Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Piotr Harasiewicz: Atmosfera na rynku zaczyna sprzyjać inwestycjom

  • Autor: Karolina Kulikowska
  • 28 kwi 2014 09:00
Piotr Harasiewicz: Atmosfera na rynku zaczyna sprzyjać inwestycjom
Piotr Harasiewicz, prezes zarządu firmy Lecico. Fot. Bartosz Jarosz

Plany inwestycyjne firmy i sytuację w sektorze wyposażenia łazienkowego komentuje Piotr Harasiewicz, prezes zarządu firmy Lecico.

REKLAMA

Rozmawiamy w trakcie Forum Branży Łazienkowej. Czy uważa Pan, że organizacja tego typu wydarzeń korzystnie wpływa na branżę?

Jest to już drugie forum, w którym biorę udział, poprzednio uczestniczyłem w jego wydaniu meblowym i już wtedy pozytywnie komentowałem ten projekt. Tym razem mogę tylko potwierdzić moją opinię – tego rodzaju wydarzenia są bardzo potrzebne i niosą ze sobą cenne doświadczenia.

Jako producent korzystam już zresztą z podobnej formuły, ponieważ Lecico należy do Stowarzyszenia Producentów Materiałów Budowlanych (przy Konfederacji Lewiatan). Raz do roku odbywają się konferencje, które funkcjonują w podobny sposób. Przedstawiciele branży spotykają się i dyskutują czy to oficjalnie, czy bardziej kuluarowo. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach wiąże się przede wszystkim z wymianą przydatnych później kontaktów, doświadczeń, spostrzeżeń i trendów. Taka wiedza na pewno wpływa pozytywnie na przyszłe działania firm.

Duży plus również za lokalizację forum w Warszawie, czyli centrum Polski – dzięki temu jest duża szansa, że pojawi się na nim wielu uczestników, w związku z czym wypowiedzi będą bardziej zróżnicowane i stanowiące szerszy przekrój opinii o rynku.

Jak ocenia Pan bieżącą sytuację na rynku wyposażenia łazienkowego?

Widzimy światełko w tunelu. Zeszły rok był trudny, dopiero jego ostatni kwartał dał nam pewną nadzieję na poprawę sytuacji na rynku. W przeciwieństwie do poprzedniego, obecny rok zaczął się bardzo dobrze. Osobiście najbardziej cieszy mnie większy optymizm ze strony konsumentów, którzy zaczynają coraz chętniej patrzeć na inwestycje branżowe. Wiadomo, że produkty łazienkowe nie są produktami pierwszej potrzeby. Zawsze znajdą się pilniejsze wydatki, w związku z czym ewentualny remont czy wręcz budowę domu lub kupno mieszkania odkłada się na później. Mimo wszystko jednak powoli się to zmienia i zarówno konsumenci, jak i dystrybutorzy patrzą na ten rok z większym entuzjazmem.

Co w związku z tym planuje na przyszły rok firma Lecico?

Oczywiście dalszy rozwój. Zasięg firmy obejmuje kraje środkowoeuropejskie, w Polsce rozwinęliśmy się już całkiem nieźle, dystrybucja funkcjonuje na satysfakcjonującym nas poziomie. Podstawowa ścieżka rozwoju to zatem ekspansja w innych państwach regionu, tj. Czechy, Słowacja i Węgry – w tych krajach jest dla nas duży potencjał.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA