Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Piotr Witkowski, Grupa Armatura: Aquaform i Radimp będą mocno kooperowały

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 14 kwi 2015 10:28
Piotr Witkowski, Grupa Armatura: Aquaform i Radimp będą mocno kooperowały

W grudniu ubiegłego roku Grupa Armatura przejęła Aquaform. Piotr Witkowski, wiceprezes zarządu Grupy, mówi o tym jak zostanie wykorzystany potencjał niemieckiej marki oraz zdradza czy krakowska firma planuje kolejne przejęcia.

REKLAMA

- W 2012 roku przejęli Państwo Radimp i wzbogacili ofertę w o ceramikę łazienkową, ostatnio stali się Państwo właścicielem Aquaformu. Przejęcia to część Państwa długofalowej strategii?

Piotr Witkowski, wiceprezes zarządu Grupy Armatura: Naszą strategię rozwoju zaplanowaliśmy bardzo dawno i konsekwentnie ją realizujemy. Chcemy specjalizować się w branży sanitarnej i oferować komplementarny asortyment do wyposażenia łazienki – może jedynie poza grzejnikiem łazienkowym, który dziś jest poza spektrum naszego zainteresowania.

Konsekwencją naszej strategii był zakup Radimpu. A w tej chwili przejęcie Aquaformu zmyka obszar łazienki. Mamy w ofercie ceramikę, kabiny, wanny, brodziki, jak również nasze produkty – armaturę.

- Czyli nie planują Państwo w tej chwili dalszych przejęć?

W tej chwili zamknęliśmy ofertę – mamy dostępne wszystkie produkty w grupie wyposażenia łazienki, natomiast to nie wyklucza dalszego rozwoju firmy. Zapewne będzie on już bardziej pojemnościowy, czyli będziemy walczyć o większą część rynku, a nie o kolejne asortymenty czy fabryki produkujące ten sam asortyment.

- Jak przebiega proces integracji Aquaformu z Grupą Armatura? Jak zmienia się organizacja obu firm w Polsce?

Na pewno Aquaform zostanie dostosowany do naszych systemów i struktur. Wprowadzamy ujednolicony system informatyczny i jednorodne standardy zarządzania. Aquaform i Radimp będą bardzo mocno kooperowały, ponieważ do mebli łazienkowych planujemy produkować praktycznie w 100% własną ceramikę. A nasza dotychczasowa oferta mebli będzie produkowana w Aquaformie.

- Czy Aquaform dalej funkcjonować będzie jako marka, czy zrezygnują z niej Państwo

Pozostawimy tę markę, ponieważ jest silna na rynku polskim i przede wszystkim niemieckim. Założyciel marki – Heinz Dusar – jest dużym przedsiębiorcą w niemieckiej branży sanitarnej, a my zamierzamy kultywować tradycję tej marki, która wiąże się z dużym doświadczeniem i wysoką jakością.

- Czy w związku z tym, że marka Aquaform jest rozpoznawalna w Niemczech, planują ją Państwo wykorzystać również do promowania za granicą innych produktów Grupy Armatura?

Tak, jak najbardziej. Ta marka będzie rozbudowywana o te segmenty produktów, które mamy dzisiaj u siebie. Przy czym będą to zupełnie inne produkty, w zupełnie innym segmencie cenowym, skierowane do klienta o trochę zasobniejszym portfelu.

- Czyli Państwa strategicznym celem jest również ekspansja na rynki zachodnie?
Eksport w Aquaformie stanowi 30% przychodów i w 80% jest realizowany na rynku niemieckim. Także jest to tradycyjnie spółka silna na tym rynku i jak najbardziej będziemy chcieli z tego dobrodziejstwa skorzystać.

- A czy oprócz Europy Zachodniej interesują Państwa również inne rynki zagraniczne?

Rynki Europy Wschodniej są dziś dość niebezpieczne, ale na pewno wypada na nich być. Te firmy, które przetrwają tę trudną sytuację, będą się najszybciej rozwijały kiedy się ona ustabilizuje i nastąpi faza wzrostu. Wraz z Aquaformem nabyliśmy też jego spółki zależne – w Rumunii i na Ukrainie. Będziemy się starali umacniać tam nasze przyczółki, szczególnie na Ukrainie.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Raducha-Romanowicz.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA