Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Selena inwestuje 1–2% swoich przychodów w B+R

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 20 maj 2016 12:15
Selena inwestuje 1–2% swoich przychodów w B+R
Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM. Fot, Newseria Inwestor

Grupa Selena pracuje nad innowacjami na przyszłe lata i dostosowuje je do wymagań poszczególnych rynków. Wśród tych produktów znalazły się też wyroby przeznaczone do wykonywania prac remontowych w łazienkach, o czym mówi Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.

REKLAMA

Wrocławska grupa Selena inwestuje w badania i rozwój średnio 1–2 proc. swoich przychodów rocznie. W ostatnich latach było to ok. 9 mln zł rocznie. Efektem tych prac był m.in. produkt chroniący budynki i znajdujących się w nich ludzi przed promieniowaniem elektromagnetycznym, a także powłoka do dachów, obniżająca jego temperaturę o ponad 35 stopni. W swoich laboratoriach grupa prowadzi prace nad innowacjami, które zaprezentuje w kolejnych latach.

– Nasze inwestycje koncentrujemy na nowych produktach, które odpowiadają na potrzeby współczesnego człowieka i jego problemy. Przykładowo, stworzyliśmy produkt, który chroni ludzi przed promieniowaniem elektromagnetycznym – mówi Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM. – Prowadzone od lat 40 badania wskazały, że promieniowanie to wpływa negatywnie na funkcjonowanie komórek, mózgu i jest przyczyną takich chorób, jak cukrzyca, niektóre rodzaje raka czy choroby układu krążenia – dodaje ekspert.

Innowacje z myślą o łazience

Prace badawcze w Selenie prowadzone są przez dwa zespoły. Jeden z nich to Selena Labs, który skupia się na chemii uszczelniaczy, klejów budowlanych i przemysłowych, pian poliuretanowych oraz hydroizolacji, a drugi zajmuje się rozwojem systemów ociepleń, zapraw i klejów sypkich (ma laboratoria w Polsce i Rumunii). W 2014 roku Selena na badanie i rozwój wydała 9,13 mln zł, rok później – już 9,575 mln zł.

 W tym roku już nowych produktów nie będziemy pokazywać, dlatego że pracujemy w tej chwili nad produktami na 2017, 2018 i 2019 rok. Na innowacje wydajemy średnio od 1 do 2 proc. naszych przychodów plus wiele nakładów, które są niekwalifikowane na innowacje, ale które są związane z testami, z wdrażaniem nowych produktów na rynkach i to w naszym laboratorium zarówno w Chinach, jak i w Hiszpanii – mówi Domarecki.

Krzysztof Domarecki zaznacza, że rozwój takiego produktu trwa z reguły od trzech do ośmiu lat i jest wynikiem współpracy z wieloma instytutami naukowymi i centrum badań i rozwoju samej Seleny, którego centrala jest we Wrocławiu, a oddziały w Chinach i Hiszpanii.

Źródło: Newseria Inwestor


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA