategii handlowej i marketingowej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA