Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Przychody Ferro w Polsce wrosły o 7%

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 27 lis 2019 13:34
Przychody Ferro w Polsce wrosły o 7%

Zależy nam, aby Ferro było spółką coraz bardziej zdywersyfikowaną pod kątem geograficznym i ofertowym oraz biorąc pod uwagę wykorzystywane kanały dystrybucji – tak Wojciech Gątkiewicz, prezes zarządu Ferro, podsumowuje wyniki Grupy Ferro w trzech kwartałach 2019 roku.

REKLAMA

Grupa Ferro, wiodący producent i dystrybutor armatury sanitarnej i instalacyjnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, osiągnęła w 1-3Q 2019 r. 337,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 12% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 16% r/r, do 54,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 37,1 mln PLN versus 33,2 mln zł rok wcześniej (+15%). W samym 3Q 2019 przychody Grupy przekroczyły 122 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 14% r/r. Ferro zakończyło kwartał rekordowym wynikiem EBITDA na poziomie 21,5 mln zł (+25% r/r) i zyskiem netto w wysokości 14,5 mln zł (wzrost o 23% r/r).

W 1-3Q 2019 przychody Ferro na rynku polskim wzrosły o 7% r/r, do 125,5 mln zł. Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za 63% przychodów Grupy. Bardzo satysfakcjonujące dynamiki wzrostu sprzedaży kontynuowały rynki węgierski i rumuński – odpowiednio 30% i 20% r/r. Dwucyfrowy wzrost zanotowała ponadto sprzedaż na terenie Słowacji (+16% r/r). Najbardziej dojrzały spośród rynków zagranicznych, czyli Czechy, pokazał wzrost na poziomie 5%. Sprzedaż w segmencie „pozostałe”, do którego zaliczają się np. kraje bałtyckie, wzrosła r/r o 24%.

Za nami rekordowy, a więc bardzo udany okres 1-3Q 2019 zarówno pod względem sprzedażowym, jak i wynikowym. Na wszystkich naszych kluczowych rynkach zanotowaliśmy bardzo dobre dynamiki przychodów, dzięki czemu zgodnie z założeniami umacniamy naszą pozycję konkurencyjną. Warto zwrócić uwagę także na rozwój na nowych dla nas rynkach. Segment geograficzny „pozostałe”, do którego zaliczamy np. kraje bałtyckie, wzrósł rok do roku o 24%. Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego dynamicznym wzrostom sprzedaży Ferro towarzyszą satysfakcjonujące marże. W samym trzecim kwartale marża EBITDA osiągnęła rekordowe 17,6%, a w skali 9 miesięcy br. wyniosła ona 16,2% - mówi Aneta Raczek, COO, Wiceprezes Zarządu Ferro.

- Dziewięć miesięcy 2019 kończymy z silną pozycją gotówkową i wskaźnikiem dług netto/EBITDA na komfortowym poziomie 1,05. Dbamy o to, aby Spółka mogła w bezpieczny sposób realizować zarówno politykę dywidendową, jak i bieżące zadania operacyjne oraz rozwojowe. Oceniamy, że od strony finansowej jesteśmy dobrze przygotowani do wdrażania celów określonych w Strategii F1 – mówi Olga Panek, CFO, Wiceprezes Zarządu Ferro.

- Na bieżąco monitorujemy postępy w realizacji strategii i podtrzymujemy długoterminowe cele i szacunki, zakładające osiągnięcie przez Grupę w 2023 roku skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł i skonsolidowanej EBITDA w wysokości około 90 mln zł - bez uwzględnienia wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A. Zadania strategiczne realizujemy zgodnie z planem, intensywnie pracując nad wszystkimi czterema głównymi inicjatywami. Wzmocniliśmy zespół o specjalistów, których zadaniem jest implementacja projektów strategicznych, zdobywamy cenne doświadczenia i know-how, pracujemy
z doradcą z zakresu fuzji i przejęć. W naszej ocenie, po kilku miesiącach od wdrożenia Strategii F1 mamy o wiele lepszy obraz sytuacji – zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Widzimy, które obszary rozwoju są dla nas najbardziej atrakcyjne i obiecujące -
w tych kierunkach priorytetowo podążamy. Zależy nam, aby Ferro było spółką coraz bardziej zdywersyfikowaną pod kątem geograficznym i ofertowym oraz biorąc pod uwagę wykorzystywane kanały dystrybucji – podsumowuje Wojciech Gątkiewicz, CEO, Prezes Zarządu Ferro.

Akcjonariusze FERRO zadecydowali o przeznaczeniu w tym roku na wypłatę dywidendy kwoty 23,8 mln zł (1,12 zł na akcję). Wypłata pierwszej transzy w wysokości 10,6 mln zł, tj. 0,50 zł na jedną akcję, nastąpiła 31 lipca 2019 r., pozostała kwota 13,2 mln zł, tj. 0,62 zł na jedną akcję została wypłacona 30 października 2019 r.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA