Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie 2016: Andrzej Ramel, Grupa Tubądzin

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 31 sty 2017 09:29
Podsumowanie 2016: Andrzej Ramel, Grupa Tubądzin
Andrzej Ramel, członek zarządu Grupy Tubądzin

Rynek płytek ceramicznych w Polsce, podążając za światowymi trendami, będzie rozwijał się w kierunku coraz większych formatów - mówi Andrzej Ramel, członek zarządu Grupy Tubądzin podsumowując rok 2016 i prognozując zjawiska rynkowe w najbliższych miesiącach.

REKLAMA

Koniunktura na rynku płytek w 2016 roku była stabilna, utrzymywała się na podobnym poziomie jak w roku poprzedzającym. Dało się natomiast odczuć zmniejszenie udziału polskich producentów na rzecz produktów importowanych, szczególnie z Hiszpanii i Włoch.

Zaobserwowaliśmy wzrost udziału sprzedaży płytek z segmentu premium, co świadczy o tym, że klienci poszukiwali dopracowanych wzorniczo i dobrych jakościowo produktów.
Nasza oferta dobrze wpisuje się w powyższe trendy. Zaobserwowaliśmy wzmożony popyt na nasze produkty, co pozytywnie przełożyło się na wyniki sprzedażowe. Odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost.

Miniony rok był również dla nas czasem inwestycji. W lutym rozpoczęliśmy budowę nowej fabryki w Sieradzu - pierwszego tak innowacyjnego zakładu produkcyjnego zarówno w Polsce, jak i w tej części Europy. Było to dla nas ogromne wyzwanie, zwłaszcza, że narzuciliśmy sobie bardzo intensywne tempo prac. W ciągu dziewięciu miesięcy udało nam się wybudować, zainstalować maszyny i z sukcesem uruchomić produkcję.

W Sieradzu produkujemy płytki wielkoformatowe z wykorzystaniem technologii Continua+. Umożliwia ona wytwarzanie płyt w szerokim zakresie wymiarów (do 120 x 240 cm), o wielu możliwościach wykończenia powierzchni oraz rodzajów zdobienia, zarówno na powierzchni jak i przez cały przekrój płytki.

W 2017 roku popyt na płytki w skali globalnej powinien utrzymać się na stałym poziomie.
Nie przewidujemy znaczących wzrostów. Preferencje nabywców będą przesuwały się
w kierunku płytek o wysokiej jakości technicznej jak i wzorniczej i to właśnie w tym segmencie branża powinna odnotować wzrosty. Nowe kolekcje i produkty będą musiały być dobrze przemyślane i należycie zaprojektowane.

Rynek płytek ceramicznych w Polsce, podążając za światowymi trendami, będzie rozwijał się w kierunku coraz większych formatów. Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych odbiorców w tym roku będziemy koncentrować się na wdrożeniu linii produktowych z naszej nowej fabryki w Sieradzu. Mówię tu o płytkach wielkoformatowych marki Monolith, które można stosować zarówno na ściany, podłogi jak i elewacje.

Planujemy także premierę kolekcji płytek zaprojektowanych przez Dorotę Koziara.
Mam także nadzieję, że zaskoczymy rynek kolejnymi propozycjami od Macieja Zienia. Zależy nam na tym, by dostarczać naszym klientom produkty najwyższej jakości, o doskonałych parametrach technicznych i ciekawym, różnorodnym designie. W pozostałych obszarach nasze założenia nie odbiegają od dotychczasowych i będą przewidywalne dla naszych partnerów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA