Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Tomasz Defratyka, Deftrans / fot. Deftrans

Ostatnie kilkanaście miesięcy było dla firmy Deftrans okresem intensywnego rozwoju - m.in. zadebiutowała marka Defra. Jak dziś funkcjonuje ona na rynku? Mówi Tomasz Defratyka, Prezes Zarządu firmy.

REKLAMA

Od wprowadzenia Państwa nowej marki Defra minęło już kilkanaście miesięcy. Jak z tej perspektywy oceniają Państwo tę decyzję? Czy zwiększyła się dzięki temu konkurencyjność firmy?

- Decyzja o stworzeniu marki Defra była naturalną konsekwencją intensywnego rozwoju firmy. Bardzo szeroka gama produktów, stale rozbudowywany park maszynowy i ponad 18-letnie doświadczenie w produkcji mebli łazienkowych pozwoliły nam na wyselekcjonowanie ciekawej oferty wysokiej jakości mebli łazienkowych skierowanej do wyższego segmentu rynku.

Wprowadzenie nowej marki dało nam przede wszystkim szansę na wykorzystanie rozwojowych tendencji sieci detalicznych oraz salonów, w których wzmocniliśmy swoją obecność pozyskując nowe strefy ekspozycyjne.

Jako jedni z niewielu producentów posiadamy zróżnicowane portfolio produktów, dzięki czemu obsługujemy zarówno sieci klientów eksportowych, DYI, rynek hurtowy, detaliczny, jak i salony łazienkowe nie powielając asortymentu. 

Specyfika nowej marki stawia także przed nami wyzwania w postaci inwestycji w rozwój wzornictwa. W zeszłym roku nawiązaliśmy niezwykle owocną współpracę z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu przystępując do 13 PE-P – programu kojarzącego młodych projektantów z producentami. Podczas jego trwania studenci mieli okazję od kuchni zgłębić tajniki projektowania mebli łazienkowych pod konkretne zlecenie, współpracować z doświadczonymi technologami i wzorzystami oraz wykorzystać możliwości nowoczesnego parku maszynowego.

Przyznam, że niezwykle pochlebny odbiór marki Defra tak szybko po jej wprowadzeniu bardzo nas zaskoczył, za co dziękujemy naszym partnerom handlowym. Jestem przekonany, że wiele z planowanych przez nas projektów równie pozytywnie ich zaskoczy.

Czy w związku z wprowadzeniem marki na znaczeniu zyskały jakieś kanały dystrybucji, które dotąd wykorzystywali Państwo w mniejszym stopniu?

- Tak, są to głównie salony łazienkowe oraz grupy zakupowe tworzące własne sieci salonów. Nawiązaliśmy także współpracę z wieloma nowymi odbiorcami. Jako profesjonalny przedsiębiorca staramy się rozwijać każdy segment i każdy jest dla nas istotny.

Według naszych informacji wiele osób wyposażających łazienki korzysta z usług wykonawców realizujących meble na wymiar. Jaką konkurencję dla producentów mebli łazienkowych stanowią oni na polskim rynku?

- Tego typu firmy nie są dla nas zagrożeniem, oceniamy ten rynek ciągle jako niszowy. Naszą przewagą jest bardzo szeroki wachlarz brył w praktycznie nieograniczonej kolorystyce. Produkt cennikowy w stosunku do mebla wykonywanego na zamówienie będzie zawsze konkurencyjny cenowo.

Zauważamy inną tendencję - zwiększa się ilość zapytań o możliwość wykonania mebli Defra pod umywalki renomowanych producentów, co dodatkowo podkreśla, iż nowa marka zaistniała na rynku i jest zestawiana z topowymi produktami ceramicznymi.

Dziękuję za rozmowę


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA