Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Syberyjskie plany Ceramiki Paradyż

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 27 marz 2015 09:34
Syberyjskie plany Ceramiki Paradyż
Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i członek rady nadzorczej Ceramiki Paradyż

Ceramika Paradyż nie rezygnuje z ekspansji na Wschód. Zamiast dużych rosyjskich miast, chce jednak zaistnieć w regionie Syberii, gdzie trwa duży boom budowlany.

REKLAMA

Ceramika Paradyż sprzedaje obecnie swoje produkty na 39 rynków zagranicznych, głównie w Europie, ale również w Stanach Zjednoczonych i Azji Środkowej.

Cały czas pracujemy nad wzmocnieniem naszej konkurencyjności na rynkach zachodnich. Poszukujemy nowych partnerów z tamtych rynków po to, żeby zdobyć wiedzę na ich temat, na temat tego w jaki sposób one funkcjonują i jak można budować wspólną politykę handlową. Te rynki nie zawsze są do siebie zbliżone. Inna jest także oferta produktowa i inaczej wygląda dystrybucja – tłumaczy Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i członek rady nadzorczej Ceramiki Paradyż.

Jak podkreśla Tępińska-Marcinek, polski rynek wciąż jeszcze rośnie, ale powoli staje się już nasycony, co wymusza ekspansję zagraniczną. Dlatego Ceramika Paradyż stawia na rozwój sieci dystrybucyjnej oraz poznawanie i zdobywanie nowych rynków.

Pomimo obecnej sytuacji politycznej i gospodarczej na Wschodzie spółka nie zamierza wycofywać się z Ukrainy i Rosji. Planuje jednak zmianę strategii.

Do tej pory skupialiśmy się głównie na eksporcie do tych miejsc w Rosji, które były stosunkowo blisko, to była głównie Moskwa, Petersburg itd. Postanowiliśmy jednak inaczej podejść do tematu i sięgnąć trochę głębiej – wyjaśnia Tępińska-Marcinek. – Okazało się, że bardzo mocno rozwija się Syberia. W zasadzie nie różni się niczym od tego, co widzimy w Polsce. Budowane są drogi, autostrady i duże osiedla. Myślę, że to bardzo niedoceniany obszar.

Poza poszukiwaniem nowych rynków, takich jak syberyjskie obszary Rosji, spółka nadal będzie koncentrowała się na krajach Europy Zachodniej, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ceramika Paradyż chce jednak jeszcze lepiej poznać te obszary i dostosować zarówno strukturę dystrybucji, jak i ofertę produktową do poszczególnych krajów.

Inwestujemy w kanały dystrybucyjne, żeby szybciej i bardziej wydajnie dostarczać nasz towar do ostatecznego klienta, co jest dla nas dosyć dużym wyzwaniem – mówi Tępińska-Marcinek.

Na początku spółka zamierza kontynuować rozwój poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami na rynkach zagranicznych. Tępińska-Marcinek nie wyklucza jednak, że z czasem na najbardziej obiecujących rynkach spółka zdecyduje się na zwiększenie zaangażowania, co może oznaczać budowę własnych struktur sprzedaży.

(źródło: Newseria)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA