Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Emil Sakowski, Servitor

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 23 marz 2016 09:12
Podsumowanie roku 2015: Emil Sakowski, Servitor
Emil Sakowski, dyrektor sprzedaży w firmie Servitor

Emil Sakowski, dyrektor sprzedaży w firmie Servitor ocenia zeszłoroczną koniunkturę na rynku jako bardzo dobrą. Największy udział w sprzedaży firmy miały produkty ze średniej półki cenowej.

REKLAMA

Koniunktura w roku 2015 była bardzo dobra. Wreszcie ruszyło budownictwo zarówno inwestycyjne jak i mieszkaniowe. Zarejestrowaliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży w tych dwóch obszarach.

Największy udział w naszej sprzedaży miały produkty ze średniej półki cenowej. Niska półka została przejęta przez markety, z kolei produkty ekskluzywne nadal są w mniejszości, ale dobrze rokują na przyszłość.

W roku 2015 zaczęliśmy mocno skupiać się na sprzedaży kompleksowej oraz łączeniu sprzedaży produktów z usługami, co moim zdaniem mocniej związuje klienta ze sprzedawcą i powoduje większe zadowolenie z zakupów oraz mniejszą wrażliwość cenową.

Problem konkurencji internetowej i powszechnej porównywalności cen został częściowo opanowany, głównie przez dywersyfikację oferty handlowej i większe nasze nastawienie na produkty unikalne. Duże znaczenie w tej dziedzinie ma nasze członkostwo w grupie PGC, dzięki której zdobywamy dostęp do marki własnej, produktów na wyłączność oraz najlepszych warunków handlowych.

Najważniejszym wyzwaniem było podniesienie marży handlowej i rentowności biznesu – przy dużej konkurencji i tendencji do zaniżania cen na inwestycjach poniżej rozsądnego poziomu. Utrzymanie zadowalającej rentowności jest trudne i w tym zakresie nie jestem do końca usatysfakcjonowany.

Rok 2015 był pierwszym rokiem, w którym wyraźnie poprawiła się kondycja płatnicza firm budowlanych. W całym roku, pomimo kilku zleconych windykacji, nie mieliśmy żadnych znaczących strat z tego tytułu.

Na przełomie roku nasza firma zmieniła formę prawną działalności na spółkę komandytową. Rok 2016 będzie dla nas rokiem porządkowania firmy, finansów i organizacji pracy. A pod względem sprzedaży, liczę na dalsze wzrosty i poprawę wyników firmy.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA