Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie 2016: Krzysztof Socha, Ravak

  • Autor: Ryneklazienek.pl, ARR
Podsumowanie 2016: Krzysztof Socha, Ravak
Krzysztof Socha, prezes firmy Ravak Polska

Ravak na rynku polskim zwiększył sprzedaż o kilkanaście procent w stosunku do roku poprzedniego - mówi Krzysztof Socha, prezes firmy Ravak Polska. W 2016 roku firma skupiła się m.in. na rozwoju ekspozycji w tzw. Strefach Ravak.

REKLAMA

W zeszłym roku widoczne było delikatne odbicie w branży wyposażenia łazienek co było zapewne efektem wcześniej rozpoczętych inwestycji i finiszowaniem w roku 2016. Z naszych informacji wynika, że większość firm działających na tym rynku osiągnęła wzrosty przychodów ze sprzedaży.

Również firma Ravak na rynku polskim zwiększyła sprzedaż o kilkanaście procent w stosunku do roku poprzedniego. Nasze portfolio produktowe sukcesywnie rośnie udział w sprzedaży nowych grup asortymentowych, jak armatura i meble produktów, z których marka Ravak nie była znana. Początkowo baterie czy meble były dla nas asortymentem uzupełniającym koncepty łazienkowe. Dzisiaj jest to dla nas bardzo ważny segment rynku, w który podobnie jak w wanny czy kabiny, inwestujemy szukając innowacji i interesującego wzornictwa. W ten sposób marka Ravak zgodnie ze swoją strategią oferuje kompleksowe rozwiązania łazienkowe.

Widocznym trendem na rynku jest odchodzenie producentów od specjalizacji. Dzisiaj czołowe marki starają się oferować kompletną ofertę wyposażenia łazienek. Marka Ravak już od kilku lat promuje sprzedaż wyposażenia łazienek poprzez spójne wyglądem i praktycznością koncepty łazienkowe. Stale rozwijamy ten segment rozbudowując nasze kolekcje o kolejne elementy i proponując nowe koncepty będące całościowymi rozwiązaniami łazienkowymi.

Kolejną widoczną już od kilku lat zmianą w podejmowaniu decyzji zakupowych Polaków, jest rosnąca siła Internetu. Wielu producentów zdecydowanie zwiększyło wsparcie marketingowe kierując się w stronę działań w internecie mających na celu wzrost świadomości i rozpoznawalności marki.

Nie bez znaczenia pozostają sieci marketów budowlanych kreujące nowe trendy i style w asortymentach, gdzie nie zawsze dostrzegany jest aspekt jakościowy a jednoznacznie króluje cena.

Zdecydowanie zmienia się rola salonu z profesjonalną ekspozycją i wysoką jakością obsługi – salony dążą do wyszukania wyjątkowej oferty, która nie występuje we wspomnianych dwóch kanałach dystrybucji. Dobrze zaplanowana wystawa produktów inspiruje klientów pokazując rozwiązania i możliwości aranżacyjne wykorzystujące oryginalność oferty, co pomaga wpłynąć na decyzję zakupową klienta.

Co do naszych aktywności, w roku 2016 zdecydowanie celem było dalsze umacnianie pozycji na rynku tradycyjnym, tworzenie nowych zmienionych ekspozycji, szczególnie w obszarze rozwoju ekskluzywnych ekspozycji - Stref Ravak w autoryzowanych i partnerskich salonach. W obecnej sytuacji rynkowej taka „partnerska współpraca” jest dla salonów atrakcyjną propozycją wobec dużej konkurencji w postaci sklepów internetowych i sieci marketów.

W kolejnym roku chcielibyśmy ugruntować naszą pozycję na rynku polskim i prognozujemy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Nasze główne aktywności w tym roku to działania zmierzające do dalszego wsparcia autoryzowanych salonów sprzedaży oraz większej aktywności na rynku inwestycyjnym. W dalszym ciągu będziemy aktywnie działać na polu budowania świadomości marki Ravak - zarówno online, jak i na rynku tradycyjnym.
W naszej ocenie zagrożeniem dla branży może być niestety niejasna sytuacja polityczno-gospodarcza oraz zmiany na rynku pracy.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA