Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Przygotujmy się na rewolucję w sklepach i salonach

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 07 lip 2016 15:19
Przygotujmy się na rewolucję w sklepach i salonach
Daniel Kierdal, dyrektor Sprzedaży SAP Hybris w SAP Polska. Fot. newsrm.tv

Liczba osób, które stale płacą za produkty i usługi poprzez usługi touch-based do finalizowania transakcji na telefonach oraz tabletach w 2016 roku sięgnie 50 mln – wynika z badań Deloitte. To wzrost o 150% w perspektywie rok do roku. Zdaniem Daniela Kierdala to oznacza, że transformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej będą trendami, które zdominują także polski handel w 2016 r. Jakie zmiany czekają nasze firmy?

REKLAMA

Systemy CRM, których firmy używały do tej pory już nie wystarczają, żeby zbudować dobre relacje z klientem. Obecnie to nie firma decyduje o takich kontaktach a konsumenci. Młode pokolenia nastawione są na zmiany w kierunku nowych technologii komunikacyjnych i indywidualnego podejścia do klientów. Rozwój mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, czy zjawiska nazywanego Internetem Rzeczy, nieodwracalnie wpłynął na ich zachowania i potrzeby jako klientów, tworząc zupełnie nowy typ odbiorcy – Klienta 2.0 – uważa Daniel Kierdal, dyrektor Sprzedaży SAP Hybris w SAP Polska

Dlatego prawdziwym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest określenie unikalnych intencji konsumentów, wynikających z ich natury, zwyczajów i skłonności oraz kontekstu każdej interakcji.

Budowanie zaangażowania na nowym poziomie

Kluczem dla przedsiębiorców będzie wyjście poza strefę technologicznego komfortu i transformacja nie tylko poszczególnych systemów, ale całych modeli biznesowych. Klienci obecnie oczekują takiego samego doświadczenia w relacji z marką, jakie mają ze swoimi znajomymi. Komunikują się z nimi SMS-em, kontynuują rozmowę przy spotkaniu na żywo, następnie używają w tym celu maila.

To samo powinno być z firmą. W każdym kanale pracownicy powinni móc kontynuować rozmowę i podtrzymać relacje z klientem - wyjaśnia Daniel Kierdal. Jak podkreśla, za każdym razem powinno być to podtrzymanie i ożywienie już prowadzonej konwersacji.

Przy budowaniu zaangażowania ze strony konsumentów bardzo ważny jest także sposób wykorzystania technologii. Przykład? W wielu firmach używane są karty lojalnościowe, które nie tylko mogą być wykorzystywane do płacenia przy kasie. Można zachęcać właścicieli do odwiedzenia sklepu.

– Zaprośmy klientki, żeby zbudowały wirtualne koszyki w Internecie, dzieliły się nimi w sieci, wymieniły doświadczeniami i umówiły konkretnego dnia w sklepie. Tam będzie czekał na nie stylista i przygotowane produkty, które wcześniej wybrały. To buduje całkiem nowy model biznesowy i angażuje klientów w zupełnie nowy, innowacyjny sposób – opowiada Daniel Kierdal i dodaje. – W komunikacji z klientem kluczowy jest kontekst, który musi pasować do ich oczekiwań.

Źródło: newsrm.tv 

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA