Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Zbigniew Gonsior, Ferro

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 07 marz 2016 09:10
Podsumowanie roku 2015: Zbigniew Gonsior, Ferro
Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu firmy Ferro

Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu firmy Ferro ocenia koniunkturę rynkową w roku ubiegłym, mówi również o najważniejszych wdrożeniach produktowych firmy.

REKLAMA

Dobry początek, słaby środek i koniec – tak w skrócie można podsumować sprzedaż w minionym roku. Równocześnie był to okres wzrostów popytu i podaży, co w szczególności odnosi się do korzystnej koniunktury na rynku mieszkaniowym. Niskie stopy procentowe kredytów hipotecznych, rozszerzenie programu Mieszkanie dla Młodych o rynek wtórny, a także wymóg posiadania 15% wkładu własnego przy zakupie mieszkania, który wszedł w życie 1 stycznia 2016 sprzyjały zakupom nieruchomości.

Udany rok dla deweloperów spowodował ożywienie w branży wyposażenia wnętrz, w tym branży łazienkowej. Ożywienie to jest jeszcze stosunkowo słabo odczuwalne, ale spodziewamy się poprawy, gdy 156 tys. lokali, których budowę rozpoczęto w okresie od stycznia do listopada 2015 znajdzie nabywców (dane GUS). Pomimo poprawiającej się sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych i deklaracjom o planowanych remontach nastroje konsumenckie są umiarkowanie optymistyczne.

Pamiętajmy, że długo oczekiwane odbicie przychodzi po długotrwałej i głębokiej stagnacji. Wartość i dynamika rynku detalicznego wyposażenia wnętrz rośnie, ale nie są to już tak spektakularne wyniki jak w latach największego boomu gospodarczego w Polsce.
W branży sanitarno-instalacyjnej nie było niespodzianek – nadal największym wyzwaniem jest rozwój nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań budowlanych i sanitarnych, które pozwalają oszczędzać wodę i energię.

Te trendy były bardzo mocno widoczne na targach ISH we Frankfurcie, które przebiegały pod hasłem Water for People. Jeśli chodzi o rozwój biznesu rok upłynął pod znakiem dalszej konsolidacji mniejszych punktów handlowych w grupy zakupowe.

Mimo fluktuacji walutowych, a zwłaszcza wobec utrzymującego się wysokiego kursu dolara amerykańskiego cieszą nas satysfakcjonujące wyniki finansowe osiągnięte w 2015 roku, które odzwierciedlają stabilną pozycję Grupy Ferro na rynku krajowym i rynkach eksportowych. Nr 1 w Czechach, nr 2 na Słowacji oraz rekordowy wzrost sprzedaży w Rumunii o 40,5% r/r (dane po zamknięciu III kwartału) są niewątpliwym sygnałem rozwoju naszego biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Mimo skomplikowanej sytuacji geopolitycznej utrzymaliśmy również dobre kontakty handlowe z Rosją i Ukrainą.

Jeśli chodzi o portfolio produktowe, w minionym roku, oprócz wprowadzenia kilkunastu modeli armatury i zlewozmywaków przeznaczonych dla gospodarstw domowych skupiliśmy się na rozwiązaniach dedykowanych do obiektów użyteczności publicznej, w tym budynków certyfikowanych Leed i Bream.

To pierwsza na naszym rynku tak kompleksowa oferta zapewniająca maksymalne oszczędności wody i energii. W jej skład wchodzą między innymi: baterie łazienkowe i kuchenne, natryski przesuwne oraz zestawy natryskowe. Najważniejszą zaletą armatury Leed/ Bream marki Ferro są niskie przepływy: dla baterii od 1,1 do 2,9 litra wody na minutę, dla natrysków i rączek natryskowych od 5,0 do 6,8 litra wody na minutę, dla deszczowni około 7,7 litra wody na minutę.

Cieszy nas, że wkład w zrównoważone budownictwo został doceniony przez grono ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego – bateria bezdotykowa Sirocco Sensor Power-Safe została finalistką konkursu Dobry Wzór 2015. Ponadto wzbogaciliśmy asortyment o nowe rodzaje zaworów, grupy pompowe (cyrkulacyjne, elektroniczne, solarne), armaturę regulującą i zabezpieczającą, a także wanny emaliowane.

W 2016 roku liczymy na dalsze ożywienie na rynku nieruchomości oraz uspokojenie nastrojów społecznych i powrót do niewielkich, ale stabilnych wzrostów konsumpcji.
Wśród planów firmy na przyszły rok znajdują się: tam gdzie jesteśmy mocni – utrzymanie pozycji lidera, ekspansja na nowe rynki eksportowe, design w parze z ekologią – wypuszczenie na rynek nowych modeli armatury na światowym poziomie. W sferze biznesu – między innymi wdrożenie rozwiązań mających na celu optymalizację komunikacji B2B skierowanej do klienta hurtowego i detalicznego.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA