Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podsumowanie roku 2016: Krzysztof Dulban, Excellent

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 18 sty 2017 09:13
Podsumowanie roku 2016: Krzysztof Dulban, Excellent
Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent

Przedstawicieli branży poprosiliśmy o ocenę koniunktury na polskim rynku wyposażenia łazienek. Zapytaliśmy też o największe sukcesy i wyzwania firm. Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent mówi, że rok 2016 przyniósł rekordową sprzedaż. W 2017 firma przeprowadza się do nowej centrali, do nowego obiektu przenosi też magazyn.

REKLAMA

Rok 2016 był rokiem dobrej koniunktury na rynku. Dla firmy Excellent miniony rok okazał się kolejnym rokiem rekordowej sprzedaży. Niewątpliwie poza samą koniunkturą wpływ na to miał także istotny rozwój oferty produktowej. Nie bez znaczenia wydaje się być także większa zasobność „polskich portfeli”. Dzięki temu już nie tylko cena, ale także jakość produktów zaczęła odgrywać istotną rolę, a to idealnie wpisuje się w założenia ofertowe naszej firmy.

W naszym przypadku wyzwaniem okazało się sprostanie zapotrzebowaniu rynku na nasze produkty, gdyż nasze już i tak optymistyczne założenia sprzedażowe okazały się być niedoszacowane. W efekcie zdecydowaliśmy się na przyspieszenie planowanej inwestycji i uruchomienie drugiego zakładu produkcyjnego wyrobów akrylowych, który właśnie jest w fazie rozruchu.
Sukcesem poza rekordową sprzedażą było niewątpliwie poszerzenie oferty handlowej o nowe produkty ceramiczne oraz sztandarowy już system hydromasażu „Inspire”.

Poza wspomnianą już nową linią produkcyjną wyrobów akrylowych swoją aktywność skupiliśmy na popularyzacji przeprowadzonego rebrendingu logotypów naszych marek w tym naszego głównego brendu „Excellent”. W minionym roku obchodziliśmy także nasz 25 letni jubileusz co było przedmiotem wewnętrznej oceny naszych dotychczasowych dokonań w branży i podjęciem decyzji o kolejnych krokach na przyszłość.

Zakładamy iż bieżący rok nie powinien być gorszy niż ubiegły jeśli chodzi o koniunkturę rynkową, a jak będzie się zmieniał rynek? Cóż, nieustannie rosną wymagania konsumentów w zakresie jakości produktów, kompleksowości oferty oraz obsługi serwisowej i to właśnie w tą stronę zmierzać będzie z pewnością rynek. Bardzo ważna jeśli nie kluczowa może okazać także rola elastyczności logistyki.

Poza planowanym rozwojem sprzedaży na naszym rynku macierzystym planujemy zdobywać kolejne rynki eksportowe w oparciu o marki własne, ale także oferując naszym kontrahentom pełną gotowość do produkcji ich marek własnych. W tym zakresie nasze doświadczenia są już spore.

Rok 2017 to kolejne inwestycje: właśnie wdrażamy nowy system ERP, w 1-szej połowie roku przeprowadzamy nasz magazyn główny do nowego 2 krotnie większego obiektu, a zaraz potem wdrażamy nowy system obsługi magazynowej WMS. Koniec roku to planowana przeprowadzka centrali firmy do nowo budowanych obiektów w Niepołomicach pod Krakowem.

Zatem wyzwań na bieżący 2017 rok nam nie brakuje i głęboko wierzę, że wszystkie uda się zrealizować o czasie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA