Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2016: Ireneusz Kazimierski, Rovese

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 27 sty 2017 08:44
Podsumowanie roku 2016: Ireneusz Kazimierski, Rovese
Ireneusz Kazimierski, prezes zarządu Rovese

Miniony rok przyniósł Rovese znaczący wzrost sprzedaży na rynku inwestycyjnym oraz rozwój asortymentu dla tego kanału - mówi Ireneusz Kazimierski, prezes zarządu Rovese. Wśród trendów na 2017 rok wymienia miski bezkołnierzowe oraz rozwiązania ekologiczne.

REKLAMA

W ubiegłym roku mogliśmy zaobserwować wyraźne odbicie na rynku budowlanym. Duża liczba oddanych inwestycji wiąże się z coraz większą liczbą dostępnych mieszkań na rynku pierwotnym- deweloperzy oddali do użytkowania aż o ponad 26% nowych mieszkań niż przed rokiem. W 2016 wydano także o 10% więcej pozwoleń na budowę niż w roku ubiegłym. Taki boom jest zapewne częściowo spowodowany kompensacją słabego roku 2015 – teraz widzimy, że rynek i branża nadrabia ten okres.

Wpływ na to ma także polityka wewnętrzna – program „Mieszkanie dla młodych” czy coraz bardziej restrykcyjne zasady przyznawania kredytów hipotecznych mogły powodować chęć szybszej inwestycji w mieszanie czy dom w celu skorzystania z preferencyjnych warunków. Dla nas ten ruch na rynku deweloperskim jest wyraźnie zauważalny – w 2016 roku odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży w kanale inwestycyjnym. Sprzedaż ceramiki była tak znacząca, że chwilami nie nadążaliśmy z produkcją.

W ubiegłym roku naszym wyzwaniem było zintensyfikowanie sprzedaży na rynku inwestycyjnym oraz rozwój asortymentu przeznaczonego dla tego kanału. Staramy się na bieżąco poszerzać ofertę proponując firmom deweloperskim kompleksowe wyposażenie oraz pełną obsługę. Firmy deweloperskie mogą liczyć na profesjonalną obsługę w ramach działań RovesePRO – działu dedykowanego temu segmentowi rynku. Dostosowujemy cechy i parametry techniczne produktów przeznaczonych dla rynku instalatorskiego oraz rozszerzamy model współpracy z kluczowymi deweloperami. Docieramy także bezpośrednio do sieci handlowych, hotelowych i stacji benzynowych.

Naszym sukcesem było wdrożenie – na zdawać by się mogło nasycony rynek – armatury łazienkowej. Wprowadziliśmy do sprzedaży w marce Cersanit 14 serii baterii w trzech liniach produktowych – basic, solution i design oraz 6 zestawów natryskowych. Marka Cersanit to kompleksowa oferta wyposażenia łazienkowego dlatego też zdecydowaliśmy się na ten krok. W marce Opoczno natomiast rozwinęliśmy nową kategorię – gresy o podwyższonej grubości, które z powodzeniem można stosować na zewnątrz budynków oraz montować bez użycia zaprawy – bezpośrednio na powierzchni trawy, żwiru czy piasku. W ubiegłym roku mogliśmy zobaczyć nasze gresy Solid 2.0 na sopockiej plaży przy restauracji Zatoka Sztuki. Ścieżki na plaży wytyczone płytami gresowymi w formacie 60x60 Solid 2.0 Opoczno wyglądały wyjątkowo efektownie.

W 2017 roku na pewno utrzyma się trend korzystania z usług projektantów wnętrz. Coraz więcej prywatnych inwestorów decyduje się na korzystanie z usług niezależnych specjalistów, którzy profesjonalnie zaaranżują mieszkanie czy dom oraz pomogą w doborze wyposażenia. Standardem już także jest projektant w salonach sprzedaży. Również markety budowlane coraz częściej oferują taką usługę. Społeczeństwo natomiast przykłada coraz większą wagę do jakości i designu. Widzimy wyraźne zainteresowanie produktami premium oraz innowacyjnym wyposażeniem – miski bezkołnierzowe oraz produkty pozwalające oszczędzać wodę i energię to trend na przyszły rok.

Naszymi głównymi założeniami na przyszły rok jest więc rozwój ceramiki bezkołnierzowej oraz wdrożenie nowych formatów płytek o wyjątkowym wzornictwie. Będziemy rozwijać technologię – przyszłość stoi pod znakiem innowacyjnej łazienki, która nie tylko cieszy oko, ale także ułatwia codzienne funkcjonowanie oraz jest ekologiczna. Planujemy także nowe formy ekspozycji, rozszerzenie panelu sklepów z naszymi ekspozytorami oraz intensyfikację działań w kanale B2B – przez przede wszystkim szkolenia dla sprzedawców i instalatorów.

Będziemy także kontynuować ekspansję na rynkach zagranicznych – mocno inwestujemy w fabryki rosyjskie oraz rozwijamy sprzedaż w Europie Zachodniej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Szczególnie widać ich \"ekspansję\" przy projekcie Opoczno Łazienki. A takie były zapowiedzi że 100 salonów otworzą... Tak ta firma po prostu działa.
    • Kristo, 2017-05-05 18:55:44
  • Ciekawe, że planują ekspansję.. Rozwijają się.. A do Salonu Łazienek ktory nie ma ich ekspozycji doprosic sie nie można jednego chociaż katalogu..Ignorują małe Salony i źle na tym wyjdą..
    • Opin, 2017-04-06 22:08:37

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA