Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Słabości i mocne strony salonów łazienkowych - wg Marcelina Matusiaka z GfK

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 13 cze 2016 14:16
Słabości i mocne strony salonów łazienkowych - wg Marcelina Matusiaka z GfK
Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager w firmie GfK

Słabością salonów łazienkowych jest brak spójnej komunikacji marketingowej - zauważa m.in. Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager w firmie GfK. Jednak mają one szansę na pozyskanie zaufania klientów prowadząc go "za rękę" przez proces zakupowy.

REKLAMA

Rosnąca rola wielkopowierzchniowych sklepów remontowo-budowlanych typu DIY, jaką obserwowaliśmy w ostatnich latach oraz Internetu, a w tym e-commerce, jest naturalnym procesem – w tym kierunku poszedł świat, a my za nim. Zachłyśnięcie się takim formatem sklepów było trochę próbą walczenia z kompleksami Polaków, potrzebą dogonienia „zachodu”.

Niemniej, obserwujemy lekkie wyhamowanie tego procesu. Nie bez znaczenia jest tu również smart shopping, większa skłonność polskich konsumentów do racjonalizowania zakupów, do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Wzrosła też wrażliwość estetyczna i potrzeba podnoszenia komfortu życia Polaków.

Stąd też częściej zwracamy uwagę na jakość, profesjonalizm obsługi zarówno zakupu jak i wykonawstwa prac remontowo-budowlanych zlecanych ekipom/firmom o takim profilu działalności. W pędzącym świecie często nie mamy czasu na wydłużony proces decyzyjny i zakupowy, jakim niewątpliwie jest remont łazienki.

W tym też upatrujemy dużą szansę i powrót klientów do salonów łazienkowych, w których oprócz pełnego wachlarza dostępnych w jednym miejscu produktów można obejrzeć i zainspirować się ekspozycją, można liczyć na profesjonalną obsługę sprzedawcy, projektanta czy architekta. Salony łazienkowe mają ogromną szansę na odbudowanie zaufania klientów, sygnalizując klientowi wprost, że przez koszmar, jakim nierzadko jest remont czy urządzanie łazienki, poprowadzą swojego klienta „za rączkę”.

Zdejmą z niego ciężar odpowiedzialności za szereg trudnych decyzji, jakie są immanentnym elementem procesu urządzania łazienki i źródłem stresu decydentów. Jednocześnie olbrzymią słabością salonów łazienkowych, jaką obecnie dostrzegamy jest brak spójnej i profesjonalnej komunikacji marketingowej, czego nie można odmówić zagranicznym sieciom wielkopowierzchniowych sklepów DIY.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Panie Marcelinie Szanowny!
    Spójności nie ma bo zamiast na górę spoglądać w problemy wpadacie z nadmiaru dobroci. Taki sposób działań do zmarnowania doprowadzi dobro które Opatrzność w darze wam ofiarowuje. Nie wszystko było złe w realnym socjalizmie a planowanie i trzymanie w ryzach tych planów odbudową Kraju ze zniszczeń wojennych poskutkowało. Tak i teraz kiedy automaty w pogotowiu czekają na rozkazy pytać trzeba Rząd na wierchu o plany i kierunki dystrybucji bo całość tego dobra o którym wspominam ma równoważnie rolewać się po całej przestrzeni globalnej wypełniając najpierw doły i nierówności które z drapieżności wynikły. Takie trzeba kierunki rozwoju przyjąć i powoli w uspokojenie wchodzić.
    • aug.., 2016-06-13 23:28:06

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA