Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Przemysław Powalacz, Sanitec Koło: Pierwszy etap integracji zakończy się na początku kwietnia

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 19 lut 2015 09:08
Przemysław Powalacz, Sanitec Koło: Pierwszy etap integracji zakończy się na początku kwietnia
Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu Sanitec Koło, Senior Vice President CEE, Sanitec Corp.

O skutkach integracji koncernów Geberit i Sanitec – również na polskim rynku – mówi Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu Sanitec Koło, Senior Vice President CEE, Sanitec Corp.

REKLAMA

- Na globalnym rynku Geberit przejmuje koncern Sanitec. Jakie konsekwencje będzie miało to przejęcie dla firmy Sanitec Koło?

Bez wątpienia wydarzenie to postrzegamy w kategoriach zdecydowanie pozytywnych. Ten ruch bezwzględnie wzmocni pozycję marek Koło i Geberit na rynku polskim i nie tylko.
Będziemy się starali, aby słynne równanie integracyjne dotyczące fuzji, czyli 1+1=3, miało w tym przypadku zastosowanie.

Powstaje podmiot z bardzo komplementarnym portfolio produktowym, który na pewno stanie się jeszcze bardziej istotnym partnerem dla naszych dystrybutorów i klientów. Połączeniu ulega wolumen obrotowy i potencjał sprzedaży, więc zakładam, że będziemy dla nich jeszcze bardziej strategicznym partnerem. Łączy się również potencjał ludzki i różnorodne kompetencje – technologiczne, produkcyjne, jak również te w zakresie dystrybucji.

Geberit jest firmą bardzo mocno opartą na koncepcji centralizacji dystrybucji i logistyki. Z centrum w Pfullendorfie płyną produkty praktycznie na całą Europę. Natomiast nasz system dystrybucji jest zdecydowanie regionalny.

Stajemy przed pytaniem, w którą stronę będzie zmierzał ten proces – ile będzie w nim centralizacji, a ile regionalizacji. Kolejnym poziomem, na którym będzie odbywał się transfer wiedzy są marki. Geberit to marka globalna – a w Sanitecu są regionalni giganci. Będziemy musieli to wszystko jakoś pogodzić.

Skończę na tak podstawowym elemencie jak synergie produktowe na poziomie oferty. Być może nastąpi brandowanie jedną marką pewnych kategorii produktowych. Możliwości jest tu mnóstwo, ale ten proces dopiero się rozpoczyna.

Po znaczącej transakcji w skali światowej, czyli przejęciu Grohe przez japoński koncern LIXIL, mamy w tej chwili do czynienia z transakcją, która dla rynku europejskiego – z naszej perspektywy w szczególności rynku polskiego, ale też niemieckiego czy austriackiego – jest jeszcze bardziej istotna. Geberit to europejski gigant w obszarze instalacji sanitarnych, Sanitec jest europejskim liderem w zakresie ceramiki sanitarnej – w zdecydowanej większości krajów europejskich, marki z Grupy Sanitec są wiodącymi markami na własnych rynkach.

Stąd też trochę dłużej trwało w tym przypadku postępowanie regulacyjne. Do sfinalizowania takiej transakcji wymagane są zgody urzędów ds. konkurencji poszczególnych krajów. W Polsce uzyskaliśmy taką zgodę. Nasz kraj był rynkiem o tyle stanowiącym wyzwanie, ponieważ w ciągu ostatnich lat zbudowaliśmy w Polsce pod marką Koło bardzo mocną ofertę stelaży podtynkowych. Połączenie obu firm oznacza więc, że na polskim rynku powstanie naprawdę bardzo znaczący podmiot.

- A co na temat tej integracji sądzą Państwa polscy partnerzy handlowi? Nie są zaniepokojeni?

W sprawie przejęcia z naszymi partnerami konsultował się UOKiK. Myślę, że gdyby wyrażali jakiekolwiek zaniepokojenie, znalazłoby to odzwierciedlenie w decyzji administracyjnej. Wśród naszych dystrybutorów jesteśmy bardzo szanowanymi partnerami – zarówno Sanitec Koło, jak i Geberit – i mam wrażenie, że nasze relacje są bardzo dobre.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA