Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Mirosław Szymczak, Bisk

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 23 marz 2016 08:57
Podsumowanie roku 2015: Mirosław Szymczak, Bisk
Mirosław Szymczak, wiceprezes w firmie Bisk

Mirosław Szymczak, wiceprezes w firmie Bisk twierdzi, iż w ubiegłym roku na kształt rynku miał duży wpływ bijący rekordy kurs walutowy - premiując eksporterów.

REKLAMA

Ubiegłoroczną koniunkturę wyznaczały podobne zjawiska, co w roku poprzednim, jednak o większym nasileniu.

Pogłębiająca się stagnacja na rynkach rosyjskim i ukraińskim wywołana tamtejszą sytuacja polityczną i ekonomiczną na pewno niekorzystnie wpływa na eksport w naszej branży, tradycyjnie mocno zorientowany na oba rynki.

Kolejnym zjawiskiem mającym znaczący wpływ na sytuację w branży łazienkowej, jak również na cały rynek, to bijący rekordy kurs walutowy. Premiuje obecnie producentów eksporterów pozwalając realizować większe zyski. Działa natomiast zdecydowanie niekorzystnie dla importerów, zmuszając ich do balansowania między presją cenową a rentownością, w warunkach uniemożliwiających odpowiednie korekty cenowe. Mówimy tu o wysokości kursów walutowych ale również , a może przede wszystkim o współczynniku €/$.

Do trendów negatywnych, które wystąpiły z dużym nasileniem w ubiegłym roku, zaliczyłbym dalszą ekspansję marki własnej w sieciach DIY ograniczającą pole sprzedaży dostawców krajowych. Jeżeli do tego dodamy spadek realizacji budownictwa mieszkaniowego to mamy kolejny trudny rok w którym koniunkturę sprzedaży wyznacza głównie rynek remontowy .

Do pozytywnych trendów jakie wystąpiły z większa siłą, zaliczyć możemy rozwój sieci małych marketów - „ Wszystko dla domu i ogrodu” - w mniejszych miastach. Klienci coraz częściej właśnie tam podejmują decyzje zakupowe na co wpływ ma dobra jakość oferty tych marketów.
Ciekawym trendem jest dużo częstsze niż w latach ubiegłych znakowanie przez producentów krajowych swoich wyrobów oznaczeniami typu ” Produkt Polski ” czy ” Wyprodukowano w Polsce”. Jeżeli przełoży się to na wzrost świadomości pochodzenia produktu i częstsze sięganie po wyrób krajowy – należy się tylko cieszyć.

Dla firmy Bisk pozytywną niespodzianką ubiegłego roku był nasz rekordowy wynik sprzedaży dla sektora inwestycyjnego, udział w realizacji projektów takich jak hotele, ośrodki wypoczynkowe czy centra konferencyjne. Spektakularnym przykładem jest udział naszej spółki chińskiej w wyposażaniu szpitala w Chinach w akcesoria łazienkowe wyprodukowane w naszym zakładzie w Piasecznie.

Dla firmy Bisk trudny rok 2015 kończy się satysfakcjonującym wynikiem i dużymi wyzwaniami na przyszłość.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA