Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Adam Rożko, Refleks

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 15 marz 2016 08:21
Podsumowanie roku 2015: Adam Rożko, Refleks
Adam Rożko, prezes zarządu firmy Refleks

Adam Rożko, prezes zarządu firmy Refleks twierdzi, że w ubiegłym roku trudno było dopatrzyć się jakościowych zmian na rynku wyposażenia łazienek. Konkurencja się zwiększa a dostawcy poszukują nowych kanałów dystrybucji.

REKLAMA

W roku poprzednim nie zanotowaliśmy „odbicia” sprzedaży w kanałach hurtowym i tradycyjnym. Osiągnęliśmy co prawda wzrost sprzedaży, jednakże jest to wynikiem poczynionych inwestycji, nie zaś wzrostu popytu. Na polskim rynku umocniły się kanały DIY i internetowy, które według moich ocen osiągnęły kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

Trudno dopatrzeć się nowych jakościowych zmian na rynku łazienek. W dalszym ciągu producenci rozszerzają swój asortyment nie tylko o nowe modele ale również linie produktowe, konsekwentnie zmierzając w kierunku oferty „pełnołazienkowej”. Zjawisko to dotyczy również importerów i dystrybutorów.

Działania te powodują w konsekwencji zagęszczenie konkurencji w poszczególnych segmentach produktów. Jednocześnie dostawcy poszukują nowych kanałów dystrybucji, np. poprzez rezygnację z kanału hurtowego na rzecz bezpośrednich dostaw do sieci detalicznej bądź internetu.

Zadanie: rentowność

Jak zwykle corocznym problemem jest utrzymanie rentowności biznesu, co przy stale spadających marżach i rosnących kosztach stało się nie lada wyzwaniem. Wydaje się, że branża osiąga poziom graniczny.

W mojej ocenie istotnym wyzwaniem staje się próba uporządkowania kanałów dystrybucyjnych i stworzenie uczciwych warunków do ich rozwoju. Wynikiem tych działań jest eskalacja marek własnych bądź produktów dedykowanych. Dotychczas większość tego typu ofert kierowana była do kanału DIY , obecnie coraz częściej pojawia się w kanale tradycyjnym.

Inwestycje w magazyn

Naszym największym tegorocznym wyzwaniem było ukończenie budowy i uruchomienie magazynu centralnego w Koluszkach. Pozytywnie oceniamy wyniki, ale sukces dopiero przed nami. Na korzyści wynikające z jego funkcjonowania liczymy dopiero w nadchodzących latach.
W dalszym ciągu realizujemy program budowy sieci salonów BLU. W 2015 otworzyliśmy pięć nowych salonów łazienek a cztery są w procesie budowy. W ramach branży instalacyjno-sanitarnej udało się nam otworzyć dwa oddziały hurtowe w Kielcach i Bydgoszczy, pod nową marką REDterm.

Ponadto rozpoczęliśmy import płytek na potrzeby salonów oraz przygotowujemy wdrożenie marki własnej Azario. W coraz większym stopniu angażujemy się w sprzedaż kolekcji i produktów dedykowanych do sieci.

Niepewny 2016 rok

Stale udoskonalamy też system informatyczny. Wobec zaistniałych w Polsce zmian politycznych trudno jest prognozować zmiany rynkowe.

Negatywne tendencje, których możemy się spodziewać? Zmniejszenie tempa akcji kredytowych banków i znaczący wzrost kosztów finansowych. Już teraz definitywnie widać wzrost kosztów importu, co wiąże się z osłabieniem polskiej waluty. Trudno jest też ocenić, jak plany nowego podatku od sprzedaży detalicznej wpłyną na rozwój branży. W tym przypadku również nowelizacje ustawy VAT mogą wnieść istotne zmiany.

W 2016 będziemy ograniczać koszty dystrybucji przy umiarkowanych inwestycjach. tj: optymalizować koszty dystrybucji poprzez jej przenoszenie do magazynu centralnego.
W planach mamy też rozwój sieci salonów BLU oraz marki własnej. I jakoś przetrzymać...


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • I jest to bardzo dobrze napisane!
    • Polonista, 2016-03-22 09:01:26
  • Ja mu to napisałam!
    • IwonKa, 2016-03-22 07:36:46

REKLAMA

REKLAMA