Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Emil Sakowski, Servitor

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 23 marz 2016 09:12
Podsumowanie roku 2015: Emil Sakowski, Servitor
Emil Sakowski, dyrektor sprzedaży w firmie Servitor

Emil Sakowski, dyrektor sprzedaży w firmie Servitor ocenia zeszłoroczną koniunkturę na rynku jako bardzo dobrą. Największy udział w sprzedaży firmy miały produkty ze średniej półki cenowej.

REKLAMA

Koniunktura w roku 2015 była bardzo dobra. Wreszcie ruszyło budownictwo zarówno inwestycyjne jak i mieszkaniowe. Zarejestrowaliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży w tych dwóch obszarach.

Największy udział w naszej sprzedaży miały produkty ze średniej półki cenowej. Niska półka została przejęta przez markety, z kolei produkty ekskluzywne nadal są w mniejszości, ale dobrze rokują na przyszłość.

W roku 2015 zaczęliśmy mocno skupiać się na sprzedaży kompleksowej oraz łączeniu sprzedaży produktów z usługami, co moim zdaniem mocniej związuje klienta ze sprzedawcą i powoduje większe zadowolenie z zakupów oraz mniejszą wrażliwość cenową.

Problem konkurencji internetowej i powszechnej porównywalności cen został częściowo opanowany, głównie przez dywersyfikację oferty handlowej i większe nasze nastawienie na produkty unikalne. Duże znaczenie w tej dziedzinie ma nasze członkostwo w grupie PGC, dzięki której zdobywamy dostęp do marki własnej, produktów na wyłączność oraz najlepszych warunków handlowych.

Najważniejszym wyzwaniem było podniesienie marży handlowej i rentowności biznesu – przy dużej konkurencji i tendencji do zaniżania cen na inwestycjach poniżej rozsądnego poziomu. Utrzymanie zadowalającej rentowności jest trudne i w tym zakresie nie jestem do końca usatysfakcjonowany.

Rok 2015 był pierwszym rokiem, w którym wyraźnie poprawiła się kondycja płatnicza firm budowlanych. W całym roku, pomimo kilku zleconych windykacji, nie mieliśmy żadnych znaczących strat z tego tytułu.

Na przełomie roku nasza firma zmieniła formę prawną działalności na spółkę komandytową. Rok 2016 będzie dla nas rokiem porządkowania firmy, finansów i organizacji pracy. A pod względem sprzedaży, liczę na dalsze wzrosty i poprawę wyników firmy.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA