Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej

Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej mówi m.in. o założeniach PGC i jej najważniejszych działaniach, a także o możliwościach jakie daje uczestnictwo w Grupie jej członkom.

REKLAMA

- Jaki cel przyświecał Państwu podczas powoływania Polskiej Grupy Ceramicznej? Czy istniała potrzeba powołania kolejnej grupy zakupowej na naszym rynku?

Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej: PGC Polska Grupa Ceramiczna to spółka, której celem jest organizacja zakupów towarów handlowych dla poszczególnych członków Grupy. Dzięki konsolidacji logistyki z kilkunastu dużych podmiotów z branży wyposażenia łazienek osiągnęliśmy bardzo duży potencjał zakupowy, niemożliwy do osiągnięcia dla pojedynczej firmy.

Zamawiając jednostkowo większe ilości danego towaru jesteśmy w stanie obniżyć cenę zakupu oraz koszty logistyki. Dodatkową korzyścią przynależności do PGC jest możliwość korzystania z centrum logistycznego PGC. Dzięki takiemu rozwiązaniu poszczególni członkowie mogą obniżyć wartość własnych magazynów co wpływa pozytywnie na płynność finansową.

- Czy nie brali Państwo pod uwagę dołączenia do już istniejących grup zakupowych?

Jesteśmy Spółką specjalizującą się w zakupach płytek ceramicznych oraz wyposażenia łazienek w segmencie średnim oraz premium. Nie znam innej grupy zakupowej w Polsce której oferta byłaby w stanie spełnić oczekiwania naszych członków. Według moich informacji obecnie istniejące organizacje specjalizują się w branży ogólnobudowlanej, instalacyjnej, a płytki ceramiczne są tylko dodatkiem.

- Według Państwa szacunków - jakie płytki aktualnie najlepiej się sprzedają na polskim rynku – jakie formaty, struktury, wzory?

W sieciach salonów tradycyjnych najpopularniejszym formatem jest 60x60 cm, płytka rektyfikowana, szkliwiona lub barwiona w masie, powierzchnia matowa lub lappato. W obszarze płytek ściennych nadal najpopularniejszym formatem jest 30x60 cm ale standardem staje się wersja rektyfikowana.

Zauważalny jest jednak wzrost zainteresowania większymi formatami. W przypadku płytek podłogowych 80x80 cm lub 90x90 cm oraz płytki ścienne w formacie 30x90 cm oraz 30x120 cm. Nie możemy tez zapomnieć o płytkach imitujących deski w technologii nadruku cyfrowego.

Sprzedajemy bardzo duże ilości ekonomicznego formatu 15x60 ale ogromnym zainteresowaniem cieszą się większe płytki, rektyfikowane w formacie około 20x120.

- Czy w zakresie zainteresowań PGC znajduje się lub znajdzie asortyment również inny niż płytki ceramiczne?

Oczywiście. Około 50% sprzedaży PGC to wyposażenie łazienek: ceramika, baterie, wanny, kabiny, grzejniki łazienkowe itp. Poszczególni członkowie PGC są często liderami w sprzedaży płytek ceramicznych w swoich regionach ale wyposażenie łazienek zdominowane było przez duże firmy instalacyjne.

Dzięki wspólnym zakupom już dzisiaj PGC jako Spółka jest bardzo liczącym się odbiorcą w tym segmencie. Wprowadziliśmy kilka nowych marek na rynek polski i zamierzamy dynamicznie rozwijać się w tym obszarze.

- Czy planują Państwo rozszerzyć ofertę marki własnej o asortyment inny niż płytki?

Tak. Obecnie posiadamy już kilkanaście produktów tj wanny, brodziki, odpływy liniowe pod marką własną PGC i pracujemy nad dalszym rozwojem.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • \"Zamawiając jednostkowo większe ilości danego towaru jesteśmy w stanie obniżyć cenę zakupu \"

    Kupujemy tanio ,sprzedajemy jeszcze taniej i rozpierniczamy rynek.
    To jest motto naszej grupy.
    • :), 2015-08-10 15:18:19
  • \"Malutkich\" tez bardzo lubimy i chętnie z nimi rozmawiamy przy każdej możliwej okazji. Tak samo jak z dużymi. Ale jeśli czujecie Państwo, że Wasz głos jest zbyt słabo reprezentowany - raz jeszcze zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy bardzo miłymi ludźmi i nie gryziemy. :)
    • Redakcja Rynelazienek.pl, 2015-08-10 15:17:54
  • Lapsus językowy , faktycznie : redakcja prowadzi politykę informacyjną mającą na celu otwieranie oczu \"malutkim \" w branży.
    Absolutnie nie reklamuje zorganizowanej grupy p...
    • kupiec, 2015-08-10 15:17:24
  • Dziękujemy za uwagi i spostrzeżenia.
    Nasze łamy są otwarte na całą branżę i Państwa głosy. Informujemy, a nie reklamujemy. Jeśli zechcą Państwo pod imieniem i nazwiskiem przedstawić swoje opinie i argumenty zachęcamy do kontaktu z redakcją. Na Państwa merytoryczne uwagi również znajdzie się miejsce na naszych łamach i mają szansę dotrzeć do naszych Czytelników.
    • Redakcja Rynelazienek.pl, 2015-08-10 15:16:52
  • Białystok popiera kupca !
    U nas to samo ... grupa psuje markowe tematy .

    Niech lepiej pilnują swojej chińskiej marki .
    • jow, 2015-08-10 15:16:10
  • Bardzo chętnie podzielę się paroma rzeczowymi argumentami na temat skandalicznej dzialalności grupy . Prowadzę od 2001 roku sklep w miejscowości gdzie mam wątpliwą przyjemność być na rynku razem z grupą. W hurtowniach ani u importerów bezpośrednich niestety nie ma możliwości osiągnięcia takich cen zakupu jak są w sprzedaży detalicznej grupy. Facet się chwali że kupują taniej , no i bardzo dobrze ! Ale dlaczego nie potrafi tego towaru sprzedać z konkretną marżą i jak ktoś już tu napisał
    \" rozpiernicza rynek \" Wymienię tylko trzy przykłady aby nie być gołosłownym :
    1)Grohe Eurosmart Cosmopolitan bateria umywalkowa 32955000 cena kat.133euro netto (ok.654,-zł.brutto)
    sprzedaż w grupie 229,- brutto
    2)Vileroy&Boch Memento umywalka 51336L001 cena kat.371euro netto (ok.1825,-zł.brutto) sprzedaż w grupie 938,- brutto
    3)Vitra Geo umywalka 4425BX03-0016 cena kat.187euro netto (ok.920,-zł brutto)sprzedaż w grupie 440,- brutto

    Wszystkie wymienione ceny są podane na stronach producentów.
    A swoja drogą to przykre że reklamujecie taka działalność ,
    droga redakcjo !
    • kupiec, 2015-08-10 15:15:37

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA