Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2015: Zbigniew Gonsior, Ferro

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 07 marz 2016 09:10
Podsumowanie roku 2015: Zbigniew Gonsior, Ferro
Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu firmy Ferro

Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu firmy Ferro ocenia koniunkturę rynkową w roku ubiegłym, mówi również o najważniejszych wdrożeniach produktowych firmy.

REKLAMA

Dobry początek, słaby środek i koniec – tak w skrócie można podsumować sprzedaż w minionym roku. Równocześnie był to okres wzrostów popytu i podaży, co w szczególności odnosi się do korzystnej koniunktury na rynku mieszkaniowym. Niskie stopy procentowe kredytów hipotecznych, rozszerzenie programu Mieszkanie dla Młodych o rynek wtórny, a także wymóg posiadania 15% wkładu własnego przy zakupie mieszkania, który wszedł w życie 1 stycznia 2016 sprzyjały zakupom nieruchomości.

Udany rok dla deweloperów spowodował ożywienie w branży wyposażenia wnętrz, w tym branży łazienkowej. Ożywienie to jest jeszcze stosunkowo słabo odczuwalne, ale spodziewamy się poprawy, gdy 156 tys. lokali, których budowę rozpoczęto w okresie od stycznia do listopada 2015 znajdzie nabywców (dane GUS). Pomimo poprawiającej się sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych i deklaracjom o planowanych remontach nastroje konsumenckie są umiarkowanie optymistyczne.

Pamiętajmy, że długo oczekiwane odbicie przychodzi po długotrwałej i głębokiej stagnacji. Wartość i dynamika rynku detalicznego wyposażenia wnętrz rośnie, ale nie są to już tak spektakularne wyniki jak w latach największego boomu gospodarczego w Polsce.
W branży sanitarno-instalacyjnej nie było niespodzianek – nadal największym wyzwaniem jest rozwój nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań budowlanych i sanitarnych, które pozwalają oszczędzać wodę i energię.

Te trendy były bardzo mocno widoczne na targach ISH we Frankfurcie, które przebiegały pod hasłem Water for People. Jeśli chodzi o rozwój biznesu rok upłynął pod znakiem dalszej konsolidacji mniejszych punktów handlowych w grupy zakupowe.

Mimo fluktuacji walutowych, a zwłaszcza wobec utrzymującego się wysokiego kursu dolara amerykańskiego cieszą nas satysfakcjonujące wyniki finansowe osiągnięte w 2015 roku, które odzwierciedlają stabilną pozycję Grupy Ferro na rynku krajowym i rynkach eksportowych. Nr 1 w Czechach, nr 2 na Słowacji oraz rekordowy wzrost sprzedaży w Rumunii o 40,5% r/r (dane po zamknięciu III kwartału) są niewątpliwym sygnałem rozwoju naszego biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Mimo skomplikowanej sytuacji geopolitycznej utrzymaliśmy również dobre kontakty handlowe z Rosją i Ukrainą.

Jeśli chodzi o portfolio produktowe, w minionym roku, oprócz wprowadzenia kilkunastu modeli armatury i zlewozmywaków przeznaczonych dla gospodarstw domowych skupiliśmy się na rozwiązaniach dedykowanych do obiektów użyteczności publicznej, w tym budynków certyfikowanych Leed i Bream.

To pierwsza na naszym rynku tak kompleksowa oferta zapewniająca maksymalne oszczędności wody i energii. W jej skład wchodzą między innymi: baterie łazienkowe i kuchenne, natryski przesuwne oraz zestawy natryskowe. Najważniejszą zaletą armatury Leed/ Bream marki Ferro są niskie przepływy: dla baterii od 1,1 do 2,9 litra wody na minutę, dla natrysków i rączek natryskowych od 5,0 do 6,8 litra wody na minutę, dla deszczowni około 7,7 litra wody na minutę.

Cieszy nas, że wkład w zrównoważone budownictwo został doceniony przez grono ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego – bateria bezdotykowa Sirocco Sensor Power-Safe została finalistką konkursu Dobry Wzór 2015. Ponadto wzbogaciliśmy asortyment o nowe rodzaje zaworów, grupy pompowe (cyrkulacyjne, elektroniczne, solarne), armaturę regulującą i zabezpieczającą, a także wanny emaliowane.

W 2016 roku liczymy na dalsze ożywienie na rynku nieruchomości oraz uspokojenie nastrojów społecznych i powrót do niewielkich, ale stabilnych wzrostów konsumpcji.
Wśród planów firmy na przyszły rok znajdują się: tam gdzie jesteśmy mocni – utrzymanie pozycji lidera, ekspansja na nowe rynki eksportowe, design w parze z ekologią – wypuszczenie na rynek nowych modeli armatury na światowym poziomie. W sferze biznesu – między innymi wdrożenie rozwiązań mających na celu optymalizację komunikacji B2B skierowanej do klienta hurtowego i detalicznego.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA