Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Seweryn Kartkowski z Grupy PGC o przyszłości rynku płytek ceramicznych w Polsce

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 19 lip 2015 22:49
Seweryn Kartkowski z Grupy PGC o przyszłości rynku płytek ceramicznych w Polsce
Seweryn Kartkowski, prezes zarządy Polskiej Grupy Ceramicznej

Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej, m.in. o tym jakie płytki ceramiczne najlepiej sprzedają się aktualnie na naszym rynku oraz jaką strategię produktową salony muszą przyjąć, by utrzymać dzisiejsze standardy obsługi klienta.

REKLAMA

- Jak oceniają Państwo aktualny udział importowanych płytek na naszym rynku, czy udział tego asortymentu rośnie, z jaką dynamiką?

Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej: Trudno mi to ocenić. W Polsce, podobnie jak i w całej Europie, rośnie sprzedaż produktów pod markami własnymi różnych sieci. Zakładam, że produkcja, podobnie jak w przypadku PGC, zlecana jest w różnych krajach świata.

Uważam, że wielkość produkcji w Polsce może nadal rosnąć, ale sprzedaż pod markami własnymi producentów na terytorium naszego kraju będzie spadać. W przypadku zbyt szerokiej dystrybucji dochodzi do silnej konkurencji, wręcz wojny cenowej pomiędzy poszczególnymi firmami czy nawet kanałami dystrybucji.

Chcąc utrzymać obecny, kosztowny standard ekspozycji i jakości obsługi w salonach sieci tradycyjnej jesteśmy zmuszeni do budowania strategii produktowej w oparciu o produkty pozwalające realizować wysokie marże.

- Czy importowane płytki ceramiczne, tak jak kiedyś, są wciąż skierowane raczej do odbiorcy o zasobniejszym portfelu?

Nie. Obecnie najtańsze płytki można kupić w Hiszpanii a jednocześnie polscy producenci oferują dużą ilość ciekawych płytek w segmencie premium, często firmowane przez znanych projektantów, w ekskluzywnych formatach np. 30x120, zaawansowanej technologii szkliwienia i wykończenia powierzchni.

Zauważalny jest zmniejszający się dystans jakościowy, ale i cenowy pomiędzy producentami z Polski i z Włoch czy Hiszpanii. Uważam że są w Polsce producenci, którzy z powodzeniem mogą kierować ofertę do klientów segmentu VIP, ale muszą zrozumieć, że oprócz produktu ważna jest polityka handlowa w tym obszarze. Sukces w segmencie premium uzależniony jest od poziomu motywacji firm handlowych do sprzedaży danej marki.

- Według Państwa szacunków - jakie płytki aktualnie najlepiej się sprzedają na polskim rynku – jakie formaty, struktury, wzory?

W sieciach salonów tradycyjnych najpopularniejszym formatem jest 60x60 cm, płytka rektyfikowana, szkliwiona lub barwiona w masie, powierzchnia matowa lub lappato.

W obszarze płytek ściennych nadal najpopularniejszym formatem jest 30x60 cm, ale standardem staje się wersja rektyfikowana. Zauważalny jest jednak wzrost zainteresowania większymi formatami. W przypadku płytek podłogowych 80x80 cm lub 90x90 cm oraz płytki ścienne w formacie 30x90 oraz 30x120 cm.

Nie możemy tez zapomnieć o płytkach imitujących deski w technologii nadruku cyfrowego. Sprzedajemy bardzo duże ilości ekonomicznego formatu 15x60 cm, ale ogromnym zainteresowaniem cieszą się większe płytki, rektyfikowane w formacie około 20x120 cm.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Raducha-Romanowicz.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA